NiklasW:
Du måste förstå att en motivering till ett förslag inte förändras bara för att det inte finns källa för motiveringen.
jag vet. men fortfarande korkad ass idé. inget jag skulle hålla med om överhuvudtaget.
Anura: jag vet. men fortfarande korkad ass idé. inget jag skulle hålla med om överhuvudtaget.
Inte jag heller. Men jag förstår fortfarande hur man tänker och jag förstår avsikten fortfarande är god.
NiklasW:
Inte jag heller. Men jag förstår fortfarande hur man tänker och jag förstår avsikten fortfarande är god.
jag förstår inte hur man tänker och avsikten är inte god någonstans.
Fick M, C och FP.
Om liberala partiet hade funnits med hade det nog blivit närmare 100% på dem däremot.
NiklasW:
Fast det är det ingen SDare som påstått heller. SD är för att flyktingar ska få asyl och uppehållstillstånd och erkänner absolut att flyktingar kommer hit på grund av krig och förtryck.
och samtidigt minska invandringen.
spännande
Anura:
jag förstår inte hur man tänker och avsikten är inte god någonstans.
Då får jag bara beklaga inskränktheten. Trots att jag inte håller med folk och tycker att deras åsikter är fel så kan jag ändå förstå avsikten bakom åsikten. Tråkigt att du inte besitter den egenskapen.
Blivande_japan:
och samtidigt minska invandringen.spännande
10% av dagens invandrare är flyktingar. Resten är anhöriginvandrare och arbetskraftsinvandrare. Det finns mycket invandring att minska på utan att man behöver skicka hem flyktingar i behov av asyl.
NiklasW:
Då får jag bara beklaga inskränktheten. Trots att jag inte håller med folk och tycker att deras åsikter är fel så kan jag ändå förstå avsikten bakom åsikten. Tråkigt att du inte besitter den egenskapen.
jag är ledsen. sjukt hur en sdare skall kalla någon annan inskränkt :p
Anura: jag är ledsen. sjukt hur en sdare skall kalla någon annan inskränkt :p
Det kan man tycka. Men jag besitter ändå förmågan att förstå hur andra tänker, även fast jag inte håller med dem.
NiklasW:
Det kan man tycka. Men jag besitter ändå förmågan att förstå hur andra tänker, även fast jag inte håller med dem.
kul för dig 🙂 men ibland är eran logik så hemsk att de inte går att relatera eller ens förstå.
Anura: kul för dig 🙂 men ibland är eran logik så hemsk att de inte går att relatera eller ens förstå.
Okej. Du skulle iallafall behöva bli bättre på att förstå att bara för att människor tycker annorlunda än dig så betyder inte det att avsikten i grunden är ond. Man kanske bara helt enkelt bara ser på världen annorlunda.
NiklasW:
10% av dagens invandrare är flyktingar. Resten är anhöriginvandrare och arbetskraftsinvandrare. Det finns mycket invandring att minska på utan att man behöver skicka hem flyktingar i behov av asyl.
och vad exakt är problemet med arbetskraftsinvandring. de arbetar och därmed betalar de skatt.
dessutom skulle ingenting ändras för de som invandrar för att arbeta för att man skickar bistånd till deras hemländer
Blivande_japan:
och vad exakt är problemet med arbetskraftsinvandring. de arbetar och därmed betalar de skatt.
Problemet är kort och gott att vi redan idag har 400.000 invånare, både utrikes och inrikes födda, som är arbetslösa. Dagens arbetskraftsinvandrare konkurrerar om samma arbeten som våra egna medborgare vilket påverkar arbetslösheten negativt samtidigt som det skapar lönedumpning.
NiklasW:
Problemet är kort och gott att vi redan idag har 400.000 invånare, både utrikes och inrikes födda, som är arbetslösa. Dagens arbetskraftsinvandrare konkurrerar om samma arbeten som våra egna medborgare vilket påverkar arbetslösheten negativt samtidigt som det skapar lönedumpning.
Nazist.