Nej. Jag tycker att han har fel. Människan är en andlig varelse som söker svar i diverse livsfilosofier som kan förleda dem och man måste hitta sitt eget sätt att hantera alla frågor på
vismut:
energi innebär inte att det finns en själ som står utanför naturlagarna. var inhämtar du din okunskap om medvetandet egentligen? dödsguden?

bästa förklaringen av energilärans första lag ever. Intelligent kraftfält 
Starkill91 : En Själ är en medveten och intelligent form av otroligt mängd ren energi.
Det finns folk som har sådana teorier men de är ju inte vidare vetenskapliga så det är ju inget man kan säga är sant.
Tycker all sorts tro, oavsett om det handlar om andlighet eller religiositet, gärna kan få finnas till om det är något privat, frivilligt och på individnivå. Så länge det inte drabbar andra ser jag inte varför det skulle vara något problem. Kanske är naiv?
Välkommen tillbaka
snoret:
Tycker all sorts tro, oavsett om det handlar om andlighet eller religiositet, gärna kan få finnas till om det är något privat, frivilligt och på individnivå. Så länge det inte drabbar andra ser jag inte varför det skulle vara något problem. Kanske är naiv?
snoret:
Tvärtom högst realistisk. Religion som något helt privat och frivilligt är sekularismens viktigaste landvinning. Man kan tycka vad man vill om religiositet och andlighet, så länge den börjar och slutar med individen så kommer den aldrig vara något problem. Eller kanske i något extremt fall där självdestruktivitet är en del av tron, men ja...
Sen är det tyvärr långt ifrån alla religiösa och andliga som går med på att det endast är en privat angelägenhet. Det finns de som menar att religionen ska ligga till grund för hela samhället, som vill tvinga andra att tro som de gör eller att samhället ska göra särskilda undantag bara för dem. Det är här problemen med religiositet och andlighet uppstår.
"Haschpsykos har ingen plats i det sekulariserade samhället"
Vad heter det när man är militant ateist? Jacobinism? Vägrar googla pga hade det på tungan för några dagar sedan
Starkill91 :
*Inget kan 'dö'' Energi kan ej dö bara omvandlas.
Lär dig hur energi och medvetandet funkar. Ja det finns ett intelligent kraftfält runt varje människa. Nej rädslan är att ej acceptera att döden inte är slutet.
Du får gärna förklara i detalj hur medvetandet funkar. Var dock beredd på att majoriteten av världens befolkning kommer hylla dig.
ekivok ekvilibrist:
Varför? Ibland lite trångsynt och provokativ, men obehaglig vet jag inte...
tkr sånt e obehagligt
Starkill91 :
En Själ är en medveten och intelligent form av otroligt mängd ren energi.
Kom över en kväll så ska jag demonstrera old school witchcraft.
jag kommer gärna över, låter rätt skoj
ekivok ekvilibrist: Det bör inte ha någon plats i det sekulära samhället i den meningen att det inte ska tillåtas påverka hur samhället utformas.
What hen said
vonKissekatt:
Det finns folk som har sådana teorier men de är ju inte vidare vetenskapliga så det är ju inget man kan säga är sant.
Du har inte läst den Vetenskap jag har gjort sen förnekar inte vetenskapen att det finns ''intelligenta kraftfält runt människan''
vismut:
det känns oerhört rimligt, åtminstone, utifrån det vi vet om världen.
Ifrån västerländskt perspektiv yes. Det mkt vi vet är baserat på rena lögner också.
Människor är otroligt naiva och tror vi vet mer än vad vi egentligen vet. Hur många Vetenskapliga teorier finns det inte som ej sen håller i praktiken.
Starkill91 :
Du har inte läst den Vetenskap jag har gjort sen förnekar inte vetenskapen att det finns ''intelligenta kraftfält runt människan''Ifrån västerländskt perspektiv yes. Det mkt vi vet är baserat på rena lögner också.
Människor är otroligt naiva och tror vi vet mer än vad vi egentligen vet. Hur många Vetenskapliga teorier finns det inte som ej sen håller i praktiken.
Länka då till den vetenskapen.