123fendas:
När jag var 16 år gammal, slutade jag bära jeans, för de är obekväma. Ett av de bästa besluten i mitt liv
Jag var så förr också. Använde bara chinos för att jag tyckte att jeans var osköna och att dom gav mig sår men nu är det tvärt om. Jeans är dom enda byxorna jag äger och avskyr chinos (speciellt beige).
Straight jeans, hatar alla åtsittande kläder. Färgerna svart/grå och blå.
Skrev ingenting om, huruvida det behöver vara kostymbyxa. Skrev endast att passformen på byxor, om så kostym eller jeans bör vara av det slaget. Raka, vida och med högmidja. Stilen på klädsel var bättre förr.
Well då missförstod jag dig.
Men vad menar du menar med förr? Jag använder enbart gamla jeans och andra kläder för den delen, förstår inte vad problemet är
Bananlåda:
Well då missförstod jag dig.Men vad menar du menar med förr? Jag använder enbart gamla jeans och andra kläder för den delen, förstår inte vad problemet är
Vad då problem? Delar endast med mig av hur jag tycker byxor skall sitta. Det var ju trots allt det killen frågade om... Du behöver inte ta åt dig. Klä dig som du vill... Med från förr, menar jag 60-tal ned till tidigt 1900-tal.
Passformen på mina jeans skulle jag vilja påstå ligger åt det lösare hållet. De avsmalnar dock lite vid vaderna, men det är inget jag störs av då de alltid ändå köps några storlekar för stora.
Jag har tre stycken par av samma modell, vilka jag roterar mellan, i färgen svart. De är de enda byxor jag bär, och har burit under de senaste åren.
L Y S:
Straight jeans, hatar alla åtsittande kläder. Färgerna svart/grå och blå.
Börjar tycka detsamma men om jag kör nästan för lösa jeans kommer det ju bara se ut som att byxorna sväljer mig pga min längd haha.
Vad då problem? Delar endast med mig av hur jag tycker byxor skall sitta. Det var ju trots allt det killen frågade om... Du behöver inte ta åt dig. Klä dig som du vill... Med från förr, menar jag 60-tal ned till tidigt 1900-tal.
Jag har inte tagit åt mig alls.
Undrar bara varför du skrev att stilen på kläder var bättre förr, vad är det som hindrar dig från att klä dig så liksom
dwadw:
Börjar tycka detsamma men om jag kör nästan för lösa jeans kommer det ju bara se ut som att byxorna sväljer mig pga min längd haha.
Vad menar du
Bananlåda:
Jag har inte tagit åt mig alls.
Undrar bara varför du skrev att stilen på kläder var bättre förr, vad är det som hindrar dig från att klä dig så liksom
Ingenting som hindrar mig. Jag klär mig som så. Kostym, slips, vida kostymbyxor och bakåtkammat hår. Tycker endast att det rådande modet är osmakligt. Det är tråkigt, oinspirerande.
Det är också mycket svårt att få tag i sådana kläder nu för tiden, som håller den passformen. Kostar skjortan. Flera tusen för en kavaj och ett par byxor, om man vill ha ordentliga naturmaterial som bär kvalitet. Detta tycker jag är tråkigt. Förr var det lättillgängligt, (ja det enda som fanns). Allting var av tåliga material från natur, då kemiskt framställda material var ovanligt. Rimliga priser. Kläder var tillverkade för att hålla i generationer. Dagens slit-och-släng-kultur är horribel.
Ingenting som hindrar mig. Jag klär mig som så. Kostym, slips, vida kostymbyxor och bakåtkammat hår. Tycker endast att det rådande modet är osmakligt. Det är tråkigt, oinspirerande.
Jag tycker tvärtom. Eller ja, det är osmakligt, men det finns inget mer inspirerande än att klä sig mot normerna och modet. Vilket för mig faller rätt naturligt eftersom det jag tycker är snyggt och har på mig oftast brukar sticka ut, vare sig jag vill det eller inte.
Nerium:
Det är också mycket svårt att få tag i sådana kläder nu för tiden, som håller den passformen. Kostar skjortan. Flera tusen för en kavaj och ett par byxor, om man vill ha ordentliga naturmaterial som bär kvalitet. Detta tycker jag är tråkigt. Förr var det lättillgängligt, (ja det enda som fanns). Allting var av tåliga material från natur, då kemiskt framställda material var ovanligt. Rimliga priser. Kläder var tillverkade för att hålla i generationer. Dagens slit-och-släng-kultur är horribel.
Det är inte sant, delvis kanske. Ja, det är mycket svårare än vad det var innan men det är inte omöjligt, och beroende på var du letar och din tur så måste det inte vara dyrt.
Det gäller att vara ute mycket på vischan och leta efter gårdsloppisar o sånt, gärna så privat som möjligt. Ser man en gammal gubbe med öppet garage och en loppis skylt så är det jackpot, Har du tur så står det en öppen kista med gamla kläder för några guldpengar bara. Mer "officiella" loppisar brukar ha lite koll på grejerna och därav priset.
Allt detta om man bortser från att det är pandemi såklart, även om vissa fortfarande håller öppet
Bananlåda:
Jag tycker tvärtom. Eller ja, det är osmakligt, men det finns inget mer inspirerande än att klä sig mot normerna och modet. Vilket för mig faller rätt naturligt eftersom det jag tycker är snyggt och har på mig oftast brukar sticka ut, vare sig jag vill det eller inte.Det är inte sant, delvis kanske. Ja, det är mycket svårare än vad det var innan men det är inte omöjligt, och beroende på var du letar och din tur så måste det inte vara dyrt.
Det gäller att vara ute mycket på vischan och leta efter gårdsloppisar o sånt, gärna så privat som möjligt. Ser man en gammal gubbe med öppet garage och en loppis skylt så är det jackpot, Har du tur så står det en öppen kista med gamla kläder för några guldpengar bara. Mer "officiella" loppisar brukar ha lite koll på grejerna och därav priset.Allt detta om man bortser från att det är pandemi såklart, även om vissa fortfarande håller öppet
Det roliga är ju att det blir precis det jag gör, klär mig utanför dagens mode eftersom få längre klär sig som så. Speciellt tycks det annorlunda i min ålder. Inte stött på någon jämnårig med liknande klädstil. På nätet möjligtvis, men aldrig i verkligheten.
Självklart kan man fynda begagnade kläder med kvalitet och stil. Nu syftade jag dock på nyproduktion. Men absolut älskar begagnade kläder.
Det roliga är ju att det blir precis det jag gör, klär mig utanför dagens mode eftersom få längre klär sig som så. Speciellt tycks det annorlunda i min ålder. Inte stött på någon jämnårig med liknande klädstil. På nätet möjligtvis, men aldrig i verkligheten.
Självklart kan man fynda begagnade kläder med kvalitet och stil. Nu syftade jag dock på nyproduktion. Men absolut älskar begagnade kläder.
Nyproducerade gamla kläder? Vad är det för blasphemy
Bananlåda:
Nyproducerade gamla kläder? Vad är det för blasphemy
Du verkar ju inte förstå... Man kan sy upp kläder med fina och slitstarka material med liknande mått som användes då. Detta ger en slutprodukt som är lik, det som bars på 1900-talet. Behöver inte köpa "gamla" kläder för att bära samma stil som förr.
Du verkar ju inte förstå... Man kan sy upp kläder med fina och slitstarka material med liknande mått som användes då. Detta ger en slutprodukt som är lik, det som bars på 1900-talet. Behöver inte köpa "gamla" kläder för att bära samma stil som förr.
Det sa jag inte heller.
Tycker det är oetiskt bara