Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments

Ämnesstartare

Stekarn:

Då måste du ju få ordning på ditt eget liv först. Alternativt hoppas på att han (alla fattar att hen är en han så du behöver inte säga hen) är väldigt väldigt överseende

ja, det är ju därför jag undviker nära relationer. fast jag vetifasen hur mkt som går att fixa egentligen. mkt antagligen, men ändå. det tar ju tid.

SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså jag är absolut ingen deppig person men nu ba kom allt över mig uhu

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja, det är ju därför jag undviker nära relationer. fast jag vetifasen hur mkt som går att fixa egentligen. mkt antagligen, men ändå. det tar ju tid.

Inget är omöjligt! Även du kan få ihop ditt liv oavsett hur mycket skit du har fått på dig, nu vet inte jag hur din situation ser ut men som du skrev innan att din mamma lämnade dig klart det är tufft. Men tro mig när jag säger att du kan klara det och du kan lyckas med precis vad du vill. Det handlar bara om hur mycket du är villig att offra för att uppnå det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:

Inget är omöjligt! Även du kan få ihop ditt liv oavsett hur mycket skit du har fått på dig, nu vet inte jag hur din situation ser ut men som du skrev innan att din mamma lämnade dig klart det är tufft. Men tro mig när jag säger att du kan klara det och du kan lyckas med precis vad du vill. Det handlar bara om hur mycket du är villig att offra för att uppnå det.

tack för pepp <3

SvaraCitera
Ämnesstartare

relation till stekarns röst den låter som en 40 åring

SvaraCitera
Ämnesstartare

Relation till sicces röst: hon låter som hon svalt en riskokare

SvaraCitera
Ämnesstartare

"asså jag hör inte va du säger du bryter för starkt" 

SvaraCitera
mynona

isola:

Du bör inte undvika relationer till andra människor fram till att du är perfekt/frisk/ eller liknande. Det är att stagnera. man behöver stimuli av umgänge med andra för att utvecklas och därmed läka. Du bör inveckla dig i relationer ändå. Du behöver bara verka normal så länge ni umgås och kan bryta ihop när du stängt dörren. När ni känner varandra bättre kan ni prata mer. Kanske är det någon du klickar med på ett sätt som gör att du kan tala med hen. Man måste ta risker och göra det man är rädd för. Och det är inte som att du per nödvändigthet måste inleda ett förhållande med hn heller. Du kan få en vän. Jag hade aldrig kunnat umgås med någon utom mina föräldrar om jag hade tvingats vänta på att bli normal och hel först. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
"asså jag hör inte va du säger du bryter för starkt" 

Du vill inte veta vilket dåligt tillfälle du ringde vidRodnar

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: tala med hen

är det här man använder "henom"? annars blir det grammatiskt fel, man säger ju inte prata med han, hon osv..

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:

Du vill inte veta vilket dåligt tillfälle du ringde vidRodnar

vfr

SvaraCitera
mynona

Tickstart:

är det här man använder "henom"? annars blir det grammatiskt fel, man säger ju inte prata med han, hon osv..

Inte vet jag. här på forumet kan man säga "prata med hon", "prata med han" osv. jag vet inte mycket om grammatik

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Du bör inte undvika relationer till andra människor fram till att du är perfekt/frisk/ eller liknande. Det är att stagnera. man behöver stimuli av umgänge med andra för att utvecklas och därmed läka. Du bör inveckla dig i relationer ändå. Du behöver bara verka normal så länge ni umgås och kan bryta ihop när du stängt dörren. När ni känner varandra bättre kan ni prata mer. Kanske är det någon du klickar med på ett sätt som gör att du kan tala med hen. Man måste ta risker och göra det man är rädd för. Och det är inte som att du per nödvändigthet måste inleda ett förhållande med hn heller. Du kan få en vän. 

Mjo fast jag bryter inte ihop på det sättet, grinar och sedan är allt bra, det vore ju lättare då.
Mer att jag inte fysiskt orkar skutta runt på grejer pga trött, ofta svårt att ta mig iväg på grejer pga säkerhetstänk etc. Och ja, mkt kanske kan förbättras med mer och bra kbt men ändå. Du har såklart rätt och jag vet ju intelligensmässigt om det men ah...
Mycket är ju fysiskt också tänker jag pga tappat hår etc, har/haft dåliga sköldkörtelvärlden etc. men för att komma till rätta med allt måste man ju gå till le doktor regelbundet och det är att komma iväg på grejer som är mitt problem. jag sköter min katts hälsa perfekt och tar ofta taxi till veterinärern trots att det är pissdyrt, bara för att säkert komma dit. hem är no probs. men sådant gör jag oftast inte för mig själv.

menar endast vänskap. men allt jag skrivit går ju att applicera på ett förhållande också iof.

SvaraCitera
mynona

isola:

Mjo fast jag bryter inte ihop på det sättet, grinar och sedan är allt bra, det vore ju lättare då.
Mer att jag inte fysiskt orkar skutta runt på grejer pga trött, ofta svårt att ta mig iväg på grejer pga säkerhetstänk etc. Och ja, mkt kanske kan förbättras med mer och bra kbt men ändå.
Mycket är ju fysiskt också tänker jag pga tappat hår etc, har/haft dåliga sköldkörtelvärlden etc. men för att komma till rätta med allt måste man ju gå till le doktor regelbundet och det är att komma iväg på grejer som är mitt problem. jag sköter min katts hälsa perfekt och tar ofta taxi till veterinärern trots att det är pissdyrt, bara för att säkert komma dit. hem är no probs. men sådant gör jag oftast inte för mig själv.

menar endast vänskap. men allt jag skrivit går ju att applicera på ett förhållande också iof.

Ett av vänskapens främst syften är att kunna tala med personer man klickar med om sig själv och dem och genom att utrycka sig själv bearbeta sig själv och sitt liv. Psykiatrin har expertis men alla har ett psyke och egentligen handlar det i grunden om att bearbeta vad som plågar en genom att utrycka det. man tar en sak och en dag i taget och gör man det en gång så blir man piggare och kan göra om det. jag är egentligen också trött och hade helst stannat hemma, men vill jag egentligen umgås så gör jag det och vet att tröttheten försvinner. gör man det en gång med säkerhetstänk släpper spänningen mer och man kan ta lättare på det nästa gång. det är i vilket fall vad jag tror. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: . jag är egentligen också trött och hade helst stannat hemma, m

mm fast det är oftast "behöver sova i tio timmar"-trötthet, men du har ju rätt. och jag försöker och lyckas. ibland. men det känns ju nästan ännu jobbigare då jag vet att det inte alltid är så och folk jag då umgås med som vill fördjupa vår vänskap kan jag ibland/ofta avvisa för att jag vet att de skulle tycka att det var jättetråkigt att bara hänga hemma hos mig eller sällan. och det är ju dumt.

SvaraCitera
latest comments
Fryshuset genomför just nu en undersökning om erfarenheter kring medborgarinflytande bland unga och andra grupper där möjligheterna är färre.
Det tar cirka 10-15 minuter att svara på frågorna. Det är helt frivilligt och du är helt anonym.
Stort tack för att du ger av din tid!

Klicka här för att komma till undersökningen.