Aviseringar
Rensa alla

D.Trump

glader

Storchen84: Dom som låtsas leva i en krigszon för att propagera när dom egentligen är priviligerade är ganska underhållande Mycket glad

Du kanske tycker att vi ska ge Islamiska Staten (IS) och Al-Shabab en fristad i Sverige så kan de utveckla sin huvudbas på svenska skattemedel? Eller föresten, de kanske redan har etablerat sig i Sverige med tanke på antalet bombdåd. Arg

Fan vet om det inte sprängs mer i Sverige än i deras hemländer? Arg

Sedan får du väl kalla dom terrorister, araber, afrikaner eller muslimer eller vad fan du vill. Men sprängningarna, bombattackerna och skottlossningarna i Sverige som har invandrarbakgrund MÅSTE UPPHÖRA NU!!! Arg

SvaraCitera

Cobrak: blaha

Herregud... Har du tagit några artiklar och reportage, sammanfattat dessa, sedan slagit samman dom till det där? För inget av det du skrivit är något jag inte vid något tillfälle redan läst över åren. Nice try though.

Du sa dock EN sak som är ganska viktig:

Cobrak: jag är för fan inte ens helsvensk

"jag är inte helsvensk"/"jag är inte svensk" - även om detta "argument" eller "försvar" är helt meningslöst är det ganska viktigt att påpeka varför det är det.

1. Ju längre österut i Europa du kommer, desto mer utspritt och starkt är hatet mot personer från mellanöstern rent allmänt - vi snackar alltså om länder som tagit emot ytterst få eller inga flyktingar alls och vi snackar om hur det var långt innan flyktingkrisen. 

2. Detta går åt båda hållen - personer från mellanöstern hatar Östeuropa och anser att detta är ett smutsigt vidrigt folk.
Det är så intelligenta väldigt många av oss är år 2020Rullar ögonen
Btw du nämnde kvinnor inom S som kände att dom inte blev tagna på allvar. Då kan jag ju nämna kvinnan inom SD som blev utsatt för sexuellt övergrepp, som ju såklart ljög, var labil och ville tjäna på något som bara tanken att det skulle kunna hända var befängt. Och all annan skit hon fick pga att hon klev fram. Det blev ganska stort medieuppbåd kring detta så jag tror du vet vad jag syftar på. 
Jag skulle sedan som ett längre svar kunnat länka sak efter sak - huvudsakligen mord och skjutningar - som hänt under 2019 i området där jag bor, jag ser dock ingen mening med det. Plus att det skulle avslöja exakt var jag bor, vilket jag inte är intresserad av att göra. 
Sist men inte minst: med tanke på att jag har en livserfarenhet motsvarande 50-plusare (som jag gärna varit utan btw) så reagerar jag när någon förstör för dom som faktiskt lever i farliga områden. Att min attityd uppfattas som "äcklig" är bara bra, för det betyder att jag lyckats. Du är fö. helt fel person att tala om för mig eller någon annan om vad som är och inte är "naturlig överlevnadsmekanism".

politisk realist: Vågar inte kalla dom muslimer i fortsättningen trots att de med 99,9% säkerhet just är muslimer.

Du säger alltså återigen att du tror att muslimer står för dom allra flesta sprängningar i Sverige. Du vill dock inte säga det rakt ut (läs "du vill inte kalla det för terrordåd"), för du anar nog själv hur korkat det låter. Så inte nog med att du är en politisk fantiserare, du är även en hycklare när du först påstår att jag lever i en bubbla men sedan själv visar vilken fantasi du har när det gäller... Ja, saker i allmänhet. Missförstå dock inte detta som förvåning, hela ditt inlägg är ungefär så som jag förväntade mig (:

Hjärta

SvaraCitera

glader: Du kanske tycker att vi ska ge Islamiska Staten (IS) och Al-Shabab en fristad i Sverige så kan de utveckla sin huvudbas på svenska skattemedel? Eller föresten, de kanske redan har etablerat sig i Sverige med tanke på antalet bombdåd. Arg

Fan vet om det inte sprängs mer i Sverige än i deras hemländer? Arg

Sedan får du väl kalla dom terrorister, araber, afrikaner eller muslimer eller vad fan du vill. Men sprängningarna, bombattackerna och skottlossningarna i Sverige som har invandrarbakgrund MÅSTE UPPHÖRA NU!!! Arg

Mogna lite, försök sen igen Glad

BTW, tyckte detta var väldigt utomordentligt smart och genomtänkt:

glader: sprängningarna, bombattackerna och skottlossningarna i Sverige som har invandrarbakgrund MÅSTE UPPHÖRA NU!!! Arg

Flashback much? Mycket glad

Hjärta

SvaraCitera

Det finns ju anledningar till allting.

Varför har judar varit hatade genom världshistorien? Jo, för att de gång på gång blivit ockuperade, men istället för att konvertera har de fortsatt praktisera sin religion i andra europeiska länder. Många andra folk som ockuperades av kristna konverterade och integrerades i de nya samhällena. Judarna gjorde aldrig det, och eftersom de alltid höll till i sina egna parallellsamhällen var det alltid de som fick skulden och blev syndabockarna.

Varför hatade Tyskland judar på 30-talet?
Därför att många judar under depressionen bedrev bankverksamhet med ockerräntor. Det faktumet ska ingen sticka under stol med. Detta beror i sig på att man enligt kristendomen inte fick ta ut ränta på lån (men det fick man enligt judendomen). Eftersom judarna inte tillätts äga land på grund av diskriminering, valde man bankverksamhet istället.

Varför gillar folk inte romer?
För att de skräpar ned och stjäl. Det är inte svårare än så. Det finns en anledning till att vi inte har samma syn på exempelvis svenska tiggare. De beter sig på annorlunda sätt, och vi dömer grupper beroende på hur de beter sig.

Varför gillar folk inte muslimer?
För att deras religion gör att de inte integreras i samhället så bra som de borde. Det blir parallellsamhällen, liknande de judarna alltid levt i under Europas historia.

Det här kan man tycka vad man vill om. Men man ska aldrig lura sig själv att folk börjar ogilla vissa kulturer av slumpen. Det finns alltid anledningar.

SvaraCitera

glader: Men sprängningarna, bombattackerna och skottlossningarna i Sverige som har invandrarbakgrund MÅSTE UPPHÖRA NU!!!

Så det är okej om det är svenskar som utför dessa ? Skeptisk

SvaraCitera

Lav:

Så det är okej om det är svenskar som utför dessa ? Skeptisk

Det är väl numera inte bara allmänt känt utan även statistiskt beviset att den övervägande majoriteten av dessa dåd begås av invandrargäng? Det tjänar ingenting till att inte vilja se vilka det är som ställer till problemen.

SvaraCitera

Perospero: .

Det där har inget med min fråga att göra.

SvaraCitera

Lav:

Det där har inget med min fråga att göra.

Jo, för du försöker vända gladers påstående till att inkludera svenskar som bombar och skjuter. Men det är som att försöka lyfta fram en minoritet för att man av någon anledning inte vill prata om att det är invandrare till största del som ligger bakom dåden.

SvaraCitera

Perospero: Jo

Nej. Läs om, läs rätt och se det jag är ute efter med frågan.

SvaraCitera

Lav:

Nej. Läs om, läs rätt och se det jag är ute efter med frågan.

Svårt att diskutera med en sådan som dig. Det är helt uppenbart vad du är ute efter med frågan till glader, men förneka du om det gör dig gladare.

"Himlen är blå"
"Nej, den är röd, för jag säger det"

SvaraCitera
quex
 quex

Perospero: De beter sig på annorlunda sätt, och vi dömer grupper beroende på hur de beter sig.

Därför folk hatar SD:are också. De beter sig som svin. 🙂

SvaraCitera

quex:

Därför folk hatar SD:are också. De beter sig som svin. 🙂

På vilket sätt? Att det finns korkade SD:are råder det ingen tvekan om, jag har sett mycket skit, men idag när de är så stora tror jag inte merparten beter sig som /pol/ på 4chan.

SvaraCitera

politisk realist:

Nej, det tror jag inte alls. Betydligt mer troligt är det att varför så många kvinnor tagit avstånd från SD har varit att SD bland annat var motståndare till att sänka fri abort från 18 till 12 veckor.  Tumme ned

Ungsvenskarna: Omöjligt rösta på SD med gamla politiken

Det var Sverigedemokraternas åsikter i flera frågor som fick unga att rata partiet i det senaste valet. Den slutsatsen drar ungdomsförbundet i ett internt dokument som Ekot har tagit del av.

Ungsvenskarnas eftervalanalys har inte offentliggjorts, men presenterats för partiets högsta ledning. Ekot har tagit del av de slutsatser som rör politiken.

Ungdomsförbundet pekar ut en handfull ståndpunkter som man anser att Sverigedemokraterna bör förtydliga eller slopa, eftersom de i valet blev en belastning i synnerhet gentemot unga väljare.

Det handlar om det omdebatterade kravet att gränsen för fri abort ska sänkas från dagens 18 veckor till 12, motståndet mot att samkönade par får adoptera barn, liksom förslaget att inte tillåta dubbla medborgarskap. Även åsikten om frivillig inkomstdelning mellan makar bedöms ha varit ett problem när det gäller unga röster.

De här frågorna var viktiga för många unga i det senaste valet, och Sverigedemokraternas hållning ”gjorde det omöjligt för dem att rösta på oss”, konstaterar Ungsvenskarna i det dokument som Ekot har läst.

Inför landsdagarna föreslår partistyrelsen att partiets politik ska ändras på de här områdena.

