it: Vore en bra idé , dock tror jag det blir svårt att övertala dem...
Då är de inskränkta idioter som du inte bör lägga energi på. Samma gäller läraren, usch för vuxna människor som har noll koll och försöker pracka på eleverna sina egna åsikter!
jag orkar inte ens diskutera sd längre.
så trött på skiten.
känner som så att människor får tycka vafan de vill men orkar inte när de ska hålla på att linda in sina åsikter i lögner och göra dem finare än vad de är.
Tula:
känner som så att människor får tycka vafan de vill men orkar inte när de ska hålla på att linda in sina åsikter i lögner och göra dem finare än vad de är.
Känner lite samma sak! Det vidrigaste är när lärare, som ska framgå som ett gott exempel och vara neutrala, alltid försvarar Sd, dock väldigt diskret.
Prata med din lärare/rektor om att anordna antirasistiska temadagar i skolan? alternativt ägna i alla fall en lektion åt att diskutera människovärde och rasism i Sverige genom tiden.
stereo total:
Prata med din lärare/rektor om att anordna antirasistiska temadagar i skolan? alternativt ägna i alla fall en lektion åt att diskutera människovärde och rasism i Sverige genom tiden.
Tror ni verkligen det kan funka? Skulle kanske vara nyttigt för min skola...
Vi har aldrig haft sådana temadagar i vår skola.
stereo total:
Jag ska försöka, om det nu verkligen skulle fungera...
Tack för tipset!