Aviseringar
Rensa alla

idag såg jag björkis

Har faktiskt haft möjligheten att träffa en hel del politiker och andra makthavare under livet. Känns mest som jag haft väldigt mycket tur att varit på exakt rätt ställe vid rätt tidpunkt. Typ lite Forrest Gump över det hela. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ponera att exempelvis Birgitta Olsson blir partiledare, då blir ni nog farliga på riktigt och kan säkerligen plocka hem de där "brommaväljarna" vars rövar Stefan Löfven alltid nervöst försöker slicka. Hon är det säker möjligt att betrakta med sympati.

ah detta måste jag ju som folkpartist erkänna är min dröm

SvaraCitera

dazed: Ponera att exempelvis Birgitta Olsson blir partiledare, då blir ni nog farliga på riktigt och kan säkerligen plocka hem de där "brommaväljarna" vars rövar Stefan Löfven alltid nervöst försöker slicka. Hon är det säker möjligt att betrakta med sympati.

Tror absolut att en kvinnlig slipad politiker som  Birgitta Olsson hade lockat fler väljare, men knappast fler än ett par procent. Ärligt talat tror jag inte att någon av de borgerliga partierna, speciellt inte småpartierna, är något "farligt" att räkna med överhuvudtaget. 

En lite rolig detalj är att det finns en chans att samtliga partiledare i Alliansen inom några år kan vara kvinnor, kanske redan efter valet. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Tror absolut att en kvinnlig slipad politiker som  Birgitta Olsson hade lockat fler väljare, men knappast fler än ett par procent.

grejen med birgitta olsson är inte att hon är kvinna, utan att hon är jävligt bra.

SvaraCitera

Har hängt med Carl B Hamilton en gång i tiden + några till politiker (vars ansikten ni kan se)! Var med i en styrelse och anordnade en paneldebatt om EU. Party (på tal om Folkpartiet och att träffa politiker och sånt...)

IMG_3507_0.jpg

SvaraCitera

N.W: Tror absolut att en kvinnlig slipad politiker som Birgitta Olsson hade lockat fler väljare, men knappast fler än ett par procent. Ärligt talat tror jag inte att någon av de borgerliga partierna, speciellt inte småpartierna, är något "farligt" att räkna med överhuvudtaget.

För FP vore ju en ökning av 2-4 procentenheter lika med något i stil med en 50% ökning i stöd dessutom skulle man mer långsiktigt förmodligen också återvinna en del av den legitimitet som något slags progressiva socialliberaler som man fortfarande rider på men just därför också har holkat ur så gott det går. På sikt är nog ett Folkparti med Birgitta Olsson en vinnare.

N.W: En lite rolig detalj är att det finns en chans att samtliga partiledare i Alliansen inom några år kan vara kvinnor, kanske redan efter valet.

Jo det vore i någon mening fint antar jag.

SvaraCitera

Zymba: Har hängt med Carl B Hamilton en gång i tiden + några till politiker (vars ansikten ni kan se)! Var med i en styrelse och anordnade en paneldebatt om EU. Party (på tal om Folkpartiet och att träffa politiker och sånt...)

Lars Ohly är väl lite tuffare ändå

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

För FP vore ju en ökning av 2-4 procentenheter lika med något i stil med en 50% ökning i stöd 

taskmört

SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som denna tråd urspårade till ngn tävling i att träffa politiker. vill poängtera att detta är något större än så. jag träffade (nästan) björkis.

SvaraCitera

dazed:

Lars Ohly är väl lite tuffare ändå

Ja klart, men var ju tvungen att koppla till ämnet Rodnar har en annan cool bild på mig och Ohly från förra valet. Vi var mkt lyckliga tillsammans

424394_10150500802352344_92616540_n.jpg

SvaraCitera

Blivande_japan:
känns som denna tråd urspårade till ngn tävling i att träffa politiker. vill poängtera att detta är något större än så. jag träffade (nästan) björkis.

Mycket glad

SvaraCitera

Blivande_japan:

grejen med birgitta olsson är inte att hon är kvinna, utan att hon är jävligt bra.

Jag tror dock att hennes kön är en fördel. 

SvaraCitera

Haft Gudrun hemma hos mig men ok

SvaraCitera

Blivande_japan:

taskmört

Krassa fakta, inget jag säger för att provocera, tror FP har gått in i en återvändsgränd med Björklund och hans "skolreformer",  om du har möjlighet så tycker jag du ska läsa senaste numret av magasinet Arena, där finns en jävligt intressant Jan Björklund-essä av en idéhistoriker jag tyvärr glömt namnet på.

Blivande_japan:

Usch

SvaraCitera

dazed: Jo det vore i någon mening fint antar jag.

Kinberg Batra tar över för Moderaterna efter valet. Ebba Bush Thor tar över efter Göran Hägglund. Och slutligen Birgitta Olsson för FP.

SvaraCitera