Som Ekot har berättat tidigare vill ledningen att partiet ska ställa sig bakom dagens abortlagstiftning, med fri abort till och med vecka 18, liksom att säga ja till att även samkönade par ska kunna prövas som adoptivföräldrar.

Man vill också sluta att driva frågan om att slopa möjligheten till dubbla medborgarskap. Partistyrelsen tydliggör också att SD inte driver frågan om frivillig inkomstdelning och sambeskattning.

Det är inte bara Ungsvenskarna som har lyft de här frågorna internt, utan det finns en bred samsyn om att det är rätt att göra positionsförändringar, säger den avgående gruppledaren Mattias Karlsson.

– De förändringar vi gör är ett resultat av de analyser vi gjort och den interna dialog vi haft sedan valet. Det var ett antal frågor man upplevde från hela partiorganisationen som gjorde att vi hamnade efter, vi tappade fokus, och det har också visat sig att det inte har varit möjligt att komma fram, att nå konkreta resultat i de målsättningar man har, genom den inriktning vi har haft, säger Mattias Karlsson.

Att ge upp motståndet mot att samkönade par får adoptera är en av de större omsvängningarna, enligt Mattias Karlsson. Ett konservativt parti bör ha en försiktighetsprincip när det gäller beslut som rör barn, säger han.

– Men nu har det gått en ganska lång tid. Det finns ett statistiskt underlag att göra undersökningar på för att kunna utvärdera det. Det finns inga, vad vi kan hitta, starka belägg för att det här skulle vara skadligt för barn, och då är det rimligt att man anpassar politiken efter det.

Källa: Lova Olsson/Sveriges Radio

För att kommentera på den bild du infogade så stryker den inte ditt tidigare påstående. Du påstod att Sverige hade mest ”bombattacker” i hela världen. Sedan gav du mig en djupt ovärdig källa så kallad media. Om du nu ska övertyga personer om ditt påstående, ge då information från trovärdiga källor som SCB eller andra internationella statistik myndigheter.

Sedan tydde inte din källa på att Sverige utan tvekan har flest bombattacker och det kanske du kan lista ut om du kan det svenska språket.

Jag väntar fortfarande på din respons om diskussionen om religon då jag främst studerat de tre Abrahamiska religionerna: islam, kristendom och judendom. Sverige är långt från ett Kristet land som många svenska medborgare påstår. Inga lagar tar stöd från Bibeln. Vårt system är uppbyggt av demokrati. Bara för att du hittar en och annan kyrka där du bor betyder det inte att Sverige är ett kristet land. 

För att avsluta så är inte alla invandrare Muslimer. Och om nu alla var Muslimer (som de inte är) så vill jag att du tar stöd från Koranen eller Authentiserade Hadeeth som stöder deras akter om att bomba och utsätta oskyldiga individer för våld och förtryck. 

Väntar på din respons, antingen här eller i DM

SvaraCitera
glader

Lav: Så det är okej om det är svenskar som utför dessa ? Skeptisk

Självfallet INTE! Men nu visar ju alla förundersökningar som polisen och SÄPO har startat att samtliga misstänkta hitintills, som myndigheterna uttrycker det - är av invandrarbakgrund. Vänsterns kommentar är att integrationen misslyckats. Och då kan man väl dra den slutsatsen att det inte är "Janne Svensson med kompisar" som bombar. Utan att det är invandrare från arabländer och Afrika som även tagit med sig denna "kultur" till Sverige.

De "svenska" kriminella MC-gängen kan vi helt hålla utanför då de sysslar med helt annan kriminell verksamhet.

Sedan kan man naturligtvis ha den åsikten att vi har en handlingsförlamad svensk polis, SÄPO och Migrationsverk som borde utvisat detta klientel på livstid långt innan bombningarna startat. Men det är ju en politisk fråga som vi helt och hållet får hålla "vänstern" och i viss mån samtliga partier (utom SD möjligtvis) ansvariga för.

Tror du föresten att judarna som känner sig förföljda i Sverige känner sig förföljda av "Janne Svensson" eller av muslimer med ursprung från muslimska länder?

Vad beträffar just bilbränder finns det väl så pass många bilder på nätet som styrker dessa misstankar även om inte Polisen och åklagare anser att dessa bilder räcker för fällande domar. Enbart beroende på att dessa grupperingar uppräder i "mängder" och det är svårt att se vem som exakt kastar bensinbomberna.

Att det sedan finns "vissa" som anser att man är rasist bara för att man eftersträvar lag & ordning kan man bortse ifrån.

För övrigt förstår jag inte riktigt hur denna diskussionen kan vara relevant i en tråd som handlar om Mr Trump och WW3?

SvaraCitera
quex
 quex

glader: Att det sedan finns "vissa" som anser att man är rasist bara för att man eftersträvar lag & ordning kan man bortse ifrån.

Att rasister säger sig eftersträva "lag och ordning" är det ingen som tror på när de själva tenderar att bryta lagar oftare än andra.

SvaraCitera