Aviseringar
Rensa alla

48.7 miljoner turister besökte NYC år 2010 - REKORD!


Tyrael

New York City:

Man kan ju inte vara ute dygnet runt... man vill slappna av lite framför datorn också [wink]

Och irritera massa folk, right?

New York City:

Vet du att den där bilden med feta ungen på McDonald´s är inte ens tagen i USA. Kolla på skylten vid fönstret.... det är typ Ryska bokstäver eller från ett annat land som inte har Latin

Ingen sa att det var en bild på amerikanare i amerika.

Slumpartad:

Illustrerar fortfarande majoriteten av amerikaner [party]


   
SvaraCitera

New York City:

Tänk om staden du bodde i hade så många turister - hur skulle det kännas?

Var någonstans i NYC bor du? Bor du på Manhattan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Var någonstans i NYC bor du? Bor du på Manhattan?

Upper West Side, nära Central Park

Jag flyttade till Manhattan för 2 månader sen.
Jag bodde förr i en liten stad mittemot Manhattan och Hudson River.

Inte samma känsla som att bo i New York, och dessutom slipper man betala bussbiljetter hela tin, eller jävla $8 tull varje gång man kör dit samt dyra parkeringar


   
SvaraCitera

New York City:

Upper West Side, nära Central Park

Upper West Side... då bor du väl inte så långt ifrån där John Lennon bodde o där Yoko Ono fortfarande bor. Hon bor i hörnfastigheten på 72th Street o Central Park West.

New York City:

Jag flyttade till Manhattan för 2 månader sen.
Jag bodde förr i en liten stad mittemot Manhattan och Hudson River.

Du bodde alltså i New Jersey. Det är väl egentligen skit samma att bo i New Jersey som att bo i Queens. Man måste ju åka tunnel in vart fall om man ska ta bilen med sig in till Manhattan. Dessutom kostar det skjortan att parkera i alla dessa parkeringshus o att förvänta sig att hitta en parkeringsplats på gatan kan man ju bara glömma. O hittar man en parkeringsplats så kanske man kommer tillbaka o finner att det varit inbrott i den.

Kostar det förresten något att åka tunnlarna in med bil oavsett om man bor i Queens eller i Jersey? [sad]

New York City:

Inte samma känsla som att bo i New York, och dessutom slipper man betala bussbiljetter hela tin, eller jävla $8 tull varje gång man kör dit samt dyra parkeringar

Självklart, ska man bo i NYC ska man på bo Manhatten. O helst nedanför 110th Street även om många delar av Harlem kan vara ganska charmiga.

Vad kostar månadskorten på tunnelbana o buss idag?

Hur stor lägenhet har du o vad får du betala? Har två tjejkompisar från Jönköping som bor på 79th Street väster om Central Park o de hyr en 1:a o betalar SEK 15.000.- i månaden (lite drygt US $2.000.-) . [sad] [mad]


   
SvaraCitera

Oj, hjälp!! Kan inte du berätta allt om NYC, är jätteintresserad.


   
SvaraCitera
Exner

Idoufe:

Oj, hjälp!! Kan inte du berätta allt om NYC, är jätteintresserad.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

då bor du väl inte så långt ifrån där John Lennon bodde o där Yoko Ono fortfarande bor.

Jag bor mellan 8th & 9th Ave 68th St.

TheSpookyMan:

Det är väl egentligen skit samma att bo i New Jersey som att bo i Queens.

Queens är mer som "city" medans New Jersey mer som förort.
Staten Island är den enda stadsdelen i NYC som liknar en förort och närmaste som liknar New Jersey. Fast New Jersey är en stor delstat, beror på vart man bor. Där jag bodde mittemot Manhattan liknar som sagt Brooklyn och Queens typ.

TheSpookyMan:

Man måste ju åka tunnel in vart fