Aviseringar
Rensa alla

Hobbys på datorn

dahlbear:

Jag tycker det är coolt men inte direkt något man kan ta ner i fickan och ha med sig överallt

Du kan inte ta med en vanlig monitor i fickan heller?

SvaraCitera

sgt.sunshine:

det kan man nog, om man är smartBlink

SvaraCitera

sgt.sunshine:

Nej men tänkte datorer överlag ju. Han snackade om att datorer är bättre än mobiler, vilket dom är men mobiler är inte dåliga ba för att dom har mycket mindre skärm så att säga

SvaraCitera

dahlbear:

Nej men tänkte datorer överlag ju. Han snackade om att datorer är bättre än mobiler, vilket dom är men mobiler är inte dåliga ba för att dom har mycket mindre skärm så att säga

Beror. Jag är trots allt på hans sidaGlatt skålande

SvaraCitera

sgt.sunshine:

Beror. Jag är trots allt på hans sidaGlatt skålande

Inte jag. Min mac och iphone räcker långt

SvaraCitera

dahlbear:

Inte jag. Min mac och iphone räcker långt

Mac är en dator.

iof så är jag inte på någons sida, gillar varken datorer eller mini-datorer

SvaraCitera

sgt.sunshine:

Mac är en dator.

iof så är jag inte på någons sida, gillar varken datorer eller mini-datorer

Macbook pro är en laptop inte en dator

SvaraCitera

dahlbear:

Du sa inte macbook.

Laptops är datorer, telefoner är också datorer

SvaraCitera

sgt.sunshine:

Du sa inte macbook.

Laptops är datorer, telefoner är också datorer

Du är jättejobbig

SvaraCitera

dahlbear:

Självklart är en Macbook en dator, eller som Macintosh själva uttrycker det - a brand of Macintosh notebook computers designed and marketed by Apple Inc. that use Apple's macOS operating system since 2006.  Tumme upp

Personligen skiljer jag väldigt mycket på "dator" och "smartphone". Dator kan vara stationär är bärbar (laptop) medans en smartphone är en mobiltelefon som är processorstyrd med mycket mjukvara för att försöka efterlikna en dator.  Skadeglädje  Dock kan naturligtvis ALDRIG en smartphone komma upp i närmelsevis av vad en dator kan prestera. Åtminstone inte en stationär dator som kan uppgraderas med både bättre/snabbare CPU, grafikkort, minne, hdd/SSD mm mm mm.
Men jag ska ärligt erkänna att en sak, eller snarare två saker, som faktiskt (vissa) smartphones har blivit riktigt bra på är foto- och videofilmning. Tumme upp

Mitt emellan smartphoneträsket och datorerna hamnar surfplattan aka "paddan" som i lite större format typ 50" faktiskt är riktigt roliga. Men då kostar dom å andra sidan en rejäl slant. Och då är motsvarande slantar för en stationär PC betydligt bättre köp.

För övrigt... alla BEHÖVER inte tycka LIKA. Cool

SvaraCitera

dahlbear:

Du är jättejobbig

Förlåt mig för att du trodde att laptops och datorer var olika grejer

SvaraCitera

Make Sweden Great Again:

Självklart är en Macbook en dator, eller som Macintosh själva uttrycker det - a brand of Macintosh notebook computers designed and marketed by Apple Inc. that use Apple's macOS operating system since 2006.  Tumme upp

Personligen skiljer jag väldigt mycket på "dator" och "smartphone". Dator kan vara stationär är bärbar (laptop) medans en smartphone är en mobiltelefon som är processorstyrd med mycket mjukvara för att försöka efterlikna en dator.  Skadeglädje  Dock kan naturligtvis ALDRIG en smartphone komma upp i närmelsevis av vad en dator kan prestera. Åtminstone inte en stationär dator som kan uppgraderas med både bättre/snabbare CPU, grafikkort, minne, hdd/SSD mm mm mm.
Men jag ska ärligt erkänna att en sak, eller snarare två saker, som faktiskt (vissa) smartphones har blivit riktigt bra på är foto- och videofilmning. Tumme upp

Mitt emellan smartphoneträsket och datorerna hamnar surfplattan aka "paddan" som i lite större format typ 50" faktiskt är riktigt roliga. Men då kostar dom å andra sidan en rejäl slant. Och då är motsvarande slantar för en stationär PC betydligt bättre köp.

För övrigt... alla BEHÖVER inte tycka LIKA. Cool

Ok fast när jag tänker dator så tänker jag en sån här på bilden och inte bara en skärm monitor, det var det jag menade. Men sorry för jag inte är en nörd som er två 😛
dell-dphdc-precision-3440-sff-i7-10700-1

SvaraCitera

dahlbear:

Ok fast när jag tänker dator så tänker jag en sån här på bilden och inte bara en skärm monitor, det var det jag menade. Men sorry för jag inte är en nörd som er två 😛
dell-dphdc-precision-3440-sff-i7-10700-1

Det brukar kallas pc

SvaraCitera

sgt.sunshine:

Det brukar kallas pc

Pc dator samma sak

SvaraCitera

dahlbear:

Pc dator samma sak

Ja det är ju det, bara en mer specifik benämning

SvaraCitera

🎟️ Svara på enkät – vinn biobiljetter!

Är du mellan 15–19 år? Vi vill veta vad du tycker!
Svara på några snabba frågor och ha chans att vinna ett presentkort på 300 kr till Filmstaden.

👉 Till enkäten!