Nej, SD är inget rasistiskt parti och det är inte rasistiskt att säga att invandring kostar pengar. Du har gått på myten om SD som ett rasistiskt parti och det stämmer inte. Läs på vad SD tycker innan du kallar partiet för rasister: http://sverigedemokraterna.se/var-politik/
NiklasW: u har gått på myten om SD som ett rasistiskt parti och det stämmer inte
Läs på om begreppen innan du uttalar dig
stereo total:
Prata med din lärare/rektor om att anordna antirasistiska temadagar i skolan? alternativt ägna i alla fall en lektion åt att diskutera människovärde och rasism i Sverige genom tiden.
Nej. Vi har yttrandefrihet i Sverige vilket innebär att man ska få ha en viss åsikt och stödja ett visst parti utan att det behöver drabba en negativt. Skolan ska inte syssla med politisk indoktrinering där man försöker få elever att tycka på ett visst sätt.
NiklasW:
Nej, SD är inget rasistiskt parti och det är inte rasistiskt att säga att invandring kostar pengar. Du har gått på myten om SD som ett rasistiskt parti och det stämmer inte. Läs på vad SD tycker innan du kallar partiet för rasister: http://sverigedemokraterna.se/var-politik/
Jag har många gånger läst vad de tycker, och lyssnat väldigt mycket på J. Åkesson och andra partiledare. Men jag har också läst på om vad rasism innebär, och därför tkr jag att SD är ett rasistiskt parti. Jag tolkar det som rasistisk politik.
Men alla får väl tycka vad de vill, antar jag.
Anura:
Finns en anledning till att man inte har vänner som är sdare
Haha, du har inte vänner som är SDare eftersom en humorlös kurd på flashback kallar partiet rasistiskt med värdelös parallell till pedofili utan att på något sätt bygga upp sin åsikt? Detta är alltså anledningen?
Jag har många gånger läst vad de tycker, och lyssnat väldigt mycket på J. Åkesson och andra partiledare. Men jag har också läst på om vad rasism innebär, och därför tkr jag att SD är ett rasistiskt parti. Jag tolkar det som rasistisk politik.
Men alla får väl tycka vad de vill, antar jag.
Vad är det exakt i SDs politik du menar är rasistiskt?
NiklasW:
Nej. Vi har yttrandefrihet i Sverige vilket innebär att man ska få ha en viss åsikt och stödja ett visst parti utan att det behöver drabba en negativt. Skolan ska inte syssla med politisk indoktrinering där man försöker få elever att tycka på ett visst sätt.
Och inte heller ska lärare ständigt försöka påverka elever med sina åsikter, vad de än har för åsikter.
Dessutom står det ( enligt andra lärare - så jag är inte 100% säker) i läroplanen, att skolan och lärare ska förespråka demokrati!
Ja, men SD är inget odemokratiskt parti nånstans. Du har dessutom fortfarande inte svarat på vad det är i SDs politik som skulle vara rasistiskt.
ps: Jag pluggar, och jobbar 3 dagar i veckan, trots att jag e 17, så kom inte och säg ngt om att jag slösar på Sveriges skatt osv.
NiklasW:
Det som står på deras sida är till för att locka väljare och alla i SD är kanske inte rasister men många nog det. Det är konstigt att de bara tar bilder på vita människor och inte på både vita och mörkhyade människor, är inte det lite rasistiskt?
Fyra av deras politiker var ute med metalpålar eller vad det nu heter och sa rasistiska saker och sa att en tjej var slampa och hora som frågade varför de var så våldsamma och otrevliga, de sa rasistiska saker. Dock avgick alla av dem men att inte säga att partiet inte är rasistisk är fel även fast de inte vill ses så.
Själv tycker jag att vi ska ta in mindre invandrare eftersom att vi här i sverige inte kan ta om hand alla som vi tar in och det kostar en del för det ska byggas hus de ska få jobb och mat och allt de är inte kostnadsfritt. Men att ickesvenskar inte jobbar och ställer till med oreda är fel det är nog mer för att man känner att man inte har rättigheter och gäng som gör så men knappas inte alla.
det roliga är att många av de som röstar på sd är vuxna män som inte har haft något mer än kassa telefonförsäljarjobb och skyller sina sexproblem på dagens invandring
dont ya feel bad osv
De vill inte ta emot lika många invandrare till Sverige som man gör nu, eftersom det
- kostar för mycket
- olika kulturer blandas ( mångkulturellt samhälle tkr de skapar problem)
Istället vill de hjälpa flyktningar i deras hemländer, och de vill lägga ner en miljard kronor på det. Men när det gäller miljarden de lägger ner på invandrare i Sverige, så är det helt plötsligt mycket!!!
Att de inte vill ta in fler människor pga kulturer tkr jag är rasistiskt. Det är faktiskt som att säga " Du får inte blanda din kultur med min kultur, eftersom min är bättre, och din skapar problem".
Upplys mig gärna om jag har fel, och tala gärna om varför du tycker att SD är ett parti att rösta på.
kukoxo:
det roliga är att många av de som röstar på sd är vuxna män som inte har haft något mer än kassa telefonförsäljarjobb och skyller sina sexproblem på dagens invandringdont ya feel bad osv
haha, typ ungefär.