Aviseringar
Rensa alla

Vilken statsbudget tror du går igenom?

Storchen84: Man kan ju hoppas, fast jag tvivlar på det. Men jag visste redan när frågan om budgeten först började bubbla upp att SD skulle använda dessa barnsliga metoder. Sen att SD inte bryr sig för fem öre att dom sänker Sverige är en annan femma. Sverige"demokraterna"Mycket glad

Det är naturligtvis inte SD´s fel att regeringen lägger en budget man inte vill stödja. Det barnsliga i sammanhanget är givetvis socialdemokraterna som kräver att SD ska agera i dess favör trots att man..

1) inte varit delaktig i dess utformning

2) sträckt ut en hand för samarbete

3) fått sin efterfrågan bryskt avvisad.

Hur kan något av det som sker gå att vila på någon annan än löfven och socialdemokraterna själva? Hur kan man begära att något parti ska lägga sig raklång för andras politik och därmed svika sina väljare?

Jo det är en rimlig hållning när hatet för SD får gå före förnuftet. Och hat när du gott om har påvisats sedan lång tid tillbaka.

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det är dags för de rödgröna och alliansen att bevisa att dem faktiskt bryr sig... men prestigelöshet har sällan varit politikers starka gren.

SvaraCitera

Weeaboo: Och hat när du gott om har påvisats sedan lång tid tillbaka.

Och du förväxlar hat (bland annat) med sunt förnuft har påvisats sedan lång tid tillbakaGlad

Hjärta

SvaraCitera

Hoppas att alla sprängs i luften jävla idioter 

SvaraCitera

Pest eller kolera

SvaraCitera

Det optimala vore om Sverigedemokraterna (SD) ensamma kunde bilda regering. Nu har vi ju fått bevis för att inte (s) + (MP) fungerar och varken (S) eller (MP) vill befatta sig med (V) och det säger väl det sunda förnuftet att vi inte ska ha gamla kommunister att styra från fd underbara land.  Ledsen

Vad beträffar alliansen så är deras stora problem att de inte respekterar (SD) och alliansen kan inte ensamma bilda regering och det är väl å andra sidan inget att eftersträva med tanke på massinvandringen av araber och afrikaner under 2000-talet. Så kvar är väl det enda bästa alternativet - Sverigedemokraterna bildar ensamma regering.

Nu har vi ju fått resultatet av hur det går när både vänster och höger totalnonchalerar Sverigedemokraterna. Vågmästarroll, inget inflytande mm var vad som har sagts sedan valdagen 15 september. Snarare är det "det lilla" partiet som håller på att fälla hela vänsterregeringen med ett möjligt nyval inom ett år.  Skadeglädje

Btw, jag är ingen aktiv (SD) men jag är en av landets största motståndare till massinvandringen som gjort att pensionärerna inte ens får sylt till sina pannkakor då kommunerna istället får lägga sina pengar på att bygga nya bostäder till araberna och afrikanerna och betala ut miljarder i socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag, mammabidrag, sjukersättning mm mm mm mm mm och anställa nya lärare för att lära ungarna lite hyfs och fason.   Arg

I vart fall... nu har vi ju fått hyfsat klart besked från (SD) att de kommer att rösta med alliansen.  Tumme upp

SvaraCitera

vikingen: Btw, jag är ingen aktiv (SD) men jag är en av landets största motståndare till massinvandringen som gjort att pensionärerna inte ens får sylt till sina pannkakor då kommunerna istället får lägga sina pengar på att bygga nya bostäder till araberna och afrikanerna och betala ut miljarder i socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag, mammabidrag, sjukersättning mm mm mm mm mm och anställa nya lärare för att lära ungarna lite hyfs och fason.

Du har verkligen noll koll... Är du äldre än sådär 14 eller 15? Har du mobbats mycket av mörkhyade då du gärna hatar mot dessa men har ingen aning om vad du pratar om? Gamla som missköts på äldreboenden är nästan alltid på privata äldreboenden - du vet - där målet är att göra så stor vinst som möjligt.

