Untouchable: Du argumenterar på samma sätt som en miljöpartist när Trafikverket vill bygga en ny motorväg, "inducerad efterfrågan". Helt irrelevant reflektion men jag tyckte det var lite intressant efter som att du är sverigedemokrat och sd och mp brukar inte tycka allt för väl om respektive.
Men du måste väl förstå att bostadsbristen som redan är enorm inte direkt blir bättre av att årligen ta emot 100.000 nya människor som är i behov av bostäder?
Höll med Annie Lööf på tiggeribiten. Steffe verkade tyvärr lite oförberedd och svävade ut för långt i sina svar, men jag sympatiserar självklart med hans grundtankar och åsikter. Reinfeldt var vältalig som vanligt och gav konkreta svar, dock håller jag inte med honom om särskilt mycket alls. Herr Vänsterpartist gjorde ett riktigt bra jobb. Åkesson skämde ut sig. Hägglund var gullig och Björklund gick mig på nerverna. Fridolin var medelmåttig.
yawn
absentthinking: Steffe
= stålsosse direkt ifrån fabriken. Ingen slipad vältalig politiker. Därför suger han i varenda debatt. Ni får fiska mer i överklasshemmen, kanske finns det en ny Palme där någonstans.
Greken:
= stålsosse direkt ifrån fabriken. Ingen slipad vältalig politiker. Därför suger han i varenda debatt. Ni får fiska mer i överklasshemmen, kanske finns det en ny Palme där någonstans.
Tycker att det var synd att Juholt fuckade upp det hela. Han kunde tagit partiet långt.
absentthinking: Tycker att det var synd att Juholt fuckade upp det hela. Han kunde tagit partiet långt.
Sorry 2 break ur illusion men Juholt var lika värdelös han, ännu sämre till och med. Han var också en klumpig sosse direkt ifrån fabriken. De slipade politikerna, retorikerna, var personer som Palme och Persson. De var riktiga politiker och kraftfulla ledare, det kan jag med lätthet erkänna som politisk motståndare.
Anna Lindh är en annan som verkade ganska slipad.
absentthinking: De bästa, ja
Persson var minst lika bra som Palme, och bättre än Lindh. Konstigt att lämna ute honom.
absentthinking: Stefan är förmodligen en oslipad diamant så vi får se vad han har att erbjuda.
Nja, han är ingen politiker och lär inte bli. Men för er del så spelar det ju ingen större roll, ni kommer att vinna valet oavsett Stefan. Socialdemokraterna är ju så pass stora så tills nästa val har ni säkert någon ny kandidat på gång som mer är "en riktig politiker".
Greken: Sorry 2 break ur illusion men Juholt var lika värdelös han, ännu sämre till och med. Han var också en klumpig sosse direkt ifrån fabriken. De slipade politikerna, retorikerna, var personer som Palme och Persson. De var riktiga politiker och kraftfulla ledare, det kan jag med lätthet erkänna som politisk motståndare.
Juholt var ju en idiot på många sätt, men debattera kunde han. en av de bästa politikerna jag någonsin sett faktiskt.
Alltså shit vad Sjöstedt ägde hela debatten. Blev riktigt förvånad över hur bra han var. Särskilt det han sa till Reinfeldt när Reinfeldt pratade om att det är bra för ekonomin om arbetslösa har det dåligt kunde nog de flesta som (till skillnad från Reinfeldt) har haft ett jobb och riskerat arbetslöshet relatera till.
Detta klippet:
http://www.svtplay.se/klipp/2018236/sjostedt-reinfeldt-gor-mig-illa-berord
Jimmie Åkesson som ändå brukar kunna debattera var ju helt sjukt dålig och framstod nästan som lite korkad. Plus att varje gång han sagt något spärrar han upp ögonen och ser ut som att han tänker "kommer jag undan med det här?".
Rödingajäveln:
Alltså shit vad Sjöstedt ägde hela debatten. Blev riktigt förvånad över hur bra han var. Särskilt det han sa till Reinfeldt när Reinfeldt pratade om att det är bra för ekonomin om arbetslösa har det dåligt kunde nog de flesta som (till skillnad från Reinfeldt) har haft ett jobb och riskerat arbetslöshet relatera till.Detta klippet:
http://www.svtplay.se/klipp/2018236/sjostedt-reinfeldt-gor-mig-illa-berordJimmie Åkesson som ändå brukar kunna debattera var ju helt sjukt dålig och framstod nästan som lite korkad. Plus att varje gång han sagt något spärrar han upp ögonen och ser ut som att han tänker "kommer jag undan med det här?".
+1 håller med jättemkt
Sjöstedt
Hahahaha ang. Jimmie Åkesson också, tycker hans uppspärrade blick är fett läskig.
jiimmy var bra. synd attalla andra ska ljuga om deras parti för att folk inte ska lyssna på dom. men de trodde man att dom skulle bette sig lite bättre och inte bara var ute efter att bestämma, eller ville göra saker bra istället och inte mobba ut dom
NiklasW:
Men du måste väl förstå att bostadsbristen som redan är enorm inte direkt blir bättre av att årligen ta emot 100.000 nya människor som är i behov av bostäder?
Untouchable:
Det är mycket tydligt att ett ökat tryck av personer som behöver bostäder när marknaden redan är trängd bidrar till ytterligare problem men den enda riktiga lösningen i sammanhanget är förändring av bostadspolitiken.http://ungdomar.se/forum/thread/partiledardebatt-i-svttva/13047982#forum_post_id-13047982
Kollade lite på partiledardebatten precis, fick en smärre chock över att den var så mansdominerad, 1 av 9 av partiledarna var kvinna. Känns väldigt mycket 1800tal.
Rödingajäveln:
Alltså shit vad Sjöstedt ägde hela debatten. Blev riktigt förvånad över hur bra han var. Särskilt det han sa till Reinfeldt när Reinfeldt pratade om att det är bra för ekonomin om arbetslösa har det dåligt kunde nog de flesta som (till skillnad från Reinfeldt) har haft ett jobb och riskerat arbetslöshet relatera till.Detta klippet:
http://www.svtplay.se/klipp/2018236/sjostedt-reinfeldt-gor-mig-illa-berordJimmie Åkesson som ändå brukar kunna debattera var ju helt sjukt dålig och framstod nästan som lite korkad. Plus att varje gång han sagt något spärrar han upp ögonen och ser ut som att han tänker "kommer jag undan med det här?".
Håller med om att Sjöstedt var väldigt duktig i debatten, framförallt när han läxade upp Reinfeldt i ekonomin för arbetslösa.
Men att Jimmie Åkesson var "sjukt dålig" är en otrolig överdrift. Han fick inte mycket utrymme. Blev ständigt avbruten av programledarna. Och fick flera gånger, trots osmakliga angrepp, inte svara. Imponerad av att han ständigt lyckas hålla lugnet trots alla lögnaktiga och ohederliga politiker han ständigt måste möta. Tror också det är något som går hem bland vanligt folk.