Aviseringar
Rensa alla

ZTE Blade


Ämnesstartare

Tror ni att ZTE Blade kan vara något att satsa på? Är det någon här som har en sådan och kan berätta vad ni tycker om den?


   
Citera

Nian3:

ZTE Blade

Här kan du få bättre recensioner än härifrån. [smile]
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=770449


   
SvaraCitera

Myksa:

Här kan du få bättre recensioner än härifrån. [smile]

att läsa recensioner på prisjakt är helt värdelöst. omdömet brukar vara meningsfullt, i förhållande till omdömet på andra liknande produkter, men själva recensionerna är helt jävla värdelösa. visst, några av dem stämmer, men att veta vilka som stämmer innan man använt produkten eller läst mängder av andra recensioner är mer eller mindre omöjligt.


   
SvaraCitera

Nian3:

Tror ni att ZTE Blade kan vara något att satsa på

Den kan allt en modern smartphone skall kunna. Men den är inte grym på något sätt, det är trots allt en budgetlur. De flesta tester jag läst säger att den är klart bäst i förhållande till priset, ett självklart budgetval typ.

Annars kan du titta på HTC Wildfire som alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla Swedroid, de brukar ha utförliga test och jämförelser av alla Androids.


   
SvaraCitera
Åtta

Som Frippe säger så är den ytterst prisvärd, och utan tvekan det bästa du får för under ~3000 kronor.

Dock vet jag väl inte om jag skulle påstå att Wildfire är ett alternativ. Om jag inte missminner mig är den ganska rejält underlägsen ZTE Blade.


   
SvaraCitera

Nian3:

Är det någon här som har en sådan och kan berätta vad ni tycker om den?

Överlag är jag nöjd med min ZTE.
Ingen supermobil men helt klart värd pengarna och klart bättre än de dyrare jag testat av Android. Kameran är väldigt dålig i dåligt ljus, rätt bra vid bra ljus. Programmen funkar oftast fint, något enstaka program eller spel jag tagit bort då det inte funkat som det ska.

Ett antal ggr har det hänt att mobilen stängt av sig själv, en gång var den överhettad (fast jag inte använt den på 2h) och jag fick starta om den.

Men jag gillar den och den funkar väldigt bra för sin prisklass.

Åtta:

.

Varför finns inte Enter/radbrytning på sms funktionen? Har inte hittat den i varken 2,1 eller 2,2 nu. Iaf inte på XT9 eller vad det hette


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Varför finns inte Enter/radbrytning på sms funktionen?

Därför att olika mobiler följer olika standarder för teckenkodning. Enligt ETSI GSM 03.38 så ska hex-koden 0×0a vara en radbrytning, men eftersom inte alla mobiler stödjer detta så skulle det ibland bara tolkas som bokstavligen 0×0a, vilket mottagaren då skulle finna underligt. Därför stöds inte radbrytningar i de flesta SMS-applikationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Därför stöds inte radbrytningar i de flesta SMS-applikationer.

Funkar den bra annars att sms:a med då förutom det?


   
SvaraCitera
Åtta

Nian3:

Funkar den bra annars att sms:a med då förutom det?

Det fungerar precis som man förväntar sig att det ska fungera. I Android kan du dock byta ut tangentbordet, så jag använder inte det som följer med som standard, därför att jag behöver kunna byta mellan svenska och engelska snabbt och enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det fungerar precis som man förväntar sig att det ska fungera. I Android kan du dock byta ut tangentbordet, så jag använder inte det som följer med som standard, därför att jag behöver kunna byta mellan svenska och engelska snabbt och enkelt.

Okej hur länge har du haft den? Verkar den någorlunda hållbar om man är rädd om den eller?


   
SvaraCitera
Åtta

Nian3:

hur länge har du haft den?

Hmm... Jadu. Jag köpte min precis när den kom till Sverige, vilket om jag minns rätt var kring jul 2010. Så typ ett halvår.

Nian3:

Verkar den någorlunda hållbar om man är rädd om den eller?

Min levererades med semi-defekt låsningsmekanism så att bakstycket i ett av fyra hörn inte stängs ordentligt. Det är dock inget som jag hört eller sett att någon annan upplevt, så det är nog bara mitt exemplar. Utöver det så känns den stabil. Givetvis inte lika "ordentlig" som en 6000-kronorslur, men absolut inte sådär plastigt böjbar som många andra budgetmobiler är. Ser man till att köpa ett skärmskydd och inte kasta den i backen alldeles för många gånger så tror jag inte att det är någon risk att den går sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Min levererades med semi-defekt låsningsmekanism så att bakstycket i ett av fyra hörn inte stängs ordentligt.

Okej jag har hört att den kan vara lös och knarrig sådär, men det kanske är sånt som man får ha överseende med. Batteriet verkar inte heller hålla jättelänge.


   
SvaraCitera
Åtta

Nian3:

jag har hört att den kan vara lös och knarrig sådär, men det kanske är sånt som man får ha överseende med.

Min är som sagt lite knarrig där i hörnet. Men min flickvän har också en Blade, och hennes är inte knarrig eller "lös". Men som sagt, den känns givetvis inte lika stabil som en mycket dyrare mobil.

Nian3:

Batteriet verkar inte heller hålla jättelänge.

Det gäller för alla smartphones. Du kan vänta dig att få ut mellan 24-48h normalt användande (jag kör inte standardversionen av Android, så min batteritid är troligtvis inte likvärdig med den som följer med Telias lurar. Så ta min uppskattning med en nypa salt). Jag tycker dock inte att det är något större problem, eftersom jag ändå stoppar i laddaren varje kväll när jag går och lägger mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Min är som sagt lite knarrig där i hörnet. Men min flickvän har också en Blade, och hennes är inte knarrig eller "lös". Men som sagt, den känns givetvis inte lika stabil som en mycket dyrare mobil.

Nej det är nog sånt man får räkna med tyvärr.

Åtta:

Det gäller för alla smartphones.

Det tror jag också. Jag använder mest mobilen för att ringa, sms:a och surfa lite samtidigt som jag vill ha tillgång till andriod. Då tror jag att den här mobilen täcker mina behov bra [smile]


   
SvaraCitera