Majoriteten av dina inlägg är så... jag vet inte vad jag ska kalla det... pinsamt dåliga, visst flinar jag åt dom då dom flesta är "facepalm"-inlägg (du vet garanterat inte heller vad som menas med "facepalm), men jag förstår inte riktigt hur du själv inte kan se detSkeptisk

SD har inte något inflytande, därför tar man till dessa barnsliga fasoner. Du vet - som småbarn ibland kan börja gapa o skrika om dom inte får sin leksak eller inte får sin vilja igenom.

Hjärta

SvaraCitera

Storchen84: Har du mobbats mycket av mörkhyade då du gärna hatar mot dessa men har ingen aning om vad du pratar om?

Där fick du ju in en poäng utan att veta om det.

JA - jag och mina vänner har både blivit rånade och misshandlade av de "mörkhyade" och en fd flickvän har blivit utsatt för en våldtäkt av en "mörkhyad".

NÖJD?

SvaraCitera

vikingen: NÖJD?

Och jag har en vän som utsatts för både bland annat våldtäkt av en hederlig svensk knarkare. Men jag går inte omkring och säger att alla eller dom flesta födda i sverige är knarkare som våldtar - för jag vet bättre. Det gör ju inte du - än.

Hjärta

SvaraCitera

Storchen84: Och du förväxlar hat (bland annat) med sunt förnuft har påvisats sedan lång tid tillbakaGlad

Vad du anser vara sunt agerande från sverigedemokraternas sida skulle i andra fall vara rena vansinnet för andra partier. Anledningen till att du vill att SD ska agera utifrån separata parametrar är att du inte bryr dig om vad som är rätt eller fel agerat bara så länge de inte får maktutrymme.

Noterar att du inte svarar heller på mitt faktapåstående vilket bara förstärker min tro på att du inte har några som helst vettiga argument för din sak.

SvaraCitera

Weeaboo: Vad du anser vara sunt agerande från sverigedemokraternas

Fast nu var det inte sverigedemokraterna jag syftade påOskyldig

Weeaboo: Noterar att du inte svarar heller på mitt faktapåstående

Du kommer ju med så kallade "faktapåståenden" till höger och vänster. Jag ser inget faktapåstående, bara nonsens. Att du sen själv ser det som "faktapåstående" kan inte jag göra så mycket åtSover

Hjärta

SvaraCitera

Anura:

hur mycket med?

SD har sagt att de kommer rösta emot alla budgetar som avser att öka invandringen. Ifall Löfven hade sagt att de inte kommer öka invandringen hade SD troligtvis lagt ner sina röster. 

SvaraCitera

N3794N:

SDs budget innehöll mer pengar till pensionärerna än vad både de rödgrönas och alliansens gör. De flesta pensionärer skiter fullständigt i en extra hundralapp i månaden samtidigt som de inte gillar en straffbeskattning på personer över 65 som fortsätter att jobba som Löfven tänker kompensera den extra hundralappen med.

Precis. Alla som anklagar SD för att inte rösta för de rödgrönas budget pga pensionerna kan lika gärna anklaga de rödgröna för att inte rösta genom SDs budget. SDs politik var ju trots allt mycket mer pensionsvänlig än S. 

SvaraCitera

N.W:

Precis. Alla som anklagar SD för att inte rösta för de rödgrönas budget pga pensionerna kan lika gärna anklaga de rödgröna för att inte rösta genom SDs budget. SDs politik var ju trots allt mycket mer pensionsvänlig än S. 

Men pensionärerna har nu fattat att SD endast brydde sig om deras röster och inget annat.

SvaraCitera

Z0dd:

Men pensionärerna har nu fattat att SD endast brydde sig om deras röster och inget annat.

SD la ju fram en budget där man helt avskaffade pensionärsskatten som resten av partierna röstade emot? I S och MPs budget avskaffade man bara pensionärsskatten med en sjättedel? 

Jag är ledsen, men ditt resonemang går inte ihop. Varför skulle pensionärerna välja bort det parti som la fram en budget som gav dem mest pengar?

SvaraCitera