Stekaren:
För jag själv skulle aldri kunna gänga mig med en hipster eller indiepoppare. Jag vill att hon ska vara fullt normal och inte ha nån spec stil, så det är ju egentligen löjligt att jag fortfarande är ungkarl.
"Fullt normal" känns rätt dömande, om jag får påpeka det. Man kan ju se dina mål hos tjejer som ganska små, men egentligen ganska stora. Din stora kärlek och världens mest fantastiska tjej kanske finns hos en som råkar lyssna på indiepop! Du borde vidga dina vyer lite mer. 
materialarn:
Vilka "stilar" tycker du ingår i hipster kategorin? Posta gärna bilder.
Glasögon, basker, skägg, elektronisk musik. Lite Ali G över det hela
Nej. Jag gillar hipsters, mer eller mindre. Inte för att jag har mer än rent ytlig koll på begreppen nörd och hipster, det medges. Jag är för mycket individualist för att vilja kategorisera folk så. Men jag gillar intelligenta alternativa gränsbrytande människor med kunskap - och detta hindrar inte att de är välträndade och snygga, slätrakade och bär linser, för övrigt.
vad är motsatsen till nörd och hipster?
Ser inte att hipstern gör något fel. Låt dom va bara. Tycker bara att de är bra att alla inte klär sig eller beter sig på samma sätt överallt.
materialarn:
Ser inte att hipstern gör något fel. Låt dom va bara. Tycker bara att de är bra att alla inte klär sig eller beter sig på samma sätt överallt.
det används som ett skällsord för att man ska akta sig från att vara annorlunda......._?

Stekaren: Och svensk. Inte det att jag är rasist, finns invandrartjejer som kan vara hur snälla som helst men jag blir inte attraherad pga rasblandningen, missförstå mig inte nu.
Stekaren: Man är iallafall ingen nörd. Eller oskuld. Eller klarar inte ens av att lyfta en tom skivstång. Resten är skitsamma.
En idiot är en idiot oavsett om den är oskuld eller beter sig som douche.
Jag är sportnörd..
Stekaren:
Den kan vara jordens största idiot men den får iallafall respekt och brudar om den är alfa.
NÖRD
Haha, du tror livet handlar om att få tjejer och respekt... trodde väl jag också nån gång i tiden. Man börjar tröttna på dem efter ett tag. Och respekt, vem bryr sig? Bara osäkra fjollor bryr sig om att få respekt eller snarare bekräftelse av andra. "Alfahannen" är självständig.