Tickstart:
Hahaha nej. Inte en chans
Vad är problemet egentligen? Hur skadar det DIG om ett par brudar bunkas ihop i ett eget gym för att känna sig mer trygga och lägga i en växel i träningen som de inte vågat innan?
Låter väll inte som det gagnar anledningen till varför man skulle vilja ha tjejgym.
är tickstart puckad eller är det bara en gimmick
Tycker att det är löjligt att man ska separera på folk pga av sådant. Lär folk att inte bete sig som skit och se till att inte objektifiera varandra istället. Herregud.
BatmanMolly:
Tycker att det är löjligt att man ska separera på folk pga av sådant. Lär folk att inte bete sig som skit och se till att inte objektifiera varandra istället. Herregud.
Rötägg kommer alltid existera, varför då inte göra det bästa av situationen?
Pegasus:
Rötägg kommer alltid existera, varför då inte göra det bästa av situationen?
Finns bättre saker att göra än att separera på alla så att det blir ännu mer hysh och olikheter mellan könen.
Vfr inte liksom.. Ser ingeting som jag förlorar på.
Det är inte mitt fel att tjejer tar på sig tajta leggings. Jag gör bara vad jag är bra på. Har män på sig tajta leggings i gym?
Känns som att tjejer vill ha något irritera sig över.
Både för och emot. Tycker det är bra med tjejseparatistiskt för att män ofta tar mycket plats då konsekvensen blir mindre plats åt tjejer (förstås). Så det är ett utjämnande av plats. Samtidigt är det exkluderande då ickebinära inte inkluderas
jag tänkte direkt: FÖR! fan va skönt att slippa vissa män. det är sjukt jobbigt med stirr och det är en anledning till att jag inte går till gymmet så ofta.
men tänk om detta skulle öka klyftorna mellan könen, gym-mässigt? kanske bättre att låta det är med bara separata avdelningar? (vilket jag iofs aldrig sett).
ok vet ej
Jag tycker att det är bra med tjejgym, vissa tjejer trivs inte att träna bland killarna eftersom de kan känna sig lite uttittade. Men då tycker jag också att man ska erbjuda ett killgym för det ska vara lika för båda om vi ska ha ett jämnställt samhälle.
UPPENBARLIGEN så finns det "tjejer" som inte vill gå till gym som är till för alla.
Vissa kommer fortsätta att gå till sådana öppna gym och de som inte vill får väl då själva välja att gymma på ett gym som riktar in sig på just den gruppen.
Jag förstår inte hur detta kan bli en sådan debatt, att folk verkligen blir arga..
Det är väl en självklarhet att de som känner sig utsatta på något sätt ska kunna få samma möjligheter som andra?