Aviseringar
Rensa alla

2190 dagar av mitt liv gick åt till mobbing - det här är min historia i formen av en låt


Ämnesstartare

Hej på er!

Jag är lite gammal för o sitta på ett ungdomsforum, men jag tänkte att min berättelse kunde stärka någon eller på annat sätt ge något för andra drabbade. Jag har mått dåligt hela livet på olika sätt efter mobbningen som var både fysisk o psykiskt och varade i 6 år. Än idag kämpar jag varje dag för att gilla livet o mig själv. Det var verkligen helvetet på jorden.

När jag gled in på singer-songwriter banan så kände jag att det här var en låt jag måste skriva, så här kommer min historia i låtform. Det är bara en "slask" o jag orkar nog inte göra något mer med den men kanske ger den någon något där ute som drabbats av något liknande.

Ja... det var väl min tanke, ta hand om er där ute o gör absolut allt ni kan för att inte ta åt er av skiten, för ingen absolut integ förtjänar något sådant här.

http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/sa-javla-ful-och-forskracklig


   
Citera

Hatar sånt här, tycker det är så otroligt tjafsigt att skriva dessa typer av låt-texter.. Inte för att vara sån, har själv vart utsatt hela livet.. Och är det något jag har lärt mig är det att ingen jävel bryr sig innerst inne! Det må låta tufft, men detta är världen vi lever i! [cheers] Krya på dig osv!

Tror jag har vart utsatt länge än dig också.. Den riktiga mobbningen startade i förskolan när jag var 6 år, men märktes tidigare än så redan på dagis att de andra barnen inte ville ha med mig att göra..

Har i princip hänt varenda dag sedan dess då jag vistas med andra människor, därför möter jag sällan folk irl här i stan numera. Inte endast för att det är jobbigt att få samma kommentarer varje dag, utan för att jag lätt kan brista i sekunder som dessa..

Jag menar, min stubin är inte speciellt lång i dessa tillfällen numera & det hade vart så in i helvetes skönt att bara släppa på allt och döda dessa jävlar! [mad]

Tror seriöst att detta skulle kunna hända, känner ingen empati för dem och skulle kunna göra i princip vad som helst..

Vad som hindrar mig är nog straffet jag kan tänkas få, vill ej spendera min tid i fängelse. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Tror seriöst att detta skulle kunna hända, känner ingen empati för dem och skulle kunna göra i princip vad so

Har du inte pratat med någon om detta? Många med någon form utav autism blir ständigt missförstådda och utanför, har du ngt sådant?


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad som hindrar mig är nog straffet jag kan tänkas få, vill ej spendera min tid i fängelse.

Svenska fängelser är ju som hotell. Du får god mat, tak över huvudet, lyxig cell med tv, stereo m.m och är ute efter 2/3 av ditt straff + att du får gå på permissioner och grejer långt innan du släpps fri.


   
SvaraCitera

isola:

Har du inte pratat med någon om detta? Många med någon form utav autism blir ständigt missförstådda och utanför, har du ngt sådant?

Missförstådd!? Jag var tvingad att gå till barnpsyk under 5 års tid och snacka med en jävla massa psykologer helt i onödan, är tamefan mobbarna själva som skall ha den hjälpen! [mad] allt de sade var att det var mig det var fel på, att jag betedde mig konstigt, och att det var därför de mobbade mig. [sad] Knappast!! Det har snarare alltid varit pga mitt fula utseende, och mina kroppsliga brister så att säga..

Nej, jag har ingen form av autism.. De enda psykiska besvären jag har haft under min uppväxt är panikångest, all sorg & ilska.. Troligen är panikångesten ett resultat av allting & den tid jag har spenderat ensam och tänkt på allt som ej skall tänkas på..

Till en början i årskurs 3 var det nog tänkt att jag skulle till barnpsyk för att få hjälp med panikångesten, men fokus lades istället på mobbningen.. [mad]

Detta är en av de anledningar till varför jag bojkottar skolor numera, alla skolor jag har gått på har felbedömt mina behov av hjälp.. Eller ibland inte ens brytt sig om problemen..

clickclack:

Svenska fängelser är ju som hotell. Du får god mat, tak över huvudet, lyxig cell med tv, stereo m.m och är ute efter 2/3 av ditt straff + att du får gå på permissioner och grejer långt innan du släpps fri.

Ej tillräckligt! [sad]

Hade jag haft en schysst speldator & tillgång till snabbt internet i cellen hade det varit guld värt dock!


