Aviseringar
Rensa alla

46kg 165cm lång. Vill inte gå upp. Men inte heller ner.


Ämnesstartare

Hej, kan dra lite kort om min historia.

Det började den 13Augusti 2009. Det var då jag bestämde mig för att kämpa bort några kilon. Vägde då 64kg. Jag har vägt så ungefär hela mitt tonårsliv. Men aldrig varit nöjd över hur jag sett ut. Så jag bara sa till mig själv att nu får det vara nog!

Började med att äta enligt LCHF, räknade inga kalorier åt bara bra mat och rörde på mig dagligen, 60min Powerwalk innan frukost och cyklade till och från jobbet. Gick i början ner 0,5kg i veckan. Ju mer jag såg vågen och måtten gå neråt, ju mer besatt blev jag. Började då räkna kalorier, började att ligga på 1500kcal, sean blev de 1000kcal, sedan 600kcal och ja, nu vågar jag kanppt äta nåntinting. Får ångest så fort jag äter. Blir väl ca 100-300/kcal dagen.

Det som är jobbigt är att jag ena dagen vill stanna kvar på den vikt jag har, men vågar inte äta mer, för då kommer jag gå upp. Nästa dag blir jag tokig om vågen inte visar en lägre siffra. Men det jag innerst inne vill är att ha en snygg och tränad kropp. Jag vill orka träna igen, vill få en fast rumpa och snygga lår. Jag mår jätte dåligt psykiskt, mina tankar kretsar kring mat och vikt varje vaken sekund. Orkar inte mer... Vad ska jag göra, vad kommer hända om jag äter lite mer?

Hjälp mig, snälla.....[love][love]


   
Citera

Spring till BUP. Eller vuxenpsyk.


   
SvaraCitera

Du måste själv inse att den vikt du har är inte på något sätt stärkande för din kropp, tvärtom kan din kropp tvina bort och då kommer du aldrig få en fin rumpa och snygga lår.

Träffa en dietist så att du inser betydelsen av mer kilon på din kropp, samt så du kan skaffa ett schema där både träning och mat spelar roll i en långsiktig och hållbar viktuppgång.

Peace and love!


   
SvaraCitera

Lyckas09:

vad kommer hända om jag äter lite mer?

När jag började äta mer efter min svältperiod gick jag inte upp ett smack! I början åt jag verkligen som en häst, men vågen ville inte röra sig uppåt, jag gick till och med ner de första veckorna. Jag var själv ganska nöjd med detta, men inte läkarna ..

Jag föreslår att du söker dig till någon form av äs-klinik som får dig att förstå konsekvenserna av svälten och hjälper dig att återigen få en sund inställning till mat och vikt.

Ta hand om dig [love]


   
SvaraCitera

Hej. Jag är orolig över precis samma sak och roligt/tråkigt nog har vi precis samma historia. Om du vill kan vi hålla kontakten och följa varandras viktuppgång/nedgång. Jag har fått ett matschema av BUP.. Jag vill ju bara hålla mig vid den vikt jag är just nu. Jag vågar inte börja med alla dessa produkter de vill att jag ska äta, som bröd och annat som inte är grönsaker eller frukt.. Det jag levde på innan.
Men nu har jag fått göra det en vecka, jag har dock fuskat en massa, men ja.. Hör av dig om du vill, det är bara att skicka ett PM.


   
SvaraCitera

abracadabraalfons:

Jag vågar inte börja med alla dessa produkter de vill att jag ska äta, som bröd och annat som inte är grönsaker eller frukt..

Skulle det inte vara otroligt skönt att slippa den rädslan varje dag? Det är just vad som händer när du tar emot hjälpen och följer schemat


   
SvaraCitera

Du måste gå upp i vikt, din vikt är väldigt låg. Spring iväg till vårdcentralen och försök, försök berätta för dem om situationen för du kan inte fortsätta såhär. Hjärtmuskulaturen och skelettet tar stor skada, du tappar hår, dina tandläkarräkningar kommer att gå åt helvete bokstavligt talat... En totalrenovering av munnen kostar väl kring tio tusen, det är inte många vanliga studenter som har råd med det.

Att gå ner nästan 20 kilo på drygt ett halvår fastän man egentligen var normalviktg från början, du hör väl hur det låter?


   
SvaraCitera

Lyckas09:

Blir väl ca 100-300/kcal dagen.

bläbläbläbläbläbläblä finns inget mer oattraktivt med skitsmala tjejer, ät upp dig


   
SvaraCitera

vi har exakt samma vikt och längd ;o


   
SvaraCitera

Lyckas09:

vad kommer hända om jag äter lite mer?

Du kanske får ångest, men om du tar dig förbi den och äter mer under en längre tid komer du känna att du får nya krafter, ork, att göra sånt du vill. Om du vill ha hjälp så kommer du orka ta tag i det och du kommer att orka träna ist för att svälta dig.


   
SvaraCitera