Frågor och svar om p-piller

27 Mar 2001, 00:00 179
Annat, 0 år
Question


Hej! När jag och min pojkvän har sex så svider det i bland på mig runt mynningen. Så det är svårt att njuta. Jag har haft p-piller nu i 9 mån och undrar om det är p-pillerna som torkar ut slemhinnorna i slidan (har läst det)? Tack i förhand!

Svar

Har du haft dessa besvär innan du började med p-piller? Ibland kan det bero på p-pillren, ibland kan det vara andra orsaker. Det kan vara så att det kan finnas svamp som kan besvära dig ex.vis könsvårtor-kondylom. Sedan kan det bara vara torrt. Prova att använda en glidkräm. Om det inte hjälper, tag kontakt med din ungdomsmottagning för undersökning.

Vissa av svaren på Ungdomar.se är inte dagsfärska. Exempelvis så förbättras ständigt läke- och preventivmedel, så de svar vi har kan till viss del vara inaktuella. Stäm alltid av med din ungdomsmottagning, apotek eller sjukvårdspersonal. Upptäcker du felaktig information blir vi jätteglada om du rapporterar detta till oss så att vi omgående kan lägga in korrekta uppgifter.

Visa mina övriga svar