Aviseringar
Rensa alla

15 års gräns på bio

Ämnesstartare

Vill gå på paranormal activity 2 när den kommer ut på bio. Har länge velat gå på skräckfilm på bio och nu har jag bestämt mig för att göra det. Jag ska gå tillsammans med ett par vänner men problemet är att filmen har 15 års gräns. Jag fyller 15 i december, alltså om två månader och alla mina vänner har redan fyllt. Tror egentligen inte att någon stoppar mig så jag inte får gå in men är fortfarande osäker och om jag inte får gå in får man pengarna tillbaka eller hur är det? man blir ju knappast mer mogen på två månader! Och jag ser äldre ut än min ålder men eftersom jag inte varit på film med 15 års gräns förut så vet jag inte hur det går till, om alla måste visa leg eller om bara de som ser yngre ut måste göra det. Hihi behöver lite tips och info om hur det går till [crazy]

Citera

Ser du äldre ut kommer du lätt in. Jag och min lillebror går på bio hela tiden och han är tretton. vi såg paranormal 1 utan problem. de säger inget

gå bara in och tänk inte på det, kan lova dig att ingen stoppar dig

SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se

SvaraCitera

Det är lag på det, så om dom tvekar på eran ålder så blir ni inte insläppta.

Ladda ner den istället.

SvaraCitera

Givetvis underlättar det om du ser äldre ut än vad du egentligen är. Jag tror inte heller att dom som släpper in är så värst petnoga gällande åldrarna. Annars som absolut sista utväg skulle du kunna få ta med dig en vuxen eller någon form av intyg, lycka till.

SvaraCitera

Alltså, jag tror verkligen att det är lugnt. Prova.

SvaraCitera

Dom brukar inte be om lägg om du ser tillräckligt gammal ut.. [crazy]

SvaraCitera

Ingen har någonsin frågat om min ålder på en bio, även fast jag typ såg yngst ut av mina kompisar. Beror dock kanske var du bor. Större städer är nog strängare.

SvaraCitera

FlashTox:

Större städer är nog strängare.

Inte vad jag upplevt, har aldrig sett nån bli frågad om leg på film med 15årsgräns, inte ens folk som ser ut som typ 12. (bor i sthlm)

SvaraCitera

En gång fick jag inte komma in. Det var i kristianstad. Såg Morgan Paulsson ist.

SvaraCitera

Igår skulle jag på Saw 3D och fick inte komma in för jag inte fyllt ännu, så jag såg någon jävla Wall street 2 ist.
Kan ju säga som så att det var 100 bortkastade kronor.

SvaraCitera