Aviseringar
Rensa alla

namn och pronomen e viktigt

pommes045: Haha skojade bara inte favorit låt direkt men rätt bra låt faktiskt fastnar ju i huvet ett tag

Det är ju en gammal svensk klassiker som Mikael Rickfors skrev och spelade in originalet av.

Ämnesstartare

Draug:

Är du egentligen förvånad när resten av världen ser ut som den gör?

Lite förvånad över hur jävla känslokalla männsikor kan va

Ämnesstartare

stoner:

Det är ju en gammal svensk klassiker som Mikael Rickfors skrev och spelade in originalet av.

Vet det 

Draug

pommes045: Lite förvånad över hur jävla känslokalla männsikor kan va

Ja känslor spelar tyvärr en betydligt mindre roll i vår omvärld, att visa tillit samt att hoppas och tro det bästa om varje människa resulterar ofta i utnyttjande och ett hugg i ryggen som tack. Vissa får erfara detta mera än andra, men det är en sådan värld vi lever i och oerhört svårt att förändra den mentaliteten.

Ämnesstartare

Draug:

Ja känslor spelar tyvärr en betydligt mindre roll i vår omvärld, att visa tillit samt att hoppas och tro det bästa om varje människa resulterar ofta i utnyttjande och ett hugg i ryggen som tack. Vissa får erfara detta mera än andra, men det är en sådan värld vi lever i och oerhört svårt att förändra den mentaliteten.

Man kan ju försöka förändra det

Haien

pommes045:

E det transpersoners fel om dom själva blir felkönade och tar livet av sig för det

Ja.

Ämnesstartare

Haien:

Ja.

Hur kan det va de

Draug

pommes045: Man kan ju försöka förändra det

Det kan man såklart, men oddsen är inte direkt på ens sida. Ska väl försöka att inte låta allt för pessimistisk, men allt för höga förhoppningar kan leda till en desto större besvikelse.

Ämnesstartare

Draug:

Det kan man såklart, men oddsen är inte direkt på ens sida. Ska väl försöka att inte låta allt för pessimistisk, men allt för höga förhoppningar kan leda till en desto större besvikelse.

Okej går alltid ut med förhoppning på noll

Ämnesstartare

Vad fån händer här då

pommes045: Jag heter Annie men efter som jag e kille egentligen fast jag har inte kommit ut än så vill jag bli kallad Tristan här iallafall

Döpte dina föräldrar dig till Annie fast du är kille? Det låter ju lite trist. Trist liknar mycket tristan... varför?

Ämnesstartare

xPerf3cti0n:

Döpte dina föräldrar dig till Annie fast du är kille? Det låter ju lite trist. Trist liknar mycket tristan... varför?

Asså jag e transkille då 

pommes045: Asså jag e transkille då

Aha... du är född som tjej och dina föräldrar döpte dig till Annie. Men varför byta namn? Behåll förnamnet Annie om du någon gång skulle ångra dig. Du kan ju istället lägga till ett "kill-förnamn" så att du heter ex Annie Peter.

Ämnesstartare

xPerf3cti0n:

Aha... du är född som tjej och dina föräldrar döpte dig till Annie. Men varför byta namn? Behåll förnamnet Annie om du någon gång skulle ångra dig. Du kan ju istället lägga till ett "kill-förnamn" så att du heter ex Annie Peter.

Ja eller så har jag två namn liksom Annie och tex Martin

pommes045: Ja eller så har jag två namn liksom Annie och tex Martin

Varför inte välja ett förnamn som både passar till kille som tjej ex Chris (Christoffer och Christine) och Sam (Samuel och Samantha)? Finns många namn som är "tvåkönade".