Aviseringar
Rensa alla

Zymba delar ut böcker till er!

NEMI
 NEMI

do it

SvaraCitera

Jag vet redan vilket bok jag ska få.
Ge mig den.
KÄNN PRESSEN

SvaraCitera

I wantGlad

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: Jag vet redan vilket bok jag ska få.

Det vet jag med. Cool men ska ta alla i tur och ordning!

SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Den enda boken av Murakami jag läst, haha! Minns den som rätt bra, men tilltalades inte så mycket av språket... ge gärna fler tips! Söt

Okej, om du redan läst den så tänker jag faktiskt tipsa om Balzac. Har du läst nåt av honom? Tänkte eftersom du skrev att du gillade Céline, tycker de påminner en del om varann. Pappa Goriot är en klassiker som jag absolut kan rekommendera.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ålrajt.

SvaraCitera

Zymba: Okej, om du redan läst den så tänker jag faktiskt tipsa om Balzac. Har du läst nåt av honom? Tänkte eftersom du skrev att du gillade Céline, tycker de påminner en del om varann. Pappa Goriot är en klassiker som jag absolut kan rekommendera.

Ja, har tänkt att läsa Balzac ett tag! Pappa Goriot kan mycket väl bli nästa klassiker jag läser. Misstänker att det dock kommer skilja sig en del från Céline, han är uppfriskande rå både i språk och de tankar som uttrycks, men tyvärr finns där en del misogyni och antisemitism...

SvaraCitera

spännande tråd. kan ej lova  att jag kommer läsa eventuell bok inom något av de närmsta åren men tar gärna emot 1

SvaraCitera
penja

Jag tar gärna emot ett boktips! 

SvaraCitera

Zymba:

Okej, om du redan läst den så tänker jag faktiskt tipsa om Balzac

Hehe ballsack

SvaraCitera

Ja, tack! 

SvaraCitera
Ämnesstartare

JAAAA KUUUUUULLLL!

SvaraCitera
Ämnesstartare

lovar att jag kommer läsa det du rekommenderar

SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Hehe ballsack 

Rodnar

SvaraCitera

Zymba:

Blev lite förvirrad av dina svar, för jag hade svårt att koppla ihop det som gör dig lycklig med dina favoritgenrer. Tänker dock gå på genrerna som du nämnde och ger dig en av de mest spännande thriller/sci-fi-böckerna jag läst: Under the Dome (Under Kupolen på svenska) av Stephen King. Den handlar om en liten stad som plötsligt blir avskärmad från resten av världen genom en stor, osynlig kupol. Boken är sjukt spännande att följa och trots att den är över tusen sidor (jag vet, men bli inte rädd!) läste jag ut den på bara lite över en vecka. Nu vet jag att du är ganska ung och den här boken innehåller ganska otäcka scener, så du behöver inte riktigt läsa den lika fort som jag gjorde. Blink Men jag läser inte så mycket thrillers, så detta var det bästa jag kunde komma med och den är verkligen JÄTTESPÄNNANDE! 

under-the-dome-cover.jpg

Har sett lite av serien, den är sjukt bra!

Tror faktiskt att min far har en sådan någonstans i bokhyllan. Han är en riktig Stephen King-fantast ^^

SvaraCitera