Aviseringar
Rensa alla

Majoriteten (typ 80 %) på detta forum är tjejer.

Ämnesstartare

isola:
vad är det du känner att du inte har fått svar på?

det du inte svarade på. du vet, när diskussionen började närma sig något annat än enkelriktad pajkastning från ditt håll.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

va
vad är det du känner att du inte har fått svar på?

Ja, det verkade då extremt sällsynt.

SvaraCitera
Ice
 Ice

Xisco:

Tror du jag har koll på allt o alla? 😛

Intressant, du är ju admin. 😛 Alla konton jag haft på um, så har du varit inne på alla dom och kollat profilen. Hur förklarar du detta då? 😛

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:

Intressant, du är ju admin. 😛 Alla konton jag haft på um, så har du varit inne på alla dom och kollat profilen. Hur förklarar du detta då? 😛

Ändå har jag inte en susning om vem du är? Jag brukar kolla nyregistrerade personers profiler för att känna igen dem senare om de missköter sig. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: om de missköter sig. 

bahahfhfhfhfbh vem fan är du att avgöra det lol

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

Lägg ner nu. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Lägg ner nu. 

va?

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

va?

Du är på mig vid minsta lilla sak jag skriver som du inte gillar. Börjar bli väldigt irriterande. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Du är på mig vid minsta lilla sak jag skriver som du inte gillar.

nä.

XiscoBörjar bli väldigt irriterande. 

det är sånt som händer. ingen fara.

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

Blink

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

pga är förtroendevald av ungdomar.se och inläst på deras regler (som ju ska finans någonstans här för alla att läsa) så det är väl en ganska dum feråga

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

det du inte svarade på. du vet, när diskussionen började närma sig något annat än enkelriktad pajkastning från ditt håll.

Du gillar inte när det handlar om jämlikhet, jag vet. Men jag har fortfarande ingen aning om vad det är du vill ha svar på. Fråga eller låt bli.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du gillar inte när det handlar om jämlikhet, jag vet.

jag gillar inte när man okritiskt sprider önsketanken att kvinnor och män (eller för den delen andra biologiskt definierade kategorier av människor) på något sätt egentligen är mentalt identiska. det betyder inte att jag motsätter mig jämlikhet som sund målsättning. man kan exempelvis tänka sig att könen genmanipuleras till att likna varandra, eller att hankönet avvecklas, eller att vi uppnår en sund fredlig balans och kompletterande samverkan mellan könen trots olikheter. social skiktning är innovationens och förbättringens stora fiende; man ska inte glömma att patriarkatet bara är en facett av denna problematik.

tolerans och skepsis gentemot generaliseringar kommer ur kunskap, inte ur förenklad propaganda oavsett hur välmenande denna må vara. en effektiv, välanpassad modell av världen minimerar rädslan för det okända, frigör kognitiva resurser till empati och låter oss därmed se en person i sin fulla bredd istället för som ett hot. att tro man måste blunda för generella tendenser för att kunna respektera varandra är en skymf mot mänskligt intellekt och motsatsen till elegant problemlösning.

dels sopar din socialkonstruktivistiska bio-fundamentalism reella, akuta sociala problem under mattan, och dels utgår den från en epistemologiskt oförsvarbar kropp-och-själ-dualism.

det är tämligen förbluffande hur du lyckas avfärda mig som någon som "inte gillar jämlikhet".

tack för att du gjorde mig defensiv och arg. hoppas jag har fel i att någon endaste stackars jävel som läser den här diskussionen fortfarande tror att du har rätt om mig.

isola:

Men jag har fortfarande ingen aning om vad det är du vill ha svar på. Fråga eller låt bli.

du kan pröva att läsa andras inlägg. här är vad jag skrev:

df rqp

om "döma ut" betyder att påstå att alla inom gruppen är identiska är det självklart dumheter. så var dock inte riktigt fallet här, vad jag kan se.

pratar du om genetiskt arv eller socialt arv nu?

genetiskt arv är fundamentalt sett könsstyrt såtillvida att parvel uteblir om inte en kuk å en fitta nuppar eller spärmern på annat sätt befruktar ägget. är vi överens om det? 

jag har inte påstått att man bara ärver egenskaper från föräldern med samma kön. jag påstår att det finns statistiskt signifikanta, kulturoberoende beteendeskillnader mellan könen. det socialt betingade får större uppmärksamhet eftersom det är någorlunda påverkbart, men där under finns en mängd av biologiska faktorer, vilka intuitivt gärna betraktas som ontologiskt självklara i likhet med vår anatomiska struktur och tillhörande kroppsuppfattning. detta förhållande gäller troligtvis även könsskillnader.

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

jag gillar inte när man okritiskt sprider önsktetanken att kvinnor och män på något sätt egentligen är likadana. det betyder inte att jag motsätter mig jämlikhet som sund målsättning. man kan exempelvis tänka sig att könen genmanipuleras till att likna varandra, eller att hankönet avvecklas, eller att vi uppnår en sund fredlig balans och kompletterande samverkan mellan könen trots olikheter. social skiktning är framstegens stora fiende.

tolerans och skepsis gentemot generaliseringar kommer ur kunskap, inte ur förenklad propaganda oavsett hur välmenande denna må vara. en effektiv, välanpassad modell av världen minimerar rädslan för det okända, frigör kognitiva resurser till empati och låter oss därmed se en person i sin fulla bredd istället för som ett hot. att tro man måste blunda för generella tendenser för att kunna respektera varandra är en skymf mot mänskligt intellekt och motsatsen till elegant problemlösning.

det är tämligen förbluffande hur du lyckas avfärda mig som någon som "inte gillar jämlikhet".

tack för att du gjorde mig defensiv och arg. hoppas jag har fel i att någon endaste stackars jävel som läser den här diskussionen fortfarande tror att du har rätt om mig.

du kan pröva att läsa andras inlägg. här är vad jag skrev:

jag förstår dig

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

dels sopar din socialkonstruktivistiska bio-fundamentalism reella, akuta sociala problem under mattan, och dels utgår den från en epistemologiskt oförsvarbar kropp-och-själ-dualism.

Du är min favoritdebattör här ok?

// avrunkarn

SvaraCitera