   
SvaraCitera

S3ON:

llt de sade var att det var mig det var fel på, att jag betedde mig konstigt, och att det var därför de mobbade mig.

Fast om _alla_ du träffat på varit så så måste ju lite ligga hos dig. Inte att det är ditt fel utan att du på något sätt "inbjuder" till det, enligt dem. Folk ger sig på den som är svag, och det är vidrigt.
Fick du någon diagnos? Förutom panikångesten.

S3ON:

Detta är en av de anledningar till varför jag bojkottar skolor numera,

Det förstår jag! Bytte du skolor ofta? Det kan ju ibland hjälpa att komma bort och träffa nya människor.


   
SvaraCitera

isola:

Fast om _alla_ du träffat på varit så så måste ju lite ligga hos dig.

Alla har inte varit så.. Eller på ett vis, det har varit 3-4 stycken riktiga mobbare i varenda klass, de resterande 15 personerna hänger bara på dem för att de som mobbar är populära och ingen vågar säga emot, på klassiskt vis helt enkelt!

I dessa lägen är de så kallade kamrat-stödjarna helt åt helvete onödiga, i 2 av de klasser jag gick i råkade det vara mobbarna själva som var "kamrat-stödjare".. Det var liksom upp till eleverna själva att rösta fram vem som skulle ta det ansvaret.. Helt jävla sjukt!

Behöver jag skriva mer? [zzz]

isola:

Fick du någon diagnos? Förutom panikångesten.

Nej.

isola:

Det förstår jag! Bytte du skolor ofta?

Ja!! Gick på 6 olika grundskolor.. Allt blev bara värre och värre.. Internet blev allt mer populärt, rykten spreds snabbare & snabbare! Någon utav mobbarna i den nya klassen fick snabbt grepp om vem den nya eleven i klassen var och helvetet brakade löst igen.. Och igen.. Och igen.. O.s.v.

Väldigt, väldigt många vet vem jag är här i stan.. Till och med de som är 10 år yngre.. Gamla falska rykten sprids fortfarande om mig bland grundskole-elever!

Helt sjukt! Hade jag bara stannat kvar i skolan jag gick på först har jag svårt att tro att det hade kunnat bli såhär omfattat.. [zzz]


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade jag haft en schysst speldator & tillgång till snabbt internet i cellen hade det varit guld värt dock!

Se till att du hamnar på rättspsyk. Där får du tillgång till internet.


   
SvaraCitera
Lounge

tigersoul:

Det är bara en "slask" o jag orkar nog inte göra något mer med den men kanske ger den någon något där ute som drabbats av något liknande.

Brutalt ärlig text, det gillar jag!

S3ON:

Och är det något jag har lärt mig är det att ingen jävel bryr sig innerst inne!

Jo.. det finns det. "Ingen" är att ta i, dock finns det så sjukt mycket onda människor.. särskilt i yngre dagar då de "klarar sig" bättre, och hela klasser hänger på för de är de coola. Många är dumma i huvudet även i vuxen ålder men förmodligen så lär de sig den hårda vägen att deras beteende inte håller. Somliga lär sig aldrig. Blev väldigt ledsen av att läsa din text, du är otroligt stark. Jag önskar att du kan leva ett liv du är nöjd med nu/i framtiden trots vad dessa svin gjorde mot dig.

isola:

Fast om _alla_ du träffat på varit så så måste ju lite ligga hos dig.

Det där är ju lite naivt Isola.. som han skrev: internet, och antagligen bor han i en små-mellan stor stad. En mobbare hittar fel hos ALLA.


   
SvaraCitera
zIGGE

Lounge:

Jo.. det finns det.

dont feed the troll.


   
SvaraCitera

clickclack:

Se till att du hamnar på rättspsyk. Där får du tillgång till internet.

Bevisa! [wink]


   
SvaraCitera

Lounge:

Jag önskar att du kan leva ett liv du är nöjd med nu/i framtiden trots vad dessa svin gjorde mot dig.

Ah jo, känner mig ganska lycklig då jag har tillgång till dator och internet, förhoppningsvis har jag det livet ut. [smile][smile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

clickclack:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/psykvardade-pedofiler-far-internet​

Haha! [bigsmile] Fortfarande inte värt.. Bara gud vet vilka piller de stoppar i patienterna varje kväll innan läggdags.. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha! [bigsmile] Fortfarande inte värt.. Bara gud vet vilka piller de stoppar i patienterna varje kväll innan läggdags.. [sad]

Lägg det under tungan och låtsas svälja och spotta sen ut det när vårdaren har gått.


   
SvaraCitera