Aviseringar
Rensa alla

3GB/månad, räcker det?


Ämnesstartare

Hej!
Jag ska köpa en ny mobil med Halebop Hallå Super, tror ni 3GB surf räcker? Eller borde jag ta 10GB? Jag kollar väldigt mycket på twitter, youtube, facebook, instagram osv. i princip hela tiden.

En till sak är, med de abonnemanget jag kommer ha kommer jag ha 800kr per månad, är de lite pengar eller borde jag klara med för att köpa kläder osv? Har inte haft barnbidraget/studiebidraget särskilt länge...[blush]


   
Citera

Om du ser många Youtubevideos räcker inte 3GB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, vet att studiebidraget frågan är väldigt individuellt, men skulle ni klara er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, jag vet inte, jag ser det mesta på datorn, men blir nog mycket att jag delar med mig av mobilens 3G till datorn också.


   
SvaraCitera

Med 800 klara man sig om man inte har större utgifter som behöver betalas. Kläder, mat och sådant kan man köpa billigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, okej, tack för svaren, blir nog 10GB kanske då.[blush][bigsmile]


   
SvaraCitera
Vippen

Jag har klarat mig bra på 0.5 GB/månad. Och då tittar jag en massa youtube och surfar runt som bara den.

500 kr/år


   
SvaraCitera
Åtta

Om du bor i en stad skulle jag rekommendera dig att skaffa ett abonnemang hos Telenor istället. "Pott med surf", eller vad det nu heter, kostar endast ~170 kronor i månaden, och då kan du surfa precis hur mycket du vill.


   
SvaraCitera

Åtta:

då kan du surfa precis hur mycket du vill.

Inget bland det finstilta som säger att "Efter xxGB så sänker vi din hastighet till 1kb/s" ?

jojjeberglund:

Jag kollar väldigt mycket på twitter, youtube, facebook, instagram osv. i princip hela tiden.

YT är det enda jag inte kollar mycket av på mobilen men annars klarar jag mig på det jag har som är 1GB/mån om jag inte minns fel.


   
SvaraCitera

Jag klarar mig på 1GB/månad. Facebookar, laddar upp videos, kollar på instagram osv. i slutet av månaden har jag använt ungefär 50-70%.. 🙂


   
SvaraCitera

Dom flesta vanliga billiga abonnemang har bara 1 GB och det brukar räcka. 3GB är inte heller dåligt i en mobil men vill man ha full speed hela månaden och kollar väldigt mycket you tube och spotify kan det behövas mer. Har man wifi hemma och i skolan räcker nog 3GB väldigt långt.


   
SvaraCitera
Åtta

Xisco:

Inget bland det finstilta som säger att "Efter xxGB så sänker vi din hastighet till 1kb/s" ?

Nepp.


   
SvaraCitera

Skulle inte klara mig på 800kr i månaden nej. Blir svårt med tanke på att jag lägger ut ca 10000 på boende, mat, försäkringar, osv osv..


   
SvaraCitera

Vippen:

Jag har klarat mig bra på 0.5 GB/månad. Och då tittar jag en massa youtube och surfar runt som bara den.

500 kr/år

Använder samma, räcker gott åt mig. Men jag ser sällan på videos över den uppkopplingen dock.


   
SvaraCitera