Aviseringar
Rensa alla

33-årig man frias för BDSM-sex med 16-årig flicka


Ämnesstartare

isola:

skar_det: Typiskt tjejer att de kräver att mannen ska gissa sig till vad de EGENTLIGEN tycker och vill, och så gnäller de när det inte går precis som de tänkt sig.
[shake]

Ja.

Tjejen: "åh kom igen och smiska mig!"

Killen: "OK"

Tjejen: *tänker för sig själv* "Aj fan vad det svider"

Nästa dag är killen polisanmäld av en "misshandlad" brud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äckligt att ha sex med barn när man är så gammal, för ja en sextonåring är för en på 33 ett barn.

Illa att han åtminstone inte fick någon dom för att ha utnyttjat någon under 18 på det viset. En självskadande och ostabil sextonåring.. kom igen liksom. [sad]


   
SvaraCitera

oskar_det:

Nästa dag är killen polisanmäld av en "misshandlad" brud.

jag tror exakt det var så händelseförloppet gick till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Illa att han åtminstone inte fick någon dom för att ha utnyttjat någon under 18 på det viset. En självskadande och ostabil sextonåring.. kom igen liksom.

Så han ska dömas pga "kom igen lixom"

Alla håller väl med om att det inte är särskilt moraliskt gjort, men ska det vara lagar på moral?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Nästa dag är killen polisanmäld av en "misshandlad" brud.

Du tror på allvar att de flesta misshandlelsfall ser ut så? [crazy]
En vuxen och stabil människa som dessutom tänder på smärta skulle inte anmäla sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Äckligt att ha sex med barn när man är så gammal, för ja en sextonåring är för en på 33 ett barn.

Bullshit. Varför skulle en 16-åring upphöra att vara vuxen beroende på vem som betraktar henne?

isola:

Illa att han åtminstone inte fick någon dom för att ha utnyttjat någon under 18 på det viset. En självskadande och ostabil sextonåring.. kom igen liksom.

Hon får väl fan ta ansvar för sina egna handlingar istället för att gnälla och anmäla. Säger man att man är med på det så får man leken tåla, samma regler som på skolgården.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Så han ska dömas pga "kom igen lixom"

Såg det inte som nödvändigt att skriva ut resten. Moral och moral, att straffa någon som utnyttjat en mindreårig ser jag inte som något som har med moral att göra.
Om hon sa att hon var 18 eller inte vet man ju heller inte, och inte heller om hon gick med på allt han ville göra innan. Bara för att hon gick med på vissa grejer så behöver det ju inte betyda att hin gick med på alla, eller för den delen fick gå när hon ville.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Hon får väl fan ta ansvar för sina egna handlingar istället för att gnälla och anmäla. Säger man att man är med på det så får man leken tåla, samma regler som på skolgården.

Är man vuxen och införstådd i allt, så ja. Men inte när man är 16.
Vad skolgården anbelangar så kan man inte säga så när det gäller barn, vill du leka kull med Kalle och Lisa och de kullar dig alldeles för hårt så kan du visst gå och säga till någon fröken om de inte lyssnar på dig.
Vilken århundrade är du född på egentligen?

oskar_det:

. Varför skulle en 16-åring upphöra att vara vuxen beroende på vem som betraktar henne?

En sextonåring får köpa folköl och ta milda straff, men är på inget sätt annars vuxen i vår svenska lags ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att straffa någon som utnyttjat en mindreårig ser jag inte som något som har med moral att göra.

Utnyttjat? DE VAR BÅDA MED PÅ DET!! Få in det i din lilla trånga hjärna nu, eller sluta åtminstone att utgå från att det inte var på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Utnyttjat? DE VAR BÅDA MED PÅ DET!! Få in det i din lilla trånga hjärna nu, eller sluta åtminstone att utgå från att det inte var på det sättet.

Men lilla du, hon sa säkert att hon var med på vissa grejer, men det ska ändå ses som utnyttjande då en sextonårig som dessutom är psyikiskt ostabil inte kan bestämma sådana saker.
Men du kan väl inte förstå detta då du antagligen tycker att det är ok att ha sex med dagisbarn bara de säger ja när man frågar [crazy]


   
SvaraCitera

Att man inte fått "riktigt vad man tänkt sig" är inte det stora problemet här. Tycker att domslutet är rätt, eftersom bevisgrunden för åtalet var väldigt svagt. Den där flickan behöver seriös hjälp, vilket hon nu förhoppningsvis får och att hon ångrar sig och mår dåligt efteråt är inte konstigt med tanke på hur omdömeslöst det är att träffa någon främling från internet i dess lägenhet sådär första gången.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Bullshit. Varför skulle en 16-åring upphöra att vara vuxen beroende på vem som betraktar henne?

allting står i relation till andra saker, när man är fyra så är de på sexårsgruppen typ vuxna. naturligtvis är en 16-åring mindre vuxen i sällskap med en 32-åring än i sällskap med en jämngammal.

oskar_det:

Säger man att man är med på det så får man leken tåla, samma regler som på skolgården.

är du en förespråkare för mobbing också.

jag tycker att du ignorerar väldigt många känsliga detaljer här, och hänger upp dig på åldern. enligt artikeln har tjejen i fråga en historia av självksadebeteenden och spontant funderar jag på om tjejen i fråga var vid sina sinnes fulla bruk, eller i stånd att avgöra vad hon gett sig in på. detta är endast lösa spekulationer, och jag vill inte kommentera domen mer än att det någonstans i magen bor en känsla som säger: det känns inte helt 100 att som vuxen, förmodat ansvarstagande individ, ha våldssex med en såpass mycket yngre person som visar tydliga fysiska tecken på tidigare självskadebeteende. ifall det, som artikeln säger, knappt diskuterats i rätten, tycker jag personligen att det kanske borde granskas igen eftersom det låter som ett känsligt läge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

+1 till hovrätten [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är man vuxen och införstådd i allt, så ja. Men inte när man är 16.

Klart man kan vara införstådd när man är 16. Det beror på inidviden och inte på åldern.

isola:

vill du leka kull med Kalle och Lisa och de kullar dig alldeles för hårt så kan du visst gå och säga till någon fröken om de inte lyssnar på dig.

Men då säger du själv ifrån istället för att gå och skvallra till fröken.

isola:

En sextonåring får köpa folköl och ta milda straff, men är på inget sätt annars vuxen i vår svenska lags ögon.

Jag ger inte mycket för vår svenska lag i det avseendet eftersom den helt ignorerar det faktum att olika individer utvecklas och blir vuxna olika snabbt. Lagen behandlar alla som Barbie-dockor:

"OK Lisa, nu är du 13 år och ska börja utveckla bröst! VA?! Har du redan börjat? FYYYYY på dig, nu blir du straffad för att du inte är som alla andra!"


   
SvaraCitera

oskar_det:

"OK Lisa, nu är du 13 år och ska börja utveckla bröst! VA?! Har du redan börjat? FYYYYY på dig, nu blir du straffad för att du inte är som alla andra!"

tack och lov är man inte straffbar under 15


   
SvaraCitera