terrormat:
fast det stämmer väl ändå inte
Visst har äldre en konservativ syn på könsroller, men misogyni, dvs. ren kvinnohat är bredare bland yngre män, som inte har många kvinnor eller människor i deras sociala krets. Det finns studier på det, kan leta upp om du/ni är intresserade av att läsa det.
Män som har en bättre relation till kvinnor och ett lyckat socialt liv värderar jämställdhetsfrågorna högre än andra.
kakakaka:
Självklart har det med osäkerhet och livserfarenhet att göra. Han var ung och osäker, och de flesta som har en skev kvinnosyn är oftast unga och osäkra.
vad pratar du om? finns det någonting överhuvudtaget som säger att en gammal snorsäker man inte kan ha en skev kvinnosyn?
det kan utan tvekan ha med osäkerhet att göra, jag beklagar bara sättet du först uttryckte det på
du gav intrycket att "unga osäkra män" är något slags hot
kakakaka:
Be-arabetas.... Undrar va Freud skulle säga
haha aa men klart, det ska vara jämställt, såklart. Men feminismen vill inte uppnå det så, den kan dra. Dra till något ställe där den faktiskt skulle kunna hjälpa, men när ett samhälle har kommit till en viss nivå är det svårt att förbättra saker med ålderdomliga (och aa, i F!s fall, ogenomtänkta/efterblivna) verktyg (: så godnatt!
kakakaka:
Det finns studier på det, kan leta upp om du/ni är intresserade av att läsa det.
ja, gärna
payphonepimp: du gav intrycket att "unga osäkra män" är något slags hot
Tolkade du det aspiebokstavligt eller? Han är en ung man, klart han inspirerar unga män mer än andra grupper, precis som kvinnliga idoler inspirerar deras kvinnliga fans i deras åldersskara mer än andra.
Lägg ner med den dära ''ALLA är INDIVIDUELLA MÄN E NT HOMOGEN GRUP''-attityden, speciellt när du har hånat det uttrycket förut.
kakakaka:
Tolkade du det aspiebokstavligt eller? Han är en ung man, klart han inspirerar unga män mer än andra grupper, precis som kvinnliga idoler inspirerar deras kvinnliga fans i deras åldersskara mer än andra.Lägg ner med den dära ''ALLA är INDIVIDUELLA MÄN E NT HOMOGEN GRUP''-attityden, speciellt när du har hånat det uttrycket förut.
som om ditt bittra första inlägg handlade om elliot rodgers målgrupp, lmfao
först och främst har jag ingen aning om vad du menar med "inspirerar"
i regel fungerar sånt här som en reality check för folk som kan relatera det minsta till elliot rodgers känslor och tankar, men om det är vad du menar, att det skulle "inspirera" likasinnade att följa hans exempel, tror du inte att hans, säg, storhetsvansinne är en större bidragande faktor än hans ålder, osäkerhet och kön?
jag har hånat um:s typiska användning av frasen "homogen grupp", men jag tänker att du kan behöva höra att de tre egenskaperna inte utgör en sådan hur jävla uppenbart det än bör vara, eftersom du hyser sådant agg mot dem att du fnyser och undrar hur många andra sådana som härnäst kommer gå bärsärkagång
payphonepimp: i regel fungerar sånt här som en reality check för folk som kan relatera det minsta till elliot rodgers känslor och tankar,
Öh, nej. Precis som extremister som utför dåd på deras ''fiender'' fungerar som idoler för de som känner likadant. Är man en man som hatar kvinnor, som gång på gång blir rejected och har ett ruttet ensamt liv såsom mördaren väljer att beskriva det så tycker man att han gjorde rätt. Precis som när självmordsstatistiken ökar av att man skriver om det på media, folk som känner igen sig blir inspirereade.
payphonepimp: , men om det är vad du menar, att det skulle "inspirera" likasinnade att följa hans exempel, tror du inte att hans, säg, storhetsvansinne är en större bidragande faktor än hans ålder, osäkerhet och kön?
Förstår inte detta ordbajseri, men ja, har man mycket gemensamt med en människa så känner man igen sig.
payphonepimp: jag har hånat um:s typiska användning av frasen "homogen grupp",
Och du använde det precis som ''um'' gör, du är inte bättre än någon annan.
payphonepimp: men jag tänker att du kan behöva höra att de tre egenskaperna inte utgör en sådan hur jävla uppenbart det än bör vara,
Klart det inte gör, men jag kan tänka mig att sådana i hans ålder och situation ''förstår'' honom bättre.
payphonepimp: eftersom du hyser sådant agg mot dem att du fnyser och undrar hur många andra sådana som härnäst kommer gå bärsärkagång
På vilket sätt visade jag agg? :S Jag sa jag undrar hur många det är som är i hans situation, ålder etc som blir inspirerade just nu. Sluta analysera själv och dra slutsatser. not cool, dude
Jag säger inte att _alla osäkra män_ fungerar precis som Rodgers gör, vilket vilken idiot som helst förstår att jag inte gör. Jag känner inte alla unga män, och kan därför inte tala om vad de känner, men de SOM lär känna igen sig i Rodgers är nog sådana som har något gemensamt med honom, och jag kan tänka mig att ålder& livssituationen är två stora faktorer.
