Aviseringar
Rensa alla

Att droger skulle vara något coolt eller bra

Lounge:

ja men jag tror få människor mår skitbra om man ser till bredden av alkoholanvändningen

dom måste sluta göra saker dom inte egentligen vill

SvaraCitera

Finns många trådar där cannabis diskterats.

SvaraCitera

Diskuterats 

SvaraCitera

Lounge:
Håller jag inte med om. Längre. Jag har försvarat cannabis länge.. och såklart att legalisering kanske skulle föra med sig konsekvenser som mindre användning (så småningom) och att polisen fokuserade allt på de "värre" drogerna. Men komihåg att du kan bli beroende. Fattar inte folk som har mage att ifrågasätta en nykterist, har flera vänner med alkoliserade föräldrar som har förstört deras barndom.. och förstör än. Jag vet många som är beroende av cannabis, och nog fan kan man få psykos av det. Jag har själv "sneat" som sjutton på cannabis. Det är inget man leker med, likt alkohol. Jag har varit nära att bli alkis under en vecka med mycket plugg som stressade. Det var mitt enda sätt att koppla av. Snabba vägar till välmående när man ofta mår dåligt är FARLIGA. Och att jag förut mådde så dåligt att jag inte orkade göra ngt gjorde mig beroende av concerta, metamfetamin. Och det är den vidrigaste drogen jag prövat. Du blir beroende hur snabbt som helst. Dagarna efter du har brukat det mår du dåligt och känner dig slö. Det enda du tänker på är det, som dessutom kostar multum. Och denna drog kan få vem som helst självmordsbenägen, hur bra man än mådde innan så kan det leda till ett slut vid kassa biverkningar av drogen.

Droger är enbart något folk brukar för att må bättre. Folk som har stunder de vill ifrån. Försök VERKLIGEN hitta alternativ som inte innebär droger. Jag har varit en del av kulturen som säger att droger är coolt och folk som går emot det är inte objektiva. Senast idag skämtade jag om att plocka knarksvamp. Denna kultur förstör för så många. Den tar bort en nödvändig gräns som påverkar ens val.

Jag mår kasst just nu och texten är säkert dålig. Men ville säga. Hoppas ingen känner sig påhoppad.

Amen

SvaraCitera

Metamfetamin, amfetamin (är väl det som är i concerta som utskrives till adhd?) Och alkohol som nämns i din tråd är beroendeframkallande.

SvaraCitera

Metamfetamin är väl crystal meth typ Censur

SvaraCitera

Burg:
Metamfetamin är väl crystal meth typ Censur

Crystal meth är en form av metamfetamin. 

SvaraCitera

concerta är varken amfetamin eller metamfetamin. det är metylfenidat, enda likheten är att det också är en centralstimulant.

SvaraCitera

Lounge:

vad för skumt beteende?

Han säger och skriver helt random saker, t.ex. någon låttext, något citat eller vad som helst egentligen. Han brukar även röra sig på ett skumt sätt från ingenstans. Han får ibland sjuka utbrott på mig. Han säger sig heta olika namn. Han är dålig på att visa känslor och därmed får jag sällan bekräftelse. Han säger sig hata människor och samhället vi lever i. Detta behöver givetvis inte bero på intaget av cannabis, men kan det vara så? Försöker förstå honom och prata med honom om det men då blir han arg och bara vägrar ta emot hjälp.

Senast vi sågs tjafsade vi om att han tydligen fått en bild av att jag ser ner på folk som röker och dricker bara för att jag själv inte vill testa cannabis eller att röka cigg. Så är det verkligen inte. Ser bara ingen anledning till att börja med det då det kan skapa beroende osv. Brukar dock dricka ibland i små mängder om jag tycker att det är gott och för att vara social. Det anser han att jag gör för att få bekräftelse. Vet inte om det är så, men i så fall röker och dricker han också för att få bekräftelse. Förstår att man kan tycka att det är avkopplande att ta en cigg, men varför börjar man med det? Jo, för att det är "coolt".

SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Burg:
Håller med har sätt för många som typ förstörts av knark.

vill du berätta?

FruLiten:
Finns många trådar där cannabis diskterats.

tycker att diskussionerna främst styrs av kulturen som hyllar droger. som så många gånger jag har gått in på fb för att läsa om en medicin jag fått.. t.ex. theralen. och alla skriver negativt om den eftersom det finns benso som är narkotika och därför är detta att föredra.

SvaraCitera

Jag tycker att du skrev bra.

SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Leijonsparf:
concerta är varken amfetamin eller metamfetamin. det är metylfenidat, enda likheten är att det också är en centralstimulant.

just det, helt fel ord valt av mig. inte bright i skallen just nu.

sommargåvan:

Han säger och skriver helt random saker, t.ex. någon låttext, något citat eller vad som helst egentligen. Han brukar även röra sig på ett skumt sätt från ingenstans. Han får ibland sjuka utbrott på mig. Han säger sig heta olika namn. Han är dålig på att visa känslor och därmed får jag sällan bekräftelse. Han säger sig hata människor och samhället vi lever i. Detta behöver givetvis inte bero på intaget av cannabis, men kan det vara så? Försöker förstå honom och prata med honom om det men då blir han arg och bara vägrar ta emot hjälp.

Senast vi sågs tjafsade vi om att han tydligen fått en bild av att jag ser ner på folk som röker och dricker bara för att jag själv inte vill testa cannabis eller att röka cigg. Så är det verkligen inte. Ser bara ingen anledning till att börja med det då det kan skapa beroende osv. Brukar dock dricka ibland i små mängder om jag tycker att det är gott och för att vara social. Det anser han att jag gör för att få bekräftelse. Vet inte om det är så, men i så fall röker och dricker han också för att få bekräftelse. Förstår att man kan tycka att det är avkopplande att ta en cigg, men varför börjar man med det? Jo, för att det är "coolt".

kan väll vara att han är hög på cannabis men att han röker cannabis (kontinuerligt) har alltid underliggande bekymmer

SvaraCitera

Lounge: kan väll vara att han är hög på cannabis men att han röker cannabis (kontinuerligt) har alltid underliggande bekymmer

Ledsen

SvaraCitera

Lounge: och folk som kan kontrollera intaget är STARKA. snorstarka.

Jag vill inte påstå att jag är särskilt stark - har man ingen beroendepersonlighet är det ganska lätt att hantera droger. Det beror mycket på varför man använder dem.

SvaraCitera

Håller med om det du skriver.

SvaraCitera