Aviseringar
Rensa alla

180cm och 53kg. Behöver hjälp!


Ämnesstartare

Många kommer nog att svara något sarkastiskt till den här tråden, men sanningen är den att jag varken vill klaga eller ha uppmärksamhet när jag skriver det här. Jag har haft ätstörningar i flera år, men det har aldrig gått så långt att jag på riktigt är rädd för att jag ska dö. Har börjat rasa i vikt och ser på mig själv att jag inte ser normal ut, men min aptit är helt borta och bara jag tänker på mat mår jag illa. Är aldrig hungrig och hittar alltid på en ursäkt för att inte äta middag med familjen. Däremot äter jag fruktansvärt mycket äpplen, säkert 15 om dagen, eftersom det är det enda jag kan få ner.

Är 19år och bor fortfarande hemma. Kom nyss hem från Australien och det var nog där det spårade ut, när jag och min tjejkompis bodde själva. När jag åkte i mars 2008 vägde jag 65kg. Nu i augusti väger jag 53. Jag är 180cm.

En vanlig dag dricker jag te till frukost, en apelsin eller äpple. Vad jag sedan äter beror på vad jag ska göra under dagen. Ska jag åka någonstans tar jag kanske en macka (alltid lingongrova utan smör med en ostskiva) eller vaniljfil med yoghurt. Vanligtvis brukar jag sedan äta middag med familjen, men nu går det bara inte så antingen så hittar jag på att jag ska gå ut med kompisar och äta eller så tar jag pyttelite och lämnar hälften.

Hjälp mig, vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

tjorven88:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Retort self explanatory.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjorven88:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Söka hjälp?


   
SvaraCitera

Äta? - Nej, det ordet finns inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjorven88:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Jag tycker att du ska söka hjälp.
Gå till ungdomsmottagningen och be att få prata med någon. Dom kan säkerligen slussa dig vidare.

Eller berätta för någon du litar på som kan hjälpa dig.

Du ska inte behöva må så här!
Hjälp finns att få, var inte rädd för att ta emot den.

Ta hand om dig[love]


   
SvaraCitera

Vad njuter du av att äta?
Alla har något de vill unna sig själva.

...fast om även det inte funkar, kan du göra på mitt sätt - Slå upp konsekvenser av anorexia, svalt och så vidare~~[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja äta mycket fikabröd och godis. Det borde alltid gå att få ner fikabröd och godis och det får dig att öka i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjorven88:

Nu i augusti väger jag 53. Jag är 180cm.

Det är jättelite! Du måste söka hjälp. Det är inte det lättaste att göra, tro mig jag vet. Det krävs mycket mod och det är inte heller alltid lätt att veta vart man ska vända sig. Ett hett tips är faktiskt att snacka med nån av NÄTVANDRARNA. De är jätteshyssta och kan hjälpa dig att hitta nån att prata med där du bor!


   
SvaraCitera

gå till skolsköterskan eller nåt, hon kan troligtvis hjälpa dej vidare.
eller prata med en kompis.
Hoppas det blir bättre ! 🙂


   
SvaraCitera
Papper

Verkar som att du inte äter lunch! Det borde du, sen så kan du väl äta det du äter till frukost fast kanske några mackor till också.


   
SvaraCitera

tjorven88:

Däremot äter jag fruktansvärt mycket äpplen, säkert 15 om dagen

Hur klarar din mage det? [censur]


   
SvaraCitera

tjorven88:

Däremot äter jag fruktansvärt mycket äpplen, säkert 15 om dagen,

Och går ändå ner i vikt? [surprised] Shit, jag måste börja käka äpplen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan göra något som kallas äta, dvs att man stoppar in diverse föremål in i munhålan, maler sönder och sväljer.


   
SvaraCitera

tjorven88:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Tänder på såna i din form[surprised], så gör inget[no-no]


   
SvaraCitera

Din vikt är normal, oroa dig inte


   
SvaraCitera