N.W:
Men hade man varit seriösa i sin "motarbetning" av Söder skulle man ju gått hela vägen och dessutom gått mot demokratiska val och praxis och nominerat en egen kandidat. Nu släppte man ju fram Söder, skillnaden var bara att man drog ut på det i 3 och en halv timme. Det är oseriöst och patetiskt.
V har bestämt sig för att följa praxs i den frågan, kanske för att de inte har något alternativ, kanske för att positionen som sådan egentligen inte är såpass viktig att den kräver mer än just en formell markering. Hade de inte gjort det utan nominerat en egen kandidat förmodar jag att du i stället skulle ha klagat på det. Nej, det är inte oseriöst eller patetiskt. Att SD släpper fram en kandidat som Söder är för övrigt betydligt värre än att vara oseriös och patetisk.
mynona:
V har bestämt sig för att följa praxs i den frågan, kanske för att de inte har något alternativ, kanske för att positionen som sådan egentligen inte är såpass viktig att den kräver mer än just en formell markering. Hade de inte gjort det utan nominerat en egen kandidat förmodar jag att du i stället skulle ha klagat på det. Nej, det är inte oseriöst eller patetiskt. Att SD släpper fram en kandidat som Söder är för övrigt betydligt värre än att vara oseriös och patetisk.
Naturligtvis hade jag klagat ifall man inte respekterade demokratiska val. Det enda man ska göra är att släppa fram Björn Söder som talman direkt, inte dra ut på processen i 3 timmar för att göra en politisk poäng som ändå redan gått fram. Och dessutom, vad är problemet med Björn Söder?
N.W: Och dessutom, vad är problemet med Björn Söder?
Har jag inte redan svarat på det? Han anser bla att homo-bi- och transpersoner inte ska accepteras för att detta skulle leda till acceptans av pedofili. Men Zodds länk till hans uttalanden förstås helt och hållet tagna ur luften..?
mynona:
Har jag inte redan svarat på det? Han anser bla att homo-bi- och transpersoner inte ska accepteras för att detta skulle leda till acceptans av pedofili. Men Zodds länk till hans uttalanden förstås helt och hållet tagna ur luften..?
Det är ju ett uttalande han tagit avstånd från idag. Skedde för 7 år sedan. Inte värre än förre vice talmannen Susanne Ebersteins uttalanden. Zodd länkar som vanligt till den högst oseriösa sajten "interasismen" som gör allt för att förvränga, ljuga och överdriva. Lika oseriös källa som om jag hade länkat till avpixlat för att bevisa Mona Sahlins inkompetens.
Z0dd:
Haha, vadå, menar du på allvar att Björn Söder, som är den största Israelvännen i hela SD, skulle vara nazist?
N.W:
Haha, vadå, menar du på allvar att Björn Söder, som är den största Israelvännen i hela SD, skulle vara nazist?
Han gillar att göra rasistiska uttalanden och posera glatt på kamera med nazister. Av det får man dra vilken slutsats man vill.
N.W: Zodd länkar som vanligt till den högst oseriösa sajten "interasismen" som gör allt för att förvränga, ljuga och överdriva.
Som direkt presenterar Söders rasistiska och homofobiska uttalanden. Det finns inget att "förvränga" där. Man behöver inte läsa vad IRM skriver, det räcker med att läsa vad Söder skriver.
N.W: Det är ju ett uttalande han tagit avstånd från idag. Skedde för 7 år sedan.
Hans blogg är fullproppad med grovt homofobiska uttalanden, han tar inte alls avstånd från dem. Varför skulle hans ens göra det? "Jag har visserligen yttrat mig grovt homofobiskt många gånger, men det är bara som jag skriver, inte som jag tycker" ?
Z0dd:
Han gillar att göra rasistiska uttalanden och posera glatt på kamera med nazister. Av det får man dra vilken slutsats man vill.
