dahlbear:
Jag tycker det är coolt men inte direkt något man kan ta ner i fickan och ha med sig överallt
Du kan inte ta med en vanlig monitor i fickan heller?
sgt.sunshine:
det kan man nog, om man är smart
sgt.sunshine:
Nej men tänkte datorer överlag ju. Han snackade om att datorer är bättre än mobiler, vilket dom är men mobiler är inte dåliga ba för att dom har mycket mindre skärm så att säga
dahlbear:
Nej men tänkte datorer överlag ju. Han snackade om att datorer är bättre än mobiler, vilket dom är men mobiler är inte dåliga ba för att dom har mycket mindre skärm så att säga
Beror. Jag är trots allt på hans sida
dahlbear:
Inte jag. Min mac och iphone räcker långt
Mac är en dator.
iof så är jag inte på någons sida, gillar varken datorer eller mini-datorer
sgt.sunshine:
Mac är en dator.iof så är jag inte på någons sida, gillar varken datorer eller mini-datorer
Macbook pro är en laptop inte en dator
dahlbear:
Du sa inte macbook.
Laptops är datorer, telefoner är också datorer
dahlbear:
Självklart är en Macbook en dator, eller som Macintosh själva uttrycker det - a brand of Macintosh notebook computers designed and marketed by Apple Inc. that use Apple's macOS operating system since 2006. ![]()
Personligen skiljer jag väldigt mycket på "dator" och "smartphone". Dator kan vara stationär är bärbar (laptop) medans en smartphone är en mobiltelefon som är processorstyrd med mycket mjukvara för att försöka efterlikna en dator.
Dock kan naturligtvis ALDRIG en smartphone komma upp i närmelsevis av vad en dator kan prestera. Åtminstone inte en stationär dator som kan uppgraderas med både bättre/snabbare CPU, grafikkort, minne, hdd/SSD mm mm mm.
Men jag ska ärligt erkänna att en sak, eller snarare två saker, som faktiskt (vissa) smartphones har blivit riktigt bra på är foto- och videofilmning. ![]()
Mitt emellan smartphoneträsket och datorerna hamnar surfplattan aka "paddan" som i lite större format typ 50" faktiskt är riktigt roliga. Men då kostar dom å andra sidan en rejäl slant. Och då är motsvarande slantar för en stationär PC betydligt bättre köp.
För övrigt... alla BEHÖVER inte tycka LIKA. 
Make Sweden Great Again:
Självklart är en Macbook en dator, eller som Macintosh själva uttrycker det - a brand of Macintosh notebook computers designed and marketed by Apple Inc. that use Apple's macOS operating system since 2006.Personligen skiljer jag väldigt mycket på "dator" och "smartphone". Dator kan vara stationär är bärbar (laptop) medans en smartphone är en mobiltelefon som är processorstyrd med mycket mjukvara för att försöka efterlikna en dator.
Dock kan naturligtvis ALDRIG en smartphone komma upp i närmelsevis av vad en dator kan prestera. Åtminstone inte en stationär dator som kan uppgraderas med både bättre/snabbare CPU, grafikkort, minne, hdd/SSD mm mm mm.
Men jag ska ärligt erkänna att en sak, eller snarare två saker, som faktiskt (vissa) smartphones har blivit riktigt bra på är foto- och videofilmning.Mitt emellan smartphoneträsket och datorerna hamnar surfplattan aka "paddan" som i lite större format typ 50" faktiskt är riktigt roliga. Men då kostar dom å andra sidan en rejäl slant. Och då är motsvarande slantar för en stationär PC betydligt bättre köp.
För övrigt... alla BEHÖVER inte tycka LIKA.
Ok fast när jag tänker dator så tänker jag en sån här på bilden och inte bara en skärm monitor, det var det jag menade. Men sorry för jag inte är en nörd som er två 😛
dahlbear:
Ok fast när jag tänker dator så tänker jag en sån här på bilden och inte bara en skärm monitor, det var det jag menade. Men sorry för jag inte är en nörd som er två 😛
Det brukar kallas pc