Aviseringar
Rensa alla

400:- för att få göra ett prov.


Ämnesstartare

Såhär är det. Någon gång i våras så missade jag ett vanligt matteprov, som jag ska få göra nu på onsdag. Den onsdagen finns det två provtillfällen, ett klockan 12.30 och ett klockan 15.00. Just den här dagen ska jag till Stockholm, och biljetterna bokades när priset låg på 200kr OCH när jag inte hade fått nån info om vilka tider man skulle få göra provet. Men idag fick jag reda på att jag inte kommer få göra provet 13.30, utan bara 15.00, vilket inte går, då mitt tåg går 15.40. Min mattelärare sa att han inte kan anpassa sej efter varje elev, men jag ser verkligen inte det negativa med att han skulle få in mitt prov några timmar tidigare? Det är ju inte så att jag kräver att han ska rätta bara mitt prov två veckor efter.. jag vill ju göra det innan! Men eftersom jag inte hade något avbokningsskydd på den biljetten så kommer jag behöva boka en ny, och eftersom det är så tätt inpå så kommer den biljetten kosta 400kr. Alltså får jag betala 600 spänn för en biljett som skulle kostat 200.

Vad ska jag göra? Jag har verkligen inte råd att betala 400 till...[sad]


   
Citera

Strunta i provet och åk?
Alt säg till honom att en annan lärare håller koll på dig när du gör provet tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får helt enkelt kriga lite. Ring arga samtal, skicka mail och så. Borde lösa sig. Sen kan man ju tycka att du får skylla dig själv som inte tog tag i detta i våras.

Annars planka. Det är ganska lätt och riskfritt på SJ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Strunta i provet och åk?

Kan inte, jag måste få G på det här provet för att få G på kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Alt säg till honom att en annan lärare håller koll på dig när du gör provet tidigare.

Ja, det kommer vara en vakt där, det är ju som sagt till för att göra prov på. Men jag får ändå inte göra det då..


   
SvaraCitera

kriga ja
kräv en förklaring

ring rektorn och säg att du kräver en förklaring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Du får helt enkelt kriga lite. Ring arga samtal, skicka mail och så. Borde lösa sig.

Jag pratade med en annan mattelärare (som är bättre), men han sa att jag skulle lyssna på den andra matteläraren.. Sedan så pratade jag men en annan lärare, bara för råd eller nåt, men det hjälpte ju inte. Efter det så pratade jag med rektorn och han sa att han skulle prata med honom bara. Men ju längre tid allt det här tar desto mer kommer ju biljetten kosta, den ligger på 400 idag! Säkert 500 imorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

ring rektorn

Jag gick upp till honom idag, han sa att han skulle prata med läraren och höra av sej, men tid är ju pengar för mej just nu..


   
SvaraCitera

Du får la prioritera vad som är viktigast för dig, att åka till Stockholm eller att få G på kursen. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjänar ingenting till att blir arg, försök hitta på en snyfthistoria. Eller åk inte till stockholm?


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Tjänar ingenting till att blir arg, försök hitta på en snyfthistoria.

nu ljuger du
men man måste vara arg med auktoritet och självbehärskning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

men man måste vara arg med auktoritet och självbehärskning

Okej, arg med auktoritet och självbehärskning kan väl funka. Men ringa läraren och bara skälla på denne kommer aldrig att leda någonvart.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Men ringa läraren och bara skälla på denne kommer aldrig att leda någonvart.

det kan göra om man gör det rätt
men det är ett sistahandsalternativ så klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Eller åk inte till stockholm?

Om jag inte åker till sthlm förlorar jag 400 spänn på det också. 200 dit, 200 tillbacks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAG KOM PÅ EN SAK SOM KAN VARA AVGÖRANDE! En annan person i min klass ska göra exakt samma prov som mej den dagen, men den personen får göra det 12.30 (alltså den tiden som passar mej). Får dom göra så verkligen? Och om den skulle bero på brist av platser, tror ni att jag skulle kunna få byta med någon då?


   
SvaraCitera