Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments

Stekarn: Tills motsatsen är bevisad kommer jag leva i denna tro.

grattis, verkligen

SvaraCitera
Ämnesstartare

ser ju fram emot att köpa av dig +________+

SvaraCitera
mynona

Stekarn: men hon ska inte veta om hur snygg hon är. Då kommer hon inte dissa mig för andra alternativ

Du gör samma misstag som männen på 1800-talet och saudiernaIcke! Om det är ett riktigt förhållande handlar det om att man lär känna varandra och uppskattar och älskar varandra för hurdan man är som person; ungefär som en vänskap alltså. Det vore bättre om du försökte bli vänner med tjejer först och så småningom bli ihop med någon du är vän med, då skulle du nog få en bättre syn på förhållanden. Om du tror att det fungerar som i ditt ovanstående exempel, då tror du ju att kärleksförhållanden är betydligt mer ytliga än vänskapsförhållanden, inte sant? Du hade väl inte föreställt dig att en vän skulle klippa kontakten med dig för att han hittade någon annan som hade samma fördelar som du men ännu bättre? 

SvaraCitera

Tickstart:

samma här +___+ :'( men hur går det med systemet!

men du är en fin person iaf, klart du hittar ngn du gillar som gillar dig! <3
fortfarande inte hört ngt... ska försöka ringa imorgon om jag har tid!

Tickstart:
ser ju fram emot att köpa av dig +________+

haha ska du åka ner hit då? 😀

SvaraCitera

mynona:

Du gör samma misstag som männen på 1800-talet och saudiernaIcke! Om det är ett riktigt förhållande handlar det om att man lär känna varandra och uppskattar och älskar varandra för hurdan man är som person; ungefär som en vänskap alltså. Det vore bättre om du försökte bli vänner med tjejer först och så småningom bli ihop med någon du är vän med, då skulle du nog få en bättre syn på förhållanden. Om du tror att det fungerar som i ditt ovanstående exempel, då tror du ju att kärleksförhållanden är betydligt mer ytliga än vänskapsförhållanden, inte sant? Du hade väl inte föreställt dig att en vän skulle klippa kontakten med dig för att han hittade någon annan som hade samma fördelar som du men ännu bättre? 

Bra inlägg. Tror dock att svartsjuka mot vänners vänner är ganska vanligt, om än mindre öppet.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: men du är en fin person iaf, klart du hittar ngn du gillar som gillar dig! <3

karm! :$

Blivande_japan: fortfarande inte hört ngt... ska försöka ringa imorgon om jag har tid!

mm gör!

Blivande_japan: haha ska du åka ner hit då? 😀

ja det är väl klart! :$ gratis sprit hallå! +_+ antar jag iaf! sofie! Icke!

SvaraCitera

Tickstart: ja det är väl klart! :$ gratis sprit hallå! +_+ antar jag iaf! sofie!

men hallå d kan jag ju inte ge dig!!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men hallå d kan jag ju inte ge dig!!

räknar ju med dig för midsommarfirandet :C

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni har väl en varumottagning på baksidan!

SvaraCitera
mynona

Exner:

Bra inlägg. Tror dock att svartsjuka mot vänners vänner är ganska vanligt, om än mindre öppet.

Tack. Ja, vänskapsrelationer kan ha fler komponenter gemensamma med kärleksrelationer än vad som ibland är bekvämt att inse, vilket väl är ännu en orsak till varför det är destruktivt att dra en alltför skarp gränslinje mellan dem. Det inkluderar förstås negativa saker som svartsjuka, men vänskapen är oftare mer obekymrat polygam till sin karaktär 😉 Det är nog ingen slump att begreppens likhet börjar observeras såpass mycket numera att de ger upphov till benämningar som relationsanarkism.

SvaraCitera

Tickstart:
Ni har väl en varumottagning på baksidan!

där har du ju 1 poäng!

SvaraCitera
Ämnesstartare

men hoppas du fåre!

SvaraCitera
Kudhos

vad lustigt det blev i den här tråden

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är snarare så att jag vet att du är för dum för att det ens är någon idé att jag ska slösa tid på dig.

uppenbarligen är du ingen relationsexpert, eller ens oemotståndlig, då hade du inte varit singel med tanke på ditt "mål" att "gänga dig" innan midsommar.

Tro mig när jag säger...att det kommer ske. Jag kommer gänga mig i sommar och när det är gjort kommer jag bli den där toffelkillen som dissar folk och slutar hänga här. Enda skillnaden mellan mig och alla hycklare som gör så är att jag kommer vara ärlig om det. 

honolulu:

grattis, verkligen

Till sommarn. Garanterat.

mynona:

Jovisst men om jag hamnar i friendzone slösar jag ju bort min tid och blir av med min värdighet. Då är det bättre att fortsätta som playboy. 

SvaraCitera
mynona

Stekarn: Jovisst men om jag hamnar i friendzone slösar jag ju bort min tid och blir av med min värdighet. Då är det bättre att fortsätta som playboy.

Jag har aldrig förstått det där med "Friendzone". Det är inget man hamnar i bara för att man är vän med någon. Sedan slösar du inte alls bort någon tid: du ska inte bli vän med tjejer i syfte att bli ihop med dem. Du ska bli vän med dem för att det är bra att ha vänner, och personer av motsatt kön duger lika bra att ha som vänner som sitt eget kön gör. Det vore mycket, mycket nyttigt för dig med kvinnliga vänner. Även om du inte blir ihop med någon av dem, skulle du få lättare att bli ihop med andra tjejer om du insåg att tjejer egentligen inte är så annorlunda än killar och att vänskapsrelationer inte fungerar så enormt mycket annorlunda än ett romantiskt förhållande. Playboys har också vänner. Förstår inte varför de vännerna inte lika gärna kan ha en slida mellan benen som en kuk. 

SvaraCitera
latest comments