Aviseringar
Rensa alla

21 december 2012


Ämnesstartare

Mjao:

Finns det några grunder bakom påståendena runt 2012 då?

Inga rationella sådana, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Teorierna härstammar från att mayakulturens kalender slutar den 21:a december 2012. Tydligen ska något som liknar ragnarök äga rum då. Fast jag vet inte om det är något som mayaindianerna påstod, eller ifall det är så att det är new age-kids som påstår det.

Mayaindianerna påstod inte att jorden skulle gå under 2012, utan att den skulle gå in i en ny tidsepok. Vad det innebär vet jag inte. Men det måste inte betyda just undergången.


   
SvaraCitera

Asså det är ju mycket snack om typ 21/12-2012

Att en planet eller någonting, "X" eller "Nibiru", som är lika stor som Jupiter är på väg rakt mot jorden, så ...

Men också att Mayafolkets Kalendrar tar slut det datumet

Många såna med typ " ett sjätte sinne " eller vad man ska säga känner allting

Massa om vad Einstein har sagt
( bl.a. typ att jorden går under 4 år efter att getingarna försvinner )
Och dom försvinner faktiskt mer och mer, år efter år..
Fast det sägs att han har sagt mer

Det sägs också att jorden ligger i något speciellt läge med solen
det händer bara en gång på 25 800 år, och då kommer nord och sydpolerna byta plats, går det för fort kan det typ bli massa jordbävningar, tsunamis, jättebränder osv. osv.

Och en gammal kinesisk skrift, " I Ching " säger att domedagen kommer just då... Massa Hexagram och grejer

Och Snälla, klaga inte på massa skit om jag har fel eller om jag skriver dåligt, jag bara skriver vad jag har hört osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CL34N0X:

det är ju mycket snack om typ 21/12-2012


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klockslag jävla fåne??? fan ere för kass data


   
SvaraCitera

Så kan vi inte ha. Ungefär då går jag ut min utbildning. Fan heller att jag går en utbildning för att bli dödad av en undergång innan man hunnit tjäna cash och göra roliga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CL34N0X:

Massa om vad Einstein har sagt
( bl.a. typ att jorden går under 4 år efter att getingarna försvinner )

Öh, har einstein sagt att jorden ska gå under när getingarna försvunnit? låter inte likt killen om jag känner honom rätt alltså!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Vetenskap och Filosofi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Mayaindianerna påstod inte att jorden skulle gå under 2012, utan att den skulle gå in i en ny tidsepok. Vad det innebär vet jag inte. Men det måste inte betyda just undergången.

Då är det antagligen new age-kidsen som påstår att den nya tidsepoken antingen innebär jordens undergång, eller att perioden mellan tidsepokerna innebär ett tillstånd som liknar ragnarök. Myterna kring 2012 är ju lika stora som mayafolkets abnorma fascination för siffror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch. Jag är för nojig för att läsa sånt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schill:

vad ska man tro på egentligen?

Vetenskap.

schill:

Med tanke på hur vi lever idag och om vi fortsätter tror ni det kommer stämma att du o jag är döda om 30 år? 😛

Nej, det tror jag inte.

schill:

Sägs det inte också att UFO har besökt jorden under lång tid?

Ja, vissa idioter tror det.

schill:

Isåfall varför?

För att de är dumma.

JLegendary:

Inget vet om det är sant eller inte

Jo. Det är inte sant.

Mjao:

Finns det några grunder bakom påståendena runt 2012 då?

Mayaindianernas kalender gick över till nästa tidsenhet. Ungefär som 2000 i våra kalendrar.

nekromutant:

Fast jag vet inte om det är något som mayaindianerna påstod, eller ifall det är så att det är new age-kids som påstår det.

Det är bara new age-bögarna som tror på det tramset.

CL34N0X:

Att en planet eller någonting, "X" eller "Nibiru", som är lika stor som Jupiter är på väg rakt mot jorden, så ...

Men för i helvete... Inte en de idioterna som tror att Nibiru finns tror att den är stor som Jupiter. Däremot så är den planeten som Mayafolket såg (som idioterna tror är Nibiru) Jupiter.

CL34N0X:

Men också att Mayafolkets Kalendrar tar slut det datumet

Nej, den går in i en annan epok.

CL34N0X:

Många såna med typ " ett sjätte sinne " eller vad man ska säga känner allting

Det gör de hela jävla tiden. Ibland råkar det hända något när de känner något och då tror de givetvis att de har rätt.

CL34N0X:

Massa om vad Einstein har sagt
( bl.a. typ att jorden går under 4 år efter att getingarna försvinner )

Sauce?

CL34N0X:

Det sägs också att jorden ligger i något speciellt läge med solen
det händer bara en gång på 25 800 år, och då kommer nord och sydpolerna byta plats, går det för fort kan det typ bli massa jordbävningar, tsunamis, jättebränder osv. osv.

Nej för helvete, du har missuppfattat allt. Läs på istället för att tro på allt skit som idioter skriver på internet.

CL34N0X:

Och en gammal kinesisk skrift, " I Ching " säger att domedagen kommer just då... Massa Hexagram och grejer

Sauce på den också tack.

CL34N0X:

Och Snälla, klaga inte på massa skit om jag har fel eller om jag skriver dåligt, jag bara skriver vad jag har hört osv...

Du är så jävla lättlurad så det finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schill:

21 december 2012

Det blir intressant att se vad som händer. Under vintersolståndet infaller detta datum. Den mörkaste tiden på året.

Jag kan inte hjälpa det, men jag skulle faktiskt se fram emot en global katastrof. En ny början för jorden och kanske även för oss människor.


   
SvaraCitera

skulle vi inte dö i år också, kommer inte ihåg vilket datum men, vi dog inte iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Sauce?

iddqd:

Sauce

Du menar inte source? Visserligen uttalas de likadant, [sɔ:s], men det betyder ju definitivt inte samma sak.

OnT: I december 2012 har jag en månad kvar på min utbildning, så nog tycker jag inte att jorden borde gå under just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Du menar inte source? Visserligen uttalas de likadant, [sɔ:s], men det betyder ju definitivt inte samma sak.

Nej, jag menar sås.
Image


   
SvaraCitera