Aviseringar
Rensa alla

Officiella tråden för riksdagsvalet 2014!

Glad över att höra att SD fick 23% i den skolan jag höll bokbord på igår. Däremot skolan jag var på idag kommer vi nog floppa totalt av känslan jag fick. Fick stå och prata med sex tjejer i tre timmar och hann inte med annat 🙁

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Glad över att höra att SD fick 23% i den skolan jag höll bokbord på igår. Däremot skolan jag var på idag kommer vi nog floppa totalt av känslan jag fick. Fick stå och prata med sex tjejer i tre timmar och hann inte med annat 🙁

Imponerande att du har gått i skolan. Det kan man inte tro.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill påminna om att den här tråden är plusmodererad. Vänligen kom ihåg att det i denna tråd är extra viktigt att ni håller er till ämnet, inte går till personangrepp eller kränker andra och att ni håller en god ton. Glad

/Mod

SvaraCitera

Rödingajäveln: x

Vad skrev du? Antar att din kommentar blev raderad.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Vad skrev du? Antar att din kommentar blev raderad.

Läste ditt inlägg fel. Galen Trodde du skrev att du varit på din gamla skola och då sa jag typ "har du gått i skolan? Det märks inte".

SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Nä. SD vill sänka biståndet jämfört med nuvarande nivå så de vill minska både på flyktinghjälpen här och på biståndet. Pengarna de tar från flyktinghjälpen går inte till ökat bistånd, så oavsett blir det en minskad totalhjälp jämfört med dagens. Det räcker inte heller för många att fly inom regionen för att nå trygghet då de är utsatta även där. Flyr du t.ex. för att du tillhör en religiös minoritet gör du ofta det i landet du flyr till också. Landet du flyr till kan också vara extremt repressivt mot flyktingar och göra det omöjligt för dig att komma in i samhället och börja bygga ett nytt liv i det nya land (ungefär som SD vill göra Sverige till) du kommer att behöva bo flera år i. Politiska flyktingar är ofta lika utsatta i länder i närområdet som i hemlandet, osv. Var du t.ex. bosnier och flydde kriget hade det inte direkt gått att fly till Serbien eller Kroatien... Att ställa flyktinghjälp och bistånd mot varandra är omöjligt. Båda behövs. FN och andra överstatliga organisationer kan hjälpa människor på plats men länder som Sverige måste också kunna erbjuda hjälp för de som flyr hit. Fattar man inte det borde man bli släppt mitt i ett IS kontrollerat område i Irak och nekas fly till Sverige så får ni se hur rimligt det är.

SD vill lägga mindre totalt på bistånd, det är korrekt. Därför är det ju något av en halvsanning att säga att vi tar från invandringen och lägger på flyktinghjälp. Vi skär ner på invandringen. Effektiviserar biståndet. Detta kommer leda till att fler flyktingar, jämfört med dagens politik, räddas för mindre pengar. Det stämmer att politiska och religiösa flyktingar kan vara lika förföljda i närområdet samtidigt som de sällan någon gång kan återvända till deras hemland. Det är precis därför SD vill fortsätta ta emot dessa flyktingar som uppfyller fns krav. Både genom asylsökande men också kvotflyktingar.Krigsflyktingar däremot hjälps bäst i närområdena där de flesta och värst drabbade befinner sig. Där är det otroligt mycket mer effektivare att hjälpa. Flyktingar som uppfyller FNs krav ska få stanna i Sverige. Krigsflyktingar ska hjälpas i närområdet. Därtill ska även första landsprincipen gälla i EU. Detta kommer minska invandringen, frigöra ekonomiska resurser, inte öka på de sociala problemen och dessutom hjälpa fler flyktingar, om man räknar i mängd räddade.

SvaraCitera
Ämnesstartare

%C3%85kesson-Sj%C3%B6stedt-integrationsp

Hjärta

SvaraCitera
Ämnesstartare

Mp

Zymba:

Hjärta

Så otroligt hjärndöda argument de kommer med. Lögn efter lögn, floskel efter floskel. Skrämmande att folk faktiskt köper de dem säger.

SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Mp
Så otroligt hjärndöda argument de kommer med. Lögn efter lögn, floskel efter floskel. Skrämmande att folk faktiskt köper de dem säger.

Glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

Rustat.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Hjärta

Mycket glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

assåh skulle inte förvåna mig om alliansen vinner valet igen, sossarna är verkligen SÄMST på att välja partiledare.  

SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med KD om föräldraförsäkringen.  

SvaraCitera
reben

åkesson dominerar tydligen som vanligt

#dinröst

SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: åkesson dominerar tydligen som vanligt

Om du syftar på att dominera inom skär idioti så är vi överens.

SvaraCitera

🎟️ Svara på enkät – vinn biobiljetter!

Är du mellan 15–19 år? Vi vill veta vad du tycker!
Svara på några snabba frågor och ha chans att vinna ett presentkort på 300 kr till Filmstaden.

👉 Till enkäten!