stoner:
NJUT, BADA & DRICK MYCKET
Bästa tipset, finns inget bättre att knäppa en bira på stranden i hettan.
Man behöver inte måla fan på väggen än, ja vi kommer troligtvis få miljörelaterad problematik i framtiden - men det tar vi då.
"Svärje" är relativt skyddat från de värsta orkaner och floods.
Axel_von_Färsen: Bästa tipset, finns inget bättre att knäppa en bira på stranden i hettan.
Man behöver inte måla fan på väggen än, ja vi kommer troligtvis få miljörelaterad problematik i framtiden - men det tar vi då.
"Svärje" är relativt skyddat från de värsta orkaner och floods.
Den dagen... den sorgen. När dessa uppstår lever varken du eller jag eller våra barn och barnbarn. Att mänskligheten går en hetare period till mötes innan nästa istid är fullt normalt och den kan ingen människa påverka.
En bra dryck som man kan dricka åtskilliga liter av på stranden och dessutom köra motorfordon till och från böljan blå är...
1 liter vatten
1 - 2 kryddmått salt
1 - 2 matskedar honung
Det är nu fyra av bränderna som inte går att släcka alls just nu. Det sägs även brinna i marken och det kan ligga och pyra länge, det kan alltså blossa upp igen långt efter.
Hundratals människor har evakuerats från sina hem.
FAN VA GÖTT MED DENNA TORKA OCH VÄRME VI HAFT!!!!!!!!!!111111
Storchen84: Det är nu fyra av bränderna som inte går att släcka alls just nu. Det sägs även brinna i marken och det kan ligga och pyra länge, det kan alltså blossa upp igen långt efter.
Hundratals människor har evakuerats från sina hem.
FAN VA GÖTT MED DENNA TORKA OCH VÄRME VI HAFT!!!!!!!!!!111111
Att vi är många som älskar sol ock värme betyder ju inte att vi motsäger oss rejäla skyfall... nåja, naturen skulle nog mest önska sig ett lugnt regnande varje natt.
Bränderna är självfallet en katastrof. Inget snack om det. Värmen är en sak... torkan något helt annat.
stoner: En bra dryck som man kan dricka åtskilliga liter av på stranden och dessutom köra motorfordon till och från böljan blå är...
1 liter vatten
1 - 2 kryddmått salt
1 - 2 matskedar honung
Vill man dessutom få i sig en dryck som dessutom innehåller både vitaminer och mineraler så tillsätt EN BRUSTABLETT Berocca Performance men OBS! bara EN brustablett per dygn!
Tipset fick jag på P4 igår.
stoner: Värmen är en sak... torkan något helt annat.
Öhh, torkan som orsakar både bränder och en allt närmare nödslakt är ju till följd av värmen, dom hör liksom ihop. Bästa var ju affärerna som uppmanade folk att grilla häromdagen
Storchen84: Öhh, torkan som orsakar både bränder och en allt närmare nödslakt är ju till följd av värmen, dom hör liksom ihop.
Hur bränderna uppstår har jag faktiskt missat. Om det beror på skogsavverkning, pyromaner, folk som grillat, folk som slängt brinnande cigarettfimpar, blixtnedslag, självantändning av flaskor (brännglaseffekten) eller liknande har vad jag hört inte framkommit. Men det kan ju knappast bero på för höga sommartemperaturer.
Däremot är naturligtvis bristen på bete till djuren en bidragande orsak till nödslakten. Eller snarare bristen på regn. Sedan tror jag iof sig inte att skuggtemperaturer på över 30 grader och temperaturer på över 50 grader i solen är bra för djuren i största allmänhet även om de skulle ha fri tillgång till både bete och vatten.
Storchen84: Bästa var ju affärerna som uppmanade folk att grilla häromdagen
Vem har uppmanat folk att grilla mer? Grilla mer kött menar du för att få mer avsättning på kött? Gasgrillar är väl ok medans alla andra grillar borde vara totalförbjudna, eller snarare många campingar har förbjudet koleldade grillar idag. Åtminstone på det semesterparadis jag året-runt-bor på i sydöstra Sverige.
