Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Ämnesstartare

Fick ont i magen när mina klasskamrater pratade illa om feminism, hatade skatter och snackade om att en vegansk dag i veckan är det värsta som kan hända. Orkade inte diskutera, var bara tyst, men innerst inne ville jag bara skrika. Ska gå med dem i två jävla ååååår

Ämnesstartare

Vincent_Willem_van_Gogh_002.jpg

Ice
 Ice

Fint att vara ledig, hinner ned mycket då. Har kört två träningspass idag, ett på förmiddagen och det andra avslutades för en stund sen.

PMR
 PMR

Zymba:
Fick ont i magen när mina klasskamrater pratade illa om feminism, hatade skatter och snackade om att en vegansk dag i veckan är det värsta som kan hända. Orkade inte diskutera, var bara tyst, men innerst inne ville jag bara skrika. Ska gå med dem i två jävla ååååår

Kommer vara värt det sen när du är statsminister Rodnar och tvingar på dem skatter och passar på att införa en extra skatt som gäller för någon kategori som troligen de går under Skadeglädje

PMR
 PMR

Dagdrömmer egna Mumin-avsnitt i huvudet.. nyss gästade Stefan Löfven Mumindalen.

NEMI
 NEMI

undra om hon blir sårad om jag säger att jag hatar komplimanger :/

Ämnesstartare

Få saker är så provocerande som "feministisk" misandri. Fullkomligt motbjudande och totalförstörande av förtroendet för den feministiska agendan. 

Ämnesstartare

Chibibbi:
Få saker är så provocerande som "feministisk" misandri. Fullkomligt motbjudande och totalförstörande av förtroendet för den feministiska agendan. 

tycker att hela kvinnohatet är mer provocerande, tycker du inte? är det lika illa att kalla mig jävla viting som det är att kalla en svart person jävla neger? 

Ämnesstartare

amsi: tycker att hela kvinnohatet är mer provocerande, tycker du inte? är det lika illa att kalla mig jävla viting som det är att kalla en svart person jävla neger?

Nej, jag tycker att de är lika motbjudande. Desamma med rasism, åt alla håll. Det ska inte vara varken mer eller mindre accepterat att vara sexistisk eller rasistisk mot någon alls

Ice
 Ice

Ganska skönt ute för att bara vara 6+

Ämnesstartare

Chibibbi:

Nej, jag tycker att de är lika motbjudande. Desamma med rasism, åt alla håll. Det ska inte vara varken mer eller mindre accepterat att vara sexistisk eller rasistisk mot någon alls

ok, då är vi oense om att ett ord som i flera århundrade används för att strukturellt förtrycka folk som har en viss hudfärg är värre än att trycka ner någon som i nästan alla situationer kommer vara i överläge 

Ämnesstartare

att jag ser skillnad betyder inte att jag tycker att något av det ska vara mer accepterat

Ämnesstartare

amsi: ok, då är vi oense om att ett ord som i flera århundrade används för att strukturellt förtrycka folk som har en viss hudfärg är värre än att trycka ner någon som i nästan alla situationer kommer vara i överläge

Att förstå den historiska kopplingen är en sak, men att acceptera särbehandling är en annan. Jag vet hur det historiskt sett har använts, men jag anser inte att det spelar roll i värdering av rasism mot olika grupper. All rasism är dålig mot vem den än riktas mot, oavsett om det finns en historia av förtryck eller inte. Själva akten i sig är vedervärdig - sedan kan det konstateras att vissa grupper utsätts mer än andra. 

Ämnesstartare

Chibibbi:

Att förstå den historiska kopplingen är en sak, men att acceptera särbehandling är en annan. Jag vet hur det historiskt sett har använts, men jag anser inte att det spelar roll i värdering av rasism mot olika grupper. All rasism är dålig mot vem den än riktas mot, oavsett om det finns en historia av förtryck eller inte. Själva akten i sig är vedervärdig - sedan kan det konstateras att vissa grupper utsätts mer än andra. 

jag har inte någonstans uttryckt att jag accepterar särbehandling, utan att det är skillnad på olika sorters förtryck, även om förtryck alltid är fel

Ämnesstartare

orkar ingenting längre
sover bara hela dagarna

latest comments