Aviseringar
Rensa alla

35 DAYS ´N NIGHTS! (Utan sex och samlevnad)


Ämnesstartare

Jag började min kväll med en öl på jobbet när sedan min käre arbetskollega S föreslog att jag skulle följa med och se tre kronor i globen mot tjeckien då han hade lurat till sig fribiljetter. Det krävdes inte mycket till övertalan tills vi satt är i globen med X antal öl o skrånade. Dessvärre förlorade Sverige på straffar men då det var en träningsmatch så lade varken jag eller mr S så mycket vikt på denna match utan koncentrerade oss istället på hur vi skulle få ut det mesta av vad kvällen hade att erbjuda!
Vi begav oss från globen till östermalm där han bor och hamnade på Tudor Arms som var en av de bättre engelska pubar jag varit på med skön stämning och mysig inredning.
Det var här, på denna pub, som idén kläcktes till fantastiskt idiotiska idén som utspelar sig på filmen 40 days and nights, att alltså hålla sig utan något som helst sexuellt umgänge samt att inleda en paktmot sig själv att aldrig mer ens så mycket som ta på sig själv under dessa 35 dagar. Förvisso må detta verka enkelt under stundens skrivande och man får ju ett gott skratt efter filmen 40 days and nights, men när jag disskuterat detta med min vän S som även han förskt sig på detta expriment så inser jag att det kan bli svårare än jag tänkt mig. Dock anser jag mig starkare som människa än denna mr S. Vi får väl bara hoppas att jag har rätt annars lär jag väl få höra en del då han med största sannorlikhet kommer att följa denna tråd.

Summan av kardemumman är alltså att jag kommer avsäga mig allt vad sex heter. Inte ligga, inte runka, ingenting...

Så, vad säger ni, kommer jag klara det?
Detta är dag ett som snart går mot sitt slut. Här kommer jag beskriva mina dagar, hur jag reagerar, hur det går och inte går..

Så, kommer jag klara det eller inte?


   
Citera
Ämnesetiketter

låter jätteintressant, du får uppdatera dagligen, vill gärna veta vad du och din snopp har för er[smile]


   
SvaraCitera

Har inte läst texten, men det kan ju inte vara så svårt om man ändå inte får sig något ligg? (Antar inte att du får/inte får det)


   
SvaraCitera

16 dagar har jag klarat personligen, det är fan svårt.


   
SvaraCitera

micke86:

Nej, du är en svag individ. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Har inte läst texten, men det kan ju inte vara så svårt om man ändå inte får sig något ligg? (Antar inte att du får/inte får det)

Hur menar du nu?

Robbie Fowler:

16 dagar har jag klarat personligen, det är fan svårt.

Antagligen svårare än vad man tror, vad har jag gett mig in på? [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dag 2 av 35.

Dagen började mindre bra. Ganska sliten från gårdagens bravader men en kopp kaffe på det så var man igång igen.
Än sålänge märker jag inte av några "bieffekter" av mitt lilla expriment men enligt S så har kriget bara börjat. Ett krig jag förklarat mot mig själv och mina "behov".

Detta expriment kan dock sätta mig på test tidigare än jag befarat då en vän till mig bjudit med mig till Uppsala för valborgsfirande ikväll.
Jag har aldrig firat valborg i Uppsala men vad jag hört så är det tydligen ett jävla hålligång där med väldigt mycket människor i rörelse som alla är ute efter en fest och en kväll de sent skall glömma.
Detta är ju som sagt första gången jag testar något sådant och för att inte glömma bort det efter en fantastisk mängd alkohol så skall jag knyta ett band runt mitt finger som en slags påminnelse. Kan bli rätt jobbigt om någon frågar varför jag har det där bandet runt fingret [crazy]

Jaja, nu var det dags att röra på sig! Jag återkommer imorgon med en uppdatering om hur det gick, vad jag kännde samt vad som hänt under kvällen.

Önskar alla en trevlig helg!
PARTY ON! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Är man deppig så klarar man sig betydligt längre än så! [wink]


   
SvaraCitera

Du kommer nog tyvärr inte klara det.. ganska så lång tid det där, hörru 🙂


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

micke86:

Ja, jag är alfahanen! (Du röstade på detta alternativ)

Vad har alfahannar att göra med om man kan hålla sig?


   
SvaraCitera

micke86:

Ja, jag är alfahanen! (Du röstade på detta alternativ)

låter som att det skulle vara hur svårt som helst. för menar det är faktiskt skit enkelt


   
SvaraCitera

S3ON:

Är man deppig så klarar man sig betydligt längre än så! [wink]

så sant...


   
SvaraCitera

micke86:

Ja, jag är alfahanen! (Du röstade på detta alternativ)

Som om det är svårt 🙂


   
SvaraCitera

lycka till du behöver det


   
SvaraCitera