Morgonstjärna: 15 år ungefär
Wow, ja det var ju rätt långt
hur ser det ut för dig nu jämfört med ett år sedan då?
söker du hjälp för det?
men alltså, vet inte hur jag skall inleda en konversation, har grej att prata om och så men man kan ju inte bara "Hej, [referera till intressegrej]" måste vara något mer, typ anledning till att man skriver och så men kommer inte på något vis som en människa skulle skriva det på
Morgonstjärna: Ja, försöker med det, men hjälpen vill inte ha tid för mig
Vadfan är det för psykolog du hittat?
Morgonstjärna: "Hej, [referera till intressegrej]" måste vara något mer, typ anledning till att man skriver och så men kommer inte på något vis som en människa skulle skriva det på
http://get-a-wingman.com/tinder-dating-tips-the-definitive-script-for-picking-up-girls-on-tinder/
http://www.buzzfeed.com/danieldalton/how-to-talk-to-women-by-women#.leVoMLK3q
Kan inte svära på att det fungerar för jag är ett väldigt hopplöst fall när det gäller tjejer men du kanske kan hitta något där
Pappbox: Vadfan är det för psykolog du hittat?
ingen hittills, blev lovad en psykolog i juni förra året, sedan dess har jag ringt och frågat vad som hänt med det allt oftare och de beklagar att det tagit sån tid och lovat att jag skall få en kallelse inom några dagar.
Förra veckan fick jag till slut reda på att personen jag skulle träffa var långtidssjukskriven och att jag skulle få en tid när/om denne återvände till jobbet igen.
Ringde enhetschefen på psyk som körde samma ursäktande ramsa och har nu lovat mig en tid hos en kurator innan den 15:e mars
känns rätt jävla hopplöst
Alltså, visste inte ens att jag var såhär, men tanken på att ens försöka får mig att vilja ge upp och isolera mig från världen.
Fick iväg ett meddelande i alla fall, blev väl sådär, förväntar mig att bli ignorerad
Morgonstjärna: känns rätt jävla hopplöst
Kan förhållandevis lite om psykiatrin i praktiken men privatvård kanske är ett alternativ?
Morgonstjärna: Fick iväg ett meddelande i alla fall, blev väl sådär, förväntar mig att bli ignorerad
Ärsh, att bli ignorerad är inte det värsta som kan hända. som sagt det är ett numbers game så du får rulla tärningen riktigt många gånger innan det blir rätt sida upp
Pappbox: Kan förhållandevis lite om psykiatrin i praktiken men privatvård kanske är ett alternativ?
Försökte med den vägen, ingen hade tid att ta emot fler patienter, och har inte råd med de som inte är anslutna till landstinget
Pappbox: Ärsh, att bli ignorerad är inte det värsta som kan hända.
Nä, ser det inte som något problem, är nog mer rädd för att få ett svar och tvingas vara fyndig nog att fortsätta konversationen
Försökte mig på att säga hej till en annan person med, men kom verkligen inte på något att säga så det slutade med prestationsångest och att jag högt skrek "jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte" för mig själv
stängde ned och gav upp
är i sämre skick än jag trodde
Morgonstjärna: Försökte med den vägen, ingen hade tid att ta emot fler patienter, och har inte råd med de som inte är anslutna till landstinget
Helvete så dåligt...känns ju verkligen som något som borde åtgärdas
Morgonstjärna: stängde ned och gav upp
Gör mig verkligen inte glad över att höra
om du har chansen att få ett positivt svar så är det synd om du snubblar över dig själv, enda tipset här är väl att övning ger färdighet och att du mer eller mindre måste fortsätta kämpa om du vill lyckas just här
ledsen men nöta är enda som funkar, praktiskt måste du testa dig fram och göra vissa misstag för att bli bättre
Pappbox:
Jag galen? det är ju tonvis med brudar världen över som gillar honom så vad är felet i min logik?Vad är det som tynger dig då min vän?
dumt att prata om alltför privata saker men det kan ju hjälpa? 🙂
Ja det finns tyvärr många som dras till sociopater men en empatisk människa vill inte bete sig som en ändå.
Morgonstjärna:
Försökte med den vägen, ingen hade tid att ta emot fler patienter, och har inte råd med de som inte är anslutna till landstingetNä, ser det inte som något problem, är nog mer rädd för att få ett svar och tvingas vara fyndig nog att fortsätta konversationen
Försökte mig på att säga hej till en annan person med, men kom verkligen inte på något att säga så det slutade med prestationsångest och att jag högt skrek "jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte" för mig själv
stängde ned och gav upp
Har du kontaktat patientnämnden? Så får ju inte kommuner göra. Om du vill bo kvar i den kommunen du bor i, dvs. Fast det är ju svårt överallt iof. Vetifan hur jag lyckats hustla till mig en psykologtid i veckan på min vårdcentral. Fick vänta i typ åtta år iof men ändå.
isola: Ja det finns tyvärr många som dras till sociopater men en empatisk människa vill inte bete sig som en ändå.
Varför inte? om det är enda sättet att få vad man vill så är väl det bara en fråga om hurpass villig du är att göra vad som krävs eller?
Pappbox:
Varför inte? om det är enda sättet att få vad man vill så är väl det bara en fråga om hurpass villig du är att göra vad som krävs eller?
Med det där tankesättet kan man ju rättfärdiga mord också
isola: Med det där tankesättet kan man ju rättfärdiga mord också
det är lite skillnad på att anpassa sin person till rådande ideal för att få det man söker och döda någon. men teoretiskt sett så går det att rättfärdiga allt, det är en fråga om hur mycket man vill ha det och vad man är villig att göra
finns ju en fysisk gräns med såklart men oftast är det mentala gränser som avgör