Frågor och svar om p-piller

25 May 2007, 10:00 114
Tjej, 19 år
Question


jag har haft de senaste två månaderna väldigt lite mens mot vad jag brukar och för tre månader sen sköt jag upp min mens och fick istället brun aktiga flytningar. har haft mag ont i nedre delen av magen, vad kan det vara?

Svar

Troligtvis så är det inget att oroa sig för, men du bör göra en graviditetstest för säkerhets skull. Man kan få sparsam mens av p-piller. Sedan att förskjuta mensen kan ibland ge orgelbundenhet av mensen, ibland brunaktiga flytningar -som mens, men det är inget onormalt i detta. Det är också bra att kontrollera sig för ev. klamydiainfektion, som tas på urin. Vänd dig till ungdomsmottagningen.

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Visa mina övriga svar