Aviseringar
Rensa alla

15 år och.. gravid?


WaterTiger:

Bégå abort snarast möjligt och ta en rejäl funderare över ditt liv.
Detta är mitt allra mest käreksfulla råd för både dig och barnet.
Att föda detta barn kommer förstöra fler liv än ditt och barnets. Du anar inte ens en hundradel av problemet,kaoset osv.

Nu tycker jag att du tar i lite. Min moster blev gravid när hon var 14, och födde således sitt första barn när hon var 15. Och trots att oddsen talade för att allt skulle bli kaos då fadern inte är den mest stabila människa man kunde hitta osv. så har min kusin ändå levt ett normalt liv utan kriminalitet eller annat fint.


   
SvaraCitera

Det borde inte ens vara ngt att fundera över när man bara är 15 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

ehm....[zzz]

Haha, seriöst, man kritiserar ett odrägligt beteende hos någon, och sen blir personen ledsen för att personen är mod. Så deprimerande. Väx upp för fan.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Haha, seriöst, man kritiserar ett odrägligt beteende hos någon, och sen blir personen ledsen för att personen är mod. Så deprimerande. Väx upp för fan.

men shit, har du problem eller?
sluta misstolka mig så grovt som du gör. du har så in i helvete fel om det du skrivit om mig så lägg ner bara tack


   
SvaraCitera

Det är ett liv, du definierar själv om du "mördar" eller bara tar bort något... i mitt fall så tycker jag att man mördar något som kunde bli en människa... något som är en människa inom en kort tid.

min åsikt: Om man KLARAR sig... så behåller man.

Men det är upp till var och en... men hemskt att man trotsar naturen.


   
SvaraCitera

Det som finns i dig är bara lite Slajm och ett ägg. Ska jag bli deprimerad varje gång jag lägger en sats utanför och dödar några miljoner spermier? Ska du bli deprimerad varje gång du har mens?

Det är inte liv, det är liv på samma sätt som celler i kroppen och bakterier, men inte liv som du och jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk inte på att du borde behålla barnet för att du inte vill göra abort, om du vill behålla det så ska det vara för att du verkligen vill ha barnet och du känner att du kommer kunna älska det och ta hand om det. En abort är över på några timmar och även om de känslomässiga efterverkningarna kan sitta i länge så är det ingenting jämfört med ett barn, det är ett livslångt ansvar man inte kan slippa ifrån. Efter en abort har du så gott som en ny chans varje månad att bli gravid igen men med ett barn med dig genom hela livet kan det vara jättesvårt att bygga upp en normal tillvaro utan att du ställer till problem för dig själv. Om du vill behålla barnet, gör det, men tänk igenom ditt beslut mycket noga och se det inte som en flykt från en abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte säga att det är rätt eller orätt att göra abort. Kan bara referera till mig själv.

Jag va 16 år när jag fick veta att min flickvän var gravid, och hon va 17 och skulle fylla 18 år samma år. Först i början var jag starkt emot det och ville att hon skulle göra abort för jag visste att det inte skulle hålla mellan oss (pga hur det varit innan). Men det var hennes beslut, men efter ungefär 3-4 månader så började jag att längta och ville också ha barnet kvar.

Det var mycket att fixa innan barnet skulle komma, vi flyttade till en egen 1:a i okt - 05, och vårat barn kom 11:e jan - 06. Jag fyllde 17 månaden efter, och allt gick väldigt bra för oss, vi hade väldigt mycket stöd av både min mamma och hennes mamma som då båda bodde på samma ort som oss. Efter knappt ett år tog det slut som jag hade förutsett, men det har gått bra sedan dess. Nu bor min son hos sin mamma på heltid och han är hos mig varannan helg och ibland på vardagar.

För mig själv kan jag bara säga att jag trodde det skulle bli svårt, jag själv växte upp väldigt snabbt när barnet väl kom. Men det är ju inget jag direkt rekommenderar att man gör, skaffa barn i sån tidig ålder. Det är mycket ansvar, man kan inte göra som man vill. Man får offra väldigt mycket, men för mig var det helt klart värt det.

Skickar med en bild, den är tagen när han är ett par månader gammal, alltså när vi bodde i 1:an.

Pappa e rolig han.jpg


   
SvaraCitera

Kablash__:

Det är ändå bara klegg där inne än så länge, inget liv än.

