Frågor och svar om allmänt om abort

16 Apr 2010, 10:00 643
Annat, 0 år
Question


Hej Jag tog medecinsk abort och hade sex efter knappt några dagar eftersom mensen varade bara i 5 dagar. Jag har fått två missfall efterdet. Jag undrar om jag kan ha blivit steril eftersom jag får upprepade missfall och nu har jag fått ljusrosa aktiga flytningar och hade mensen för ungefär 1 och en halv vecka sedan vad beror detta på?
Tack för svar

Svar
Helena Meyer
Nätvandrare, Fryshuset

Hej,

Jag tycker att du ska kontakta din ungdomsmottagning med dina frågor, och också för att få hjälp att hitta ett fungerande preventivmedel.

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Ställ en egen fråga till mig

Visa mina övriga svar