Frågor och svar om p-piller

4 Aug 2011, 17:00 232
Annat, 0 år
Question


hej !
är ganska trött så försöker få det här lite kvickt iväg skickat :)
jag började äta neovletta för ungefär 3 veckor sen,
har fått en rad olika biverkningar, en av dem är att ja inte klarar
av att äta annat än på kvällarna. känner mig inte alls hungrig men
förstår ju själv att ja måste käka.
min pojkvän är på mig rätt mkt om att alltid snacka med någon
när saker och ting händer, och efter som det är sommarlov
och jag ska byta skola vill ja hellre vända mig till någon online kanske en kurator
i skolan.
tacksam för svar :)))
kram ! :)

Svar
Catherine Koff
Anorexi/Bulimi-kontakt

Hej tjejen!

Om p-pillerna sätter hungern ur spel så ska du absolut ta och byta. Det finns hur många sorter som helst så testa dig fram. Känner du även att det här med att du inte äter påverkar dina tankar och att du "triggas" av det så ta absolut kontakt med skolkuratorn nu när du börjar skolan igen. Det är verkligen ansvarsfullt att ta sina reaktioner på allvar och söka hjälp i tid.

All värme och styrka på vägen!

Stor kram, Catherine

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Visa mina övriga svar