Frågor och svar om mini-piller

3 Sep 2009, 17:00 435
Annat, 0 år
Question


ja har börja me minipiller nu när min mens kom men nu har jag haft mens i 1 och en halv vecka. Är de normalt? och va ska ja göra för att bli av me de? För de är ganska jobbigt.
Tacksam för svar! :)

Svar
Helena Meyer
Nätvandrare, Fryshuset

Mensen kan bli lite oregelbunden i början när man börjat med minipiller. Om det fortsätter vara jobbigt så tar du kontakt med den som skrev ut pillren till dig, du kanske behöver byta sort t.ex.

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Ställ en egen fråga till mig

Visa mina övriga svar