I århundrande har pariarkala könstrukturer tryckt ner Franska kvinnor. Nu kan äntligen Frankrike bräcka glastaket och bli ett modernt feministiskt land som är gott och fint. Tyvärr så stödjer kvinnohatande sexister hennes gammalmodiga och patriarkala motståndare. Stödjer du Frankrikes första kvinnliga president eller patriarkala cishetronormativa misogynistiska könstrukturer som förtrycker kvinnor och medsystrar världen över?
Kan ej tänka. Kan bara känna. Och jag faller helt för den Jeanne d'Arc-bild du använder som illustration här.
Alla som inte stödjer Marine Le Pen är kvinnohatare som hellre vill se gubbmaffian styra. Det är ju kön som ska avgöra vem som ska leda, inte kompetens eller ideologi. Det har i alla fall feminister lärt mig.
Är lite osäker, är det bra fitta tror man? För tillfället känns Hollande och en rejäl kuk tryggt på posten. Men har ni några siffror på PH-värden, osmotiska trycket i slemhinnorna samt en detaljerad lista över tidigare sexuella partners så är jag öppen för att ta ny ställning. Klart kön är viktigt att ta i beräkning innan ett sånt här val.
Ja, hon är ju kvinna så man har ju definitivt något emot kvinnor om man inte röstar på henne.. Var ju likadant i USA-valet, det var ju uppenbart för alla att det lärde oss att USA hatar kvinnor.
Jag förstår och håller även till stor del med trådskaparen.
En kvinnlig kapitalistisk politiker är lika dålig som en manlig, likt hur en kvinnlig medlem av den kapitalistiska klassen är lika mycket av en exploatör som hennes manliga klassmedlemmar.
Vet dock inte om de flesta feminister menar att jämställdhet uppnås automatiskt om en kvinna blir president.
Jag misstänker att somliga här missförstår feministers ord med flit. De flesta feminister i USA röstade självfallet på Bernie Sanders framför Hillary Clinton förra året.
major:
Jag misstänker att somliga här missförstår feministers ord med flit. De flesta feminister i USA röstade självfallet på Bernie Sanders framför Hillary Clinton förra året.
haha vad håller du på med, stoppa upp o tillbaka din fakta där du hittade den :p
pelle_svanslös:
haha vad håller du på med, stoppa upp o tillbaka din fakta där du hittade den :p
Man vill ju inte råka vara trevlig eller så !!!!
flygkärra:
Man vill ju inte råka vara trevlig eller så !!!!
varför ska jag vara trevlig mot någon som är så insnodd i sitt eget självrättfärdigande att den inte ens inser att den ljuger?
:((((((((((((
edit: "för att denne inte vet bättre" stämmer och duger som skäl, om det inte var så att detta är på allvar, personen har själv valt att ha sin åsikt baserat på sitt ego!! det är ju inte via faktisk bred analys osvosv som slutsats/åsikt uppnåts, personen har bestämt sig för att det är okej att tycka så baserat på egenintresse, eller ja, egentligen endast en kriminell enkelspårighet, hur löser man det fint? är nog en bättre fråga
pelle_svanslös:
varför ska jag vara trevlig mot någon som är så insnodd i sitt eget självrättfärdigande att den inte ens inser att den ljuger?:((((((((((((
tror inte "jag håller inte med" är tillräckliga skäl att vara otrevlig hallå
flygkärra:
tror inte "jag håller inte med" är tillräckliga skäl att vara otrevlig hallå
jag beklagar hur du läser eller hur jag uttrycker mig
hallå på dig själv du btw...
pelle_svanslös:
jag beklagar hur du läser eller hur jag uttrycker mig
...men har ingen lust att omformulera/uttrycka dig annorlunda?
flygkärra:
...men har ingen lust att omformulera/uttrycka dig annorlunda?
du kanske börjar snarka då så vore "objektivt"(nog fan är det nära) efterblivet av mig att ha lust då
med det vill jag delvis säga att det är ganska "djupgående", påbörjade detta i min edit, eller ja, en smula mer detaljerat än att bara hävda det. kriminell enkelspårighet är så väl jag kan sammanfatta det, eller ja hm alltså.. behöver kanske dissekera vad som var förvridna sanningar(lögner) i hennes inlägg, hon projicerar sin massproducerade verklighetsbild som objektiv, hon definierar själv vad en feminist är för att kunna dra in det hela på ett sidospår istället för att realisera att det finns minst några korn av en god poäng i denna tråd
andra delen jag vill säga med det är att du är ju helt otrevlig? mycket mer otrevlig än mig då jag har någon sorts(eller tror i min galenskap om man vill se det så) objektiv grund i när och hur jag är otrevlig, och bara reagerar "kriminellt" på redan kriminella beteenden, alla som beter sig omfamnar jag som min familj. du beter dig illa när något inte passar dig? för du tycker du är bättre än alla? det finns nog goda skäl också
kanske är det så att jag på vissa sätt var för hård, att hon menade annorlunda än jag först uppfattade, men oavsett vad så är det ett befängt och farligt nonsens som inte ska få gå oemotsagt, i den övertygelsen kan jag inte rubbas även om jag normalt väljer mina strider och mycket gärna med hänsyn, det är ju såklart värdelöst och idiotiskt att i längden sitta och bli upprörd på individuella människor
om du tror att jag vill skriva detta så vet jag inte vad jag ska säga
Jag sa visst för mycket.