Word.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör abort för helvete, förstör inte ditt liv! Och argumentet: "åå det är ett litet liv därinne", kom igen, vem fan bryr sig? Själv förespråkar jag abort till och med den 38 månaden [blush]


   
SvaraCitera

eemut:

någon annan med samma tankar?
känns som att jag är ensammast i världen

Nope. Dock har jag för mycket att göra innan dess! 🙂

Hassman:

Det är mycket ansvar, man kan inte göra som man vill. Man får offra väldigt mycket, men för mig var det helt klart värt det.

Klart man älskar sin kiddo, lr?

Är väl snarare ett val om hur man vill leva sitt liv. Båda måste ju ha sina fördelar, att slippa ansvaret, eller ha något man bryr sig om och som glädjer en oerhört.


   
SvaraCitera

Hej!
Jag förstår precis hur du känner, jag är 15 år och fick reda på att jag var med barn för 6 dagar sedan. Jag har alltid varit emot abort, ansett att det är mord och om man slarvar med preventivmedel får man skylla sig själv. Nu vet jag varken ut eller in, det är inte många som rakt ut säger att jag måste göra abort, men ingen säger heller att jag borde föda det. Det är bara min pojkvän som bönar och ber om en abort. Men det är mitt beslut och jag tänker inte låta honom påverka mig. Vi hade ett mycket bra förhållande trodde jag med tyvärr fick jag reda på att han varit otrogen dagen efter att jag fick reda på att jag var gravid. Lyssna inte på alla som säger att du är för ung och sånt , folk som skriver till dig på internet har ingen aning om hur du är som person eller hur mogen du är, alla är olika. Jag vet att jag kan ta hand om ett barn, därför väger den sidan mer för mig, dem andra vuxna i min ogivning vet också det därför reagerar dem nog inte lika kraftigt som dem gjort i andra fall. Jag har alltid tagit hand om mig själv ända sen jag var liten då min uppväxt och föräldrar inte var nått att skryta med. Så jag bor ju inte hemma längre även om jag bara är 15 år. Men som sagt, alla är olika, ålder för mig är bara en siffra det handla egentligen bara om personen och vilken förmåga den har att ta hand om ett barn.
Gör vad som känns rätt, men glöm inte att tänkaa på barnets bästa!
lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis, du har officiellt sabbat ditt liv.

Säg hejdå till att göra som du vill, leva i frihet, resa, partjaja, va med kompisar, shoppa m.m.

...och hej till att sätta dig själv i andra hand hela tiden, höra massa gnäll, gråt och otacksamhet, ej kunna sova 8 timmar om natten och massor av ansvar + blöjbyten.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Sen kommer trotsåldern. Skolan, Skolvägran,skolk,mobbing,slagsmål,alkohol,otrohet,droger.

skolvägran, skolk, mobbing är det enda jag varit med om. så alla behöver ju inte bli så, men du har en poäng där ändå, eftersom barnet inte lär få en bra uppväxt = trotsa ännu mer och må dåligt och, antagligen kommer den inte ha samma far då heller = ännu mer ledsen för det med...

ABORT!! 15 år är du! det är ingen ålder för barn! enligt mig ska man ha ett fast förhållande som hållt länge utan massa problem hit o dit, eget boende och bra inkomst innan man börjar tänka på barn, sen tycker jag man ska ha lekt av sig lite med innan. haft en tid ihop med pappan innan, för det lär man inte ha tid med sen!


   
SvaraCitera

hilda_hera:

Det är bara min pojkvän som bönar och ber om en abort. Men det är mitt beslut och jag tänker inte låta honom påverka mig. Vi hade ett mycket bra förhållande trodde jag med tyvärr fick jag reda på att han varit otrogen dagen efter att jag fick reda på att jag var gravid.

Ja herregud.. ännu mer för att ta bort det då, dessutom är du bara 15, herrejävlar, varför använder du inte preventivmedel!?

hilda_hera:

Jag har alltid tagit hand om mig själv ända sen jag var liten då min uppväxt och föräldrar inte var nått att skryta med. Så jag bor ju inte hemma längre även om jag bara är 15 år.

Kanske därför du inte använde prev medel då? dålig info o dålig uppfostran? Ska du föda det?


   
SvaraCitera