Tempen kommer att ligga konstant på över 30 grader åtminstone fram tom 4 augusti. ...
stoner: Hur bränderna uppstår har jag faktiskt missat. Om det beror på skogsavverkning, pyromaner, folk som grillat, folk som slängt brinnande cigarettfimpar, blixtnedslag, självantändning av flaskor (brännglaseffekten) eller liknande har vad jag hört inte framkommit. Men det kan ju knappast bero på för höga sommartemperaturer.
Men du fattar väl att när det är sådan torka länge pga konstant värme och inget regn så att gräset gulnar så blir situationen att minsta lilla räcker för skogsbrand. Hur bränderna som inte går att släcka uppstått vet jag inte - men det finns bränder som orsakats både av blixnedslag och bränder som är anlagda. Och hur ofta orsakar blixtnedslag bränder i Sverige? Sällan - förutom nu tack vare denna ändlösa torka. Trollar du eller ser du på fullaste allvar inte sammanhanget mellan bränder och lång period av värme? Det är liksom bränder på flera ställen i Europa. Och... du fattar väl varför det inte brinner i öknen? Eller tänker du be mig förklara varför det inte gör det? xDDDD
stoner: Vem har uppmanat folk att grilla mer? Grilla mer kött menar du för att få mer avsättning på kött?
Syftar på detta:
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/mataffarer-uppmanar-till-grillning
Håller fö. med om att det inte borde vara tillåtet att sälja engångsgrillar när det är eldningsförbud. Tycker rent av att när läget är som det är just nu ska allt grill-relaterat dras in från butikerna tills vidare. Folk är dumma nog som dom är på egen hand, dom behöver inte någon hjälp med att dumma till det.
o’boy, vilket vackert väder
solen skiner idag
Det är ju alltså inte förbjudet att grilla. Att förbjuda försäljning av grillprylar känns ju spontant därför helt cp.
Plejadisk Panda: Det är ju alltså inte förbjudet att grilla. Att förbjuda försäljning av grillprylar känns ju spontant därför helt cp.
Enl P4 Kalmar idag 23 juli.
Fr o m klockan 12 idag råder TOTALT eldningsförbud och det inkluderar även ALLA former av grillar - kol- som gasgillar - privatpersoner som restauranger. Undantag är restauranger som har gasgrillar inomhus.
Mer info: Sveriges Radio P4 Kalmar: Just nu - All grillning i Kalmar län förbjuds
Plejadisk Panda: Det är ju alltså inte förbjudet att grilla.
Lol vet du vad eldningsförbud är? Har varit det i typ 90% av sverige i typ 2 månader.
Storchen84:
Lol vet du vad eldningsförbud är? Har varit det i typ 90% av sverige i typ 2 månader.
lol nä xD aldrig hört ordet innan. Gå gärna in på kommunens/länsstyrelsens hemsida å citera innebörden åt mig så jag kan lära mig xDDD
stoner:
Enl P4 Kalmar idag 23 juli.Fr o m klockan 12 idag råder TOTALT eldningsförbud och det inkluderar även ALLA former av grillar - kol- som gasgillar - privatpersoner som restauranger. Undantag är restauranger som har gasgrillar inomhus.
Mer info: Sveriges Radio P4 Kalmar: Just nu - All grillning i Kalmar län förbjuds
Nog för att Kalmarbor är dumma i huvudet, men nu har dagisstyret gått för långt!
Plejadisk Panda: lol nä xD aldrig hört ordet innan. Gå gärna in på kommunens/länsstyrelsens hemsida å citera innebörden åt mig så jag kan lära mig xDDD
Plejadisk Panda: Nog för att Kalmarbor är dumma i huvudet, men nu har dagisstyret gått för långt!
Vet inte ens vad som passar bäst - en facepalmbild eller citatet "håll käft och sitt ner"
"Det blev förbjudet att grilla i Kalmar för 2 timmar sen. Alltså har det varit förbjudet att grilla i hela Sverige i 2 månader, Hej jag heter storken xDDD"