HAR JAG FRÅGAT MIG MÅNGA GGR 
isola:
men du måste ju ändå sluta vid graviditet mvh fattar ej problemet
medicinens verkan är ju inte långsiktig. tar jag en månad och inte blir gravid och sedan tar till nästa ägglossning påverkar det fertiliteten negativt
har du blivit erbjuden citodon? det hade varit ett alternativ så länge du inte bestämmer dig för att du inte alls vill beblanda dig med coxhämmare (vilket är hur naproxen påverkar fertiliteten, och paracetamol, som ingår i citodon, är en svag sådan). och i fall det inte redan är gyn du har kontakt med så hade det nog ökat dina chanser att få tramadol eller citodon om du tog dilemmat till dem.
tycker du naproxen funkar väl, btw?
svefnpurka:
har du blivit erbjuden citodon? det hade varit ett alternativ så länge du inte bestämmer dig för att du inte alls vill beblanda dig med coxhämmare (vilket är hur naproxen påverkar fertiliteten, och paracetamol, som ingår i citodon, är en svag sådan). och i fall det inte redan är gyn du har kontakt med så hade det nog ökat dina chanser att få tramadol eller citodon om du tog dilemmat till dem.
nej, det har jag inte. gyn skrev ut de svagaste till mig och sa att det enda alternativet var p-piller, går inte till henne längre.
svefnpurka:
tycker du naproxen funkar väl, btw?
om en tar direkt när en tror att en ska få mens/känner minsta lilla värk så tar det bort den mesta värken
för dom bryr sig inte?
amsi:
nej, det har jag inte. gyn skrev ut de svagaste till mig och sa att det enda alternativet var p-piller, går inte till henne längre.
trist. jag tycker att barnmorskor brukar vara trevliga, men vet inte vad du har för möjlighet att ragga upp en sådan om du inte får för dig att byta preventivmedel.
amsi:
om en tar direkt när en tror att en ska få mens/känner minsta lilla värk så tar det bort den mesta värken
ja, det är väl typ vad jag kommit fram till också; samtidigt är jag inte superförtjust i biverkningarna. har övervägt att försöka få receptbelagda smärtstillande i stället, men det blir liksom bara akut angeläget ett par dagar i månaden, medan resten av den ger utrymme för att vara lat och glömma bort hur mycket jag hatar min kopparspiral.
Jag brukar alltid fråga massor om medicinerna de skriver ut.
svefnpurka:
trist. jag tycker att barnmorskor brukar vara trevliga, men vet inte vad du har för möjlighet att ragga upp en sådan om du inte får för dig att byta preventivmedel.ja, det är väl typ vad jag kommit fram till också; samtidigt är jag inte superförtjust i biverkningarna. har övervägt att försöka få receptbelagda smärtstillande i stället, men det blir liksom bara akut angeläget ett par dagar i månaden, medan resten av den ger utrymme för att vara lat och glömma bort hur mycket jag hatar min kopparspiral.
jag har slutat med hormonfyllda preventivmedel. aldrig mer.
de starkaste är receptbelagda! min mamma kan inte ta dem för hon får magsår, helt sjukt. varför har du kopparspiral?
amsi: min mamma kan inte ta dem för hon får magsår, helt sjukt.
ja, jag brukar få näsblod och blödningar i magen när jag tagit den receptfria varianten ett par dagar i sträck. ![]()
amsi: varför har du kopparspiral?
ville slippa hormoner och saker som kräver att man duktig på rutiner, i.e. att komma ihåg dosen. kondom är för klyddigt ...
svefnpurka:
ja, jag brukar få näsblod och blödningar i magen när jag tagit den receptfria varianten ett par dagar i sträck.ville slippa hormoner och saker som kräver att man duktig på rutiner, i.e. att komma ihåg dosen. kondom är för klyddigt ...
fy fan.
aha. vill att min kk ska sterilisera sig. hatar kondom.
amsi: medicinens verkan är ju inte långsiktig. tar jag en månad och inte blir gravid och sedan tar till nästa ägglossning påverkar det fertiliteten negativt
Men hur ska du klara av att hålla upp i över ett år (nio mån + ammningstid) om du ej kan hålla upp under så kort tid?
Jag brukar alltid fråga om mediciner jag får pga är asnojig och vill veta allt.
isola:
Men hur ska du klara av att hålla upp i över ett år (nio mån + ammningstid) om du ej kan hålla upp under så kort tid?
jag har inte mens eller ägglossning under graviditeten.