Aviseringar
Rensa alla

Elliot Rodgers blev utfryst och fick inte ligga )=

Ämnesstartare

isola:

sådant förekommer fortfarande så jag ser inte varför du behöver dra det tillbaka så långt, eller bagatellisera det. ditt kvinnohat börjar bli rätt tröttsamt.

kvinnohat? xD hur tusan extrapolerade du det där? 😀 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

hur yttrar sig detta menar du..? Genom att miljontals killar i vårt land är utan tjej och säger sig tycka det är "orättvist", kan du inte hålla med om att det kan kännas orättvist, och att man därför uttrycker sig så?

orättvist tycker jag inte är rätt ord då varken sex eller partner är någon rättighet, men det var å andra sidan inte några sådana uttalanden jag menade heller.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

orättvist tycker jag inte är rätt ord då varken sex eller partner är någon rättighet, men det var å andra sidan inte några sådana uttalanden jag menade heller.

ne ok, men aa håller med att orättvisa är helt fel ord, men såfort man tänker "den får ju men inte jag" så tänker man att det är orättvist, även fast det väldigt sällan har något med saken att göra.. Elliot verkade dock tro stenhårt på att han hade rätt att göra sådär :s hade bara velat fråga honom vad han tyckte om han nu skulle finna en flickvän, vilken rätt någon annan i hans tidigare situation har att hata dem bara för att de är ömsesidigt kära..? (han sa i nån video att han hatade kärlekspar osv)

SvaraCitera

isola:

Vill du ha en statistik på hur många snoppbärare som våldtar, tafsar,  uttrycker ilska /sätter på sig offerkoftan när de blir nekade osv Galen

att "ta sig rätten till någon annans kropp" är väl ändå att våldta och tafsa, inte att uttrycka ilska eller sätta på sig offerkoftan? på den senare fronten finns ingen frekvensskillnad mellan män och kvinnor

eftersom du menar att andelen är "stor" är jag lite nyfiken, ja

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

kvinnohat? xD hur tusan extrapolerade du det där? 😀 

du har diskuterat detta ämne förut

SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:

att "ta sig rätten till någon annans kropp" är väl ändå att våldta och tafsa, inte att uttrycka ilska eller sätta på sig offerkoftan? på den senare fronten finns ingen frekvensskillnad mellan män och kvinnor

eftersom du menar att andelen är "stor" är jag lite nyfiken, ja

att agera ut sin övertygelse är självklart värst, men att agera som om man blivit fråntagen en rättighet när någon annan nekar en någon form utav närhet är att anse att man har rätt till någon annans kropp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: du har diskuterat detta ämne förut

jaha..? Trodde det benämndes "tjatig" förr i tiden men, okej "kvinnohatare" kallas det väl nu då Galen

SvaraCitera

Kopplar bara till stekaren. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker sedan att det är rätt konstigt att ifrågasätta om andelen är stor när det tex fortfarande i över 50 länder är lagligt med våldtäkt inom äktenskap, att våldtäktsoffers klädsel tas upp etc

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte på sverige jag.. Men aa du har rätt utlandet är fucked up Förvirrad Feministerna borde lämna landet och verka utomlands ist

SvaraCitera

isola:

att agera ut sin övertygelse är självklart värst, men att agera som om man blivit fråntagen en rättighet när någon annan nekar en någon form utav närhet är att anse att man har rätt till någon annans kropp.

visst, men att uttrycka ilska över att bli nekad närhet är vanlig mänsklig besvikelse och eventuellt avundsjuka

"uhuhuhu jag har inte fått ligga på flera månader", "gud vad jag saknar närhet" och "fan vad jag hatar par som gullar sig offentligt ja vi förstår ni knullar och har det bra kul för er" är kanske de mest vanliga meningarna på det här forumet, lika vanligt bland kvinnor som män

i vilket universum är det i samma ballpark som elliot rodgers hämndlystnad över samma skit

det bidrar inte till någon utbredd "syn" på kvinnor som skyldiga att dela med sig av sin närhet

tanken att man har rätt till andra människors kroppar är vidrig och FÖR stor, absolut, men den är inte direkt förhärskande bland "unga osäkra män", vilket var vad hela det här handlade om

SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:

säkerligen vanligare bland män än kvinnor, men relativt till andra män, ens unga, osäkra män, är det en ganska taktlös sak att säga

Självklart har det med osäkerhet och livserfarenhet att göra. Han var ung och osäker, och de flesta som har en skev kvinnosyn är oftast unga och osäkra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Tänkte på sverige jag.. Men aa du har rätt utlandet är fucked up Förvirrad Feministerna borde lämna landet och verka utomlands ist

Bara för att det är mindre utvecklat någon annanstans betyder det inte att vi är färdigutvecklade här. Mycket behöver bearabetas i Sverige också, och sedan sprida vidare utifrån det.  

SvaraCitera
Ämnesstartare

Be-arabetas.... Undrar va Freud skulle säga Rodnar

SvaraCitera

kakakaka:

och de flesta som har en skev kvinnosyn är oftast unga och osäkra.

fast det stämmer väl ändå inte

SvaraCitera