Har hjälpt en vän att flytta, gick inte helt utan problem. Dit vi skulle där finns en lastzon parkering och man ska gå genom en tunnel och gå över en minigård för att kunna gå in i trappuppgången. På lastzonen stod stod det en bil som inte lastade av eller på, jag kunde inte parkera där med släp pga inte skulle få plats. Jag parkerade på gatan och slog på varningsblinkers, fick en idé att mäta hur bred tunneln och bilen är. Visade sig att tunneln bara är 2 centimeter bredare än bilen, det blir 1 cm varje sida när backar.
När jag skulle backa genom tunneln då ställde mig först rakt över vägen, enda sättet när ska precisionbacka med små marginaler. När ställde mig rakt över vägen då var det andra bilister som började missbruka tutan, de höll på tills jag hade backat undan så de kunde passera. Hade lust att ta ett snack med de bilisterna, men hade nog blivit värre och för det andra så hade vi inte tid med detta.
Många verkar inte förstå att det inte är ok att missbruka tutan, folk som har detta beteende kommer inte fortare fram för att dem tutar. Tutan är till för varna andra.
Btw, finns flera umare som skrivit öppet på um när de missbrukat tutan.
Blir så less på min ryggjävel. Nacken och axlarna med för den delen. Fattar inte hur det kan göra så ont och vara så stelt hela tiden.
Hando:
Inte testat just det, men tror ändå hon skulle bli rädd.
Får skaffa 1 stycke pälsboll till som hon kan jaga och busa med.
Gillar hon att jaga bollar du kastat iväg?min tycker det är jättekul om det är mjuka studsbollar
#FKFK
Trevligt att ändå se några bekanta ansikten när man tittar in här.
vonKissekatt:
Gillar hon att jaga bollar du kastat iväg?min tycker det är jättekul om det är mjuka studsbollar
Jo, tills dom slutar rulla. De 2 sekunderna bollen är i luften är fantastiska, när den stannar "Meh".
Köpte ett konvektorelement idag. Faaaan vad skönt den värmer. 
Det bästa är ju att det är fläkt i den så spridningen blir snabbare, och den kan tas som en datorfläkt för den är så tyst.
Köpte en värmefläkt i november, men den lät så fruktansvärt så jag blev galen och stängde av den istället.
Konvektorelement > värmefläkt.
Ibland hejdar sig tiden ett slag och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer
klassade mig sj som sjuk idag. så vilat för mkt. suger, nu kan jag inte sova.
Hando:
Jo, tills dom slutar rulla. De 2 sekunderna bollen är i luften är fantastiska, när den stannar "Meh".
Haha känner igen. Hur går det med bygget btw?
Nanna? Na-Na? NaaNa?
Sömn hursomhelst 
Äntligen så jag fått tillbaka min telefon efter att den vatit på reparation. Fick en Samsung S7 av mamma och efter två dagar blev telefonen helknäpp , fotade av sig själv,ringde upp nummer av sig själv, ibland gick det inte att svara eller ringa eller skicka sms. Vi lämnade in telefonen till butiken och trodde att dom skulle byta ut den eftersom den var sprillans ny och försäkrad. Men icke den skulle skickas in på reparation sa dom eftersom det är ett garantiärende..tog bara 2,5 vecka. Dålig stil eftersom den var bara två dagar gammal..men skitsamma nu fungerar den igen. Efter plugget ska ja hem till peter och då blir det P film och kompisrunk..blir fett najs.
vonKissekatt:
Haha känner igen. Hur går det med bygget btw?
Sådär. Det mesta jag gjort med det är att skruvat av plattan från gängan och lade den åt sidan några timmar.
Skruvade fast den igen när katten blev förvirrad över att hon inte kunde ligga längst upp.
Sen har det stått still. 
Gjorde ett litet snabbtest på 10 frågor om jag kunde skilja på De & Dem på SvD.
Fick 5 rätt till min stora förvåning. Trodde jag skulle hamna på högst 1.
(Som en del kanske har märkt så skiftar jag mellan de, dem och dom när jag skriver och tar det som låter bäst i mitt huvud för stunden. Fick aldrig riktigt lära mig skillnaden i skolan pga inkompetent svensklärare. Gick igenom det i låg-mellanstadiet, men under 3 år i högstadiet fick man bara sitta och läsa böcker och recensera för att lämna in för rättning. VEM FAN TROR ATT MAN KAN LÄRA SIG VETTIG GRAMMATIK PÅ DET SÄTTET. Samt om man inte får repetition så glömmer man desvärre en del. Under gymnasiet gick vi igenom lite grammatik över basic nivå.)