Men du har ju ingen kunskap i ämnet. Personen på bilden är Franz Schönhuber som var ledare för olika nationalistiska partier under 90-talet. Han besökte SD vid ett fåtal tillfällen under 90-talet. SD hade inget utvecklat samarbete med varken han eller något av hans partier. Med i SS var han som tonåring men har sedan dess helt tagit avstånd från sin bakgrund, även skrivit en bok om det. Såhär skriver Joakim Larsson, SD om partiets kontakter med Schönhuber:
"Schönhuber var ju en man som under sin levnad hann med att arbeta i alla de tre stora invandringskritiska partierna i Tyskland. Han var med om att grunda och ledaRepublikanerna, gick sedermera med i DVU och ställde kort före sin död upp på en av NPD:s listor. Under sin tid i DVU besökte han också ett av Sverigedemokraternas valmöten inför valet 1998. Vi hade informell kontakt med ett flertal olika europeiska partier på den tiden. Vi såg det då som självklart att seriösa nationalister i olika länder skulle kunna ha kontakt, trots skilda förutsättningar och bitvis skilda åsikter
Det förtjänar att sägas att även om vi fick mycket kritik för Schönhubers deltagande (han var soldat i den franskspråkiga Waffen-SS-divisionen Charlemagne i sin ungdom) så betraktade vi kontakterna med nationalistiska organisationer i andra länder som principiellt och praktiskt önskvärda då. Även om han politiskt var fel ute i sin ungdom så inträffade trots allt det där för mer än 50 år sen, resonerade vi. Han distanserade sig också tydligt från sin ungdoms misstag och var en välkänd journalist och programledare i Tyskland under många år. "
Z0dd:
Hans blogg är fullproppad med grovt homofobiska uttalanden, han tar inte alls avstånd från dem. Varför skulle hans ens göra det? "Jag har visserligen yttrat mig grovt homofobiskt många gånger, men det är bara som jag skriver, inte som jag tycker" ?
Han kritiserar homoadoptioner och det översexualiserade pride. Inget jag håller med om personligen men samtidigt inte heller något anmärkningsvärt överhuvudtaget. Väldigt kraftigt överdrivet alltså.
N.W: Men du har ju ingen kunskap i ämnet.
Nej, via en länk från Aftonbladet läste jag detta:
1991 gästades SD’s valupptaktsmöte av den tyske politikern Franz Schönhuber som även höll tal. Under andra världskriget tjänstgjorde Schönhuber i Waffen-SS efter att ha varit medlem i Hitler jugend under sina ungdomsår och var fram till hans död engagerad i nazistiska och högerextrema partier bland annat Deutsche Volksunion som senare gick upp i Tysklands nationaldemokratiska parti som anses vara det nya NSDAP ( Hitlers parti). Schönuber var även partiledare under en tid för det nationalistiska högerpopulistiska partiet Die Rebublikaner. Detta var bara en av de möten SD har haft under åren med nazister.
N.W:
Han kritiserar homoadoptioner och det översexualiserade pride. Inget jag håller med om personligen men samtidigt inte heller något anmärkningsvärt överhuvudtaget. Väldigt kraftigt överdrivet alltså.
Nej, han kallar homosexualitet för en pervers avart och liknar det vid pedofili och tidelag. Det är inte att "kritisera homoadoptioner". http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17615
Han tar stark ställning mot homoäktenskap: http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17612
Han kallar det en "stor sorg" att Glen Hysén deltar i Pride. http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17614
+ mycket mer av samma sort.
Z0dd:
Nej, via en länk från Aftonbladet läste jag detta:1991 gästades SD’s valupptaktsmöte av den tyske politikern Franz Schönhuber som även höll tal. Under andra världskriget tjänstgjorde Schönhuber i Waffen-SS efter att ha varit medlem i Hitler jugend under sina ungdomsår och var fram till hans död engagerad i nazistiska och högerextrema partier bland annat Deutsche Volksunion som senare gick upp i Tysklands nationaldemokratiska parti som anses vara det nya NSDAP ( Hitlers parti). Schönuber var även partiledare under en tid för det nationalistiska högerpopulistiska partiet Die Rebublikaner. Detta var bara en av de möten SD har haft under åren med nazister.
Aftonbladet är samma tidning som kallar Front National för rasistiska och UKIP för främlingsfientliga. Du ska inte lita på allt du läser där.
De enda som exempelvis står om Deutsche Volksunion på wikipedia är att de ville stoppa invandringen och utvisa kriminella invandrare. Inget "nazistiskt" där inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyska_Folkunionen#Inst.C3.A4llning_i_sakfr.C3.A5gor
Z0dd:
Nej, han kallar homosexualitet för en pervers avart och liknar det vid pedofili och tidelag. Det är inte att "kritisera homoadoptioner". http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17615
Vilket han helt tagit avstånd från idag.
Z0dd:
Han tar stark ställning mot homoäktenskap: http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17612Han kallar det en "stor sorg" att Glen Hysén deltar i Pride. http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/#jp-carousel-17614
+ mycket mer av samma sort.
Precis det jag skrev. Han är kritisk till homoäktenskap och det översexualiserade pride. Inget anmärkningsvärt överhuvudtaget.