Aviseringar
Rensa alla

Zymba delar ut böcker till er!


frukt

ply:

äcklet Skadeglädje

hata sartre

Edinburgh:

Hm visst! Gillade Siddharta, ska spana in stäppis. Party

den är bra om man är sexton


   
SvaraCitera
frukt

fast det var lite onödigt sagt förlåt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:
Vill ha vill ha! Rodnar

Jag önskar att jag kunde ge dig en rakt av men har inte stenkoll på dig är jag rädd. Vänligen svara på frågorna nedan så ska jag hitta en bok åt dig:

1. Vad gör dig lycklig?
2. Har du nån favoritserie, film eller bok sen tidigare som du tycker representerar din smak väl?
3. Är du van läsare?


   
SvaraCitera

frukt:
fast det var lite onödigt sagt förlåt 🙁

Aa ganska :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Hm visst! Gillade Siddharta, ska spana in stäppis. Party

Ja, Siddharta är också jättebra, Stäppvargen är dock snäppet bättre. Rodnar

frukt: den är bra om man är sexton

Hey vill du ha en bok eller inte?????


   
SvaraCitera

Ba göre


   
SvaraCitera

frukt: hata sartre

Tycker han funkar, men det finns ju författare som är/var mycket bättre på att klä det absurda i tillvaron i ord...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om jag vill ge nån till frukt han verkar ha sämst smak Ledsen


   
SvaraCitera
frukt

Edinburgh:

Aa ganska :/

syftade alltså på Steppenwolf, klargör utifall du trodde jag dissade ditt tycke för Siddharta som är den bättre av de två imo

Zymba:

Hey vill du ha en bok eller inte?????

jaa förlåt 🙁


   
SvaraCitera

frukt:

syftade alltså på Steppenwolf, klargör utifall du trodde jag dissade ditt tycke för Siddharta som är den bättre av de två imo

Hajade det men hade tagit illa upp om jag var zymba! Jämför med "jag gillade den när jag var sexton". 


   
SvaraCitera
frukt

Kejrå, arton. Förlåt Zymba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Ba göre

Du får Cloud Atlas av David Mitchell, en av de bästa sci-fi-böckerna jag läst. Jag har fått intrycket av att du har en nörd inom dig och den vill jag ge näring till. Den här boken är en sci-fi-bok som ändå på många sätt är relevant för verkligheten då den på djupet handlar mycket om människans djuriska instinkter och vilka konsekvenser de får. Tror att du kommer att uppskatta blandningen av det surrealistiska och det verkliga. 

cloudatlas.jpg


   
SvaraCitera

Zymba: 1. Vad gör dig lycklig?
2. Har du nån favoritserie, film eller bok sen tidigare som du tycker representerar din smak väl?
3. Är du van läsare?

1. Lugn och ro, mat, knark...
2. Gillar Arkiv X, Nosferatu (och andra gamla läskiga stumfilmer) och japanska författare (typ Yasunari Kawabata), tyska (typ Thomas Mann), franska (typ Louis-Ferdinand Celiné) och mestadels någotsånär gamla svenska (typ Karin Boye). Måste va bra språk annars funkar det inte för mig...
3. Är en bokknarkare tror jag... Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan juh inte leverera böcker som du har lånat till/över hela Sverige Förvirrad


   
SvaraCitera