Frågor och svar om p-piller

12 Nov 2005, 10:26 629
Tjej, 0 år
Question


Hej! När jag och min pojkvän har sex så får jag ont i slidmynningen. Det är som om jag blir torr. Jag har änvänt p-piller i snart ett år och vi använder glidmedel, men hjälper ändå inte. Ingen av oss har haft sex med någon annan tidigare. Undrar hur jag ska göra. Det var inte så här innan jag började med p-piller. Tack på förhand!

Svar
Bo Westholm
Psykolog

Ta kontakt med en barnmorska eller gynekolog så ni kan diskutera ifall detta kan vara en biverkning av den sort av p-piller du äter.

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Visa mina övriga svar