Zymba:
Du får Cloud Atlas av David Mitchell, en av de bästa sci-fi-böckerna jag läst. Jag har fått intrycket av att du har en nörd inom dig och den vill jag ge näring till. Den här boken är en sci-fi-bok som ändå på många sätt är relevant för verkligheten då den på djupet handlar mycket om människans djuriska instinkter och vilka konsekvenser de får. Tror att du kommer att uppskatta blandningen av det surrealistiska och det verkliga.
Har aldrig riktigt uppskattat Sci-fi-littertaur, men det här låter ju som ett bra elddop. Skall skriva upp det!
frukt:
Kejrå, arton. Förlåt Zymba.
vill hämnas och ge dig nåt skitdåligt nu men det skulle du väl säkert tycka var bra pga din dåliga smak så HERE WE GO
Du får Noam Chomskys klassiker Profit Over People för det är en bok som öppnade mina ögon, inte för att jag nånsin varit ett fan av neoliberalism, utan mer att Chomsky är väldigt bra på att sätta ord på och förklara det politiska systemet. Vet att du är intresserad av sådant som rör politik och makt, så jag tror och hoppas att du kommer att uppskatta denna läsning. OCH OM DU TÄNKER DISSA DENNA SÅ HÅLL DET FÖR DIG SJÄLV PGA DU SPRIDER DÅLIG STÄMNING ANNARS OK TACK OCH ADJÖ
Xuzkie:
Du kan juh inte leverera böcker som du har lånat till/över hela Sverige
va? alltså jag ska inte leverera dem, bokstavlig talat, jag ska ge er boktips
vill oxo :$
men bara om ja får den fysiska boken helt gratis av dig?? så blir ja också kunnig
fan då 🙁
Me
(om du orkar och vill, ofc)
ahaa hit me
ekivok ekvilibrist:
1. Lugn och ro, mat, knark...
2. Gillar Arkiv X, Nosferatu (och andra gamla läskiga stumfilmer) och japanska författare (typ Yasunari Kawabata), tyska (typ Thomas Mann), franska (typ Louis-Ferdinand Celiné) och mestadels någotsånär gamla svenska (typ Karin Boye). Måste va bra språk annars funkar det inte för mig...
3. Är en bokknarkare tror jag...
Oj om du är bokknarkare känns det nästan som du kanske har läst denna redan men jag tänker ändå tipsa om den:
Norwegian Wood av Haruki Murakami. Välskriven bok som på många sätt är ganska otraditionell i sitt sätt. Dels hur författaren uttrycker sig, men också temat och hur historien går. Jag har aldrig läst en bok som jag kan jämföra med denna, och jag tänker att om du precis som jag är bokknarkare så är det just sånt här vi är ute efter. Det är en bok som, om man är öppen för det, verkligen kan beröra på ett sätt som varar länge. Den består av väldigt mycket surrealistisk symbolik, samtidigt som den skildrar en väldigt speciell kärlekshistoria.
KattenKatarina:
Me(om du orkar och vill, ofc)
Gärna! Du får dock också helst svara på frågorna så att jag har nåt att utgå från då jag inte känner dig så väl:
1. Vad gör dig lycklig?
2. Har du nån favoritserie, film eller bok sen tidigare som du tycker representerar din smak väl?
3. Är du van läsare?
Zymba:
Gärna! Du får dock också helst svara på frågorna så att jag har nåt att utgå från då jag inte känner dig så väl:1. Vad gör dig lycklig?
2. Har du nån favoritserie, film eller bok sen tidigare som du tycker representerar din smak väl?
3. Är du van läsare?
1. Många saker, konstigt nog (är för lat för att skriva många).
Något som gör lycklig är när någon annan känner sig lycklig (jag menar inte t.ex när en mördare blir glad för att ha dödat något, men jag tror du fattar).
När någon ger mig komplimanger.
Musik kan göra mig väldigt lycklig.
2. Favoritserie är nog kanske The Simpsons, humor tycker jag om mycket.
Deckare, skräck, action, äventyr, övernaturlighet och kanske kärlek är väl de bästa genrerna.
3. Nae. Har mest läst barnböcker och ungdomsböcker. Finns inte så mycket att välja på i skolans bibliotek.
Zymba: Oj om du är bokknarkare känns det nästan som du kanske har läst denna redan men jag tänker ändå tipsa om den:
Den enda boken av Murakami jag läst, haha! Minns den som rätt bra, men tilltalades inte så mycket av språket... ge gärna fler tips!
Gör mig!
pls mig ge mig inte the magus :)))) ;))) <333
KattenKatarina:
1. Många saker, konstigt nog (är för lat för att skriva många).Något som gör lycklig är när någon annan känner sig lycklig (jag menar inte t.ex när en mördare blir glad för att ha dödat något, men jag tror du fattar).
När någon ger mig komplimanger.
Musik kan göra mig väldigt lycklig.
2. Favoritserie är nog kanske The Simpsons, humor tycker jag om mycket.
Deckare, skräck, action, äventyr, övernaturlighet och kanske kärlek är väl de bästa genrerna.
3. Nae. Har mest läst barnböcker och ungdomsböcker. Finns inte så mycket att välja på i skolans bibliotek.
Blev lite förvirrad av dina svar, för jag hade svårt att koppla ihop det som gör dig lycklig med dina favoritgenrer. Tänker dock gå på genrerna som du nämnde och ger dig en av de mest spännande thriller/sci-fi-böckerna jag läst: Under the Dome (Under Kupolen på svenska) av Stephen King. Den handlar om en liten stad som plötsligt blir avskärmad från resten av världen genom en stor, osynlig kupol. Boken är sjukt spännande att följa och trots att den är över tusen sidor (jag vet, men bli inte rädd!) läste jag ut den på bara lite över en vecka. Nu vet jag att du är ganska ung och den här boken innehåller ganska otäcka scener, så du behöver inte riktigt läsa den lika fort som jag gjorde. Men jag läser inte så mycket thrillers, så detta var det bästa jag kunde komma med och den är verkligen JÄTTESPÄNNANDE!
S3ON:
ahaa hit me
Du får läsa En man som heter Ove av Fredrik Backman. En riktig feel good-roman som är skriven på ett sätt som är lätt att följa, och har hög igenkänningsfaktor. Den handlar om en äldre man som är rätt bitter, men det hela är liksom väldigt ironiskt och lättsamt. På djupet skulle jag också säga att den har ett väldigt fint tema - att överkomma sina fördomar och farhågor. Du känns som en person som vill ha något nöjesfullt och detta skulle jag definitivt säga är det!
Fasiken:
fan då 🙁
Vill du ha en ändå?