Men kanske tkr man att hans klädstil vad sniggt och skulle därför sympatisera med hans beteende.
kakakaka:
Öh, nej. Precis som extremister som utför dåd på deras ''fiender'' fungerar som idoler för de som känner likadant. Är man en man som hatar kvinnor, som gång på gång blir rejected och har ett ruttet ensamt liv såsom mördaren väljer att beskriva det så tycker man att han gjorde rätt. Precis som när självmordsstatistiken ökar av att man skriver om det på media, folk som känner igen sig blir inspirereade.
extremister utför dåd med målsättning att inspirera, elliot rodger utförde sitt med målsättning att hämnas
skillnaden mellan människor som sympatiserar med extremism och som känner igen sig i elliot rodgers situation är att bara en av typerna per nödvändighet håller med om att the end justifies the means
sedan finns det säkert en handfull människor som på riktigt "inspireras" av rodger att också gå ut och hugga ihjäl folk för att det är orättvist av dem att inte ligga med dem, och det är här jag är nyfiken på vad som gör ungdom och osäkerhet mer betydande attribut för det inflytandet på dem än psykopati enligt dig
observera att det här bara handlar om ditt ordval, du kan på noll sekunder få den här diskussionen att försvinna genom att säga "det var inte vad jag menade"
ber om ursäkt om jag tolkade dig fel
kakakaka:
Och du använde det precis som ''um'' gör, du är inte bättre än någon annan.
det här är inte personligt, simmer down
payphonepimp: extremister utför dåd med målsättning att inspirera,
haha, men nej.
payphonepimp: skillnaden mellan människor som sympatiserar med extremism och som känner igen sig i elliot rodgers situation är att bara en av typerna per nödvändighet håller med om att the end justifies the means
öh, nej.
payphonepimp: och det är här jag är nyfiken på vad som gör ungdom och osäkerhet mer betydande attribut för det inflytandet på dem än psykopati enligt dig
Man behöver inte vara en psykopat för att anse att kvinnor har en skyldighet att ligga med en om de ligger nu med andra män. Det räcker med lite vardaglig sexism bara. Men visst, psykisk ohälsa kan också vara en faktor. Unga Psykiskt Sjuka Män SOm Hatar Människor Skulle Tänka sig ATT Döda vsg.
Svartsjukemord, kvinnovåld, våldtäkter etc sker däremot dagligen utan att någon psykisk ohälsa är inblandat.
payphonepimp: observera att det här bara handlar om ditt ordval, du kan på noll sekunder få den här diskussionen att försvinna genom att säga "det var inte vad jag menade"
Att du väljer att ta ord ur sitt sammanhang och bokstavstolka för att... låta smart? vinna billiga poäng..? Nej tack, det går jag inte med på. Den där härskartekniken kan du prova någon annanstans.
Många skulle fatta att jag menade att just män i hans situation och ålder skulle sympatisera med honom och kanske t.om inspireras, och inte att alla världens unga män gillar det han gjorde. Du kan leta upp något nytt inlägg att analysera bokstavligt, och kritisera, jag har massa sådana! Gonatt!
kakakaka:
Jag säger inte att _alla osäkra män_ fungerar precis som Rodgers gör, vilket vilken idiot som helst förstår att jag inte gör.
visst, men vi talar snarare om konnotation än denotation
ditt "wow... undrar hur många unga osäkra män som blir inspirerade just nu" (vilket jag inte på något sätt plockar ur sin kontext) tjöt inte av oro för att bräckliga, lättpåverkade pojkar tragiskt kommer att följa elliot rodgers exempel, utan snarare ett fnysande avfärdande av otillräckliga män som har nära till att ta efter en av sin "sort" som dödar folk i vedergällning som om det är ingenting
men för all del, du menade det inte på det sättet
jag ska lämna dig ifred eftersom du saknar den mentala styrkan att hantera att folk ifrågasätter inlägg du har spenderat färre än 100 ord på utan att anklaga dem för att ha aspergers och tanklöst svara "öh nej" på saker utan att ens försöka argumentera
uppskattar din intellektuella ärlighet
godnatt
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den billiga härskartekniken, den hobbypsykologiska analysen som är tagen helt och hållet ur luften eller ordbajseriet.
härskartekniken började först när du blandade in asperger, är du ens förvånad?
du är inte så villig att lämna den här diskussionen som du vill ge skenet av va?
du vill inte motivera ditt första inlägg p.g.a. mitt ordbajseri, men du kan inte riktigt undgå att kommentera det heller
kom igen, låt oss dansa
kan inte ens minnas senaste gången jag triggade en sådan personlig reaktion på någonting helt sakligt
oavsett hur off base du tycker att min ursprungliga tolkning av ditt bittra inlägg var hade jag inte fokuserat på någonting annat i mina gensvar än vad du skrev, medan dina inlägg mest består av "tolkade du det så aspiebokstavligt eller?", "det är väl självklart att", "lägg ner med den dära attityden", "öh nej", "förstår inte detta ordbajseri", "du är inte bättre än någon annan", "vilken idiot som helst förstår att", "du gör si och så för att låta smart" och "den där härskartekniken kan du prova någon annanstans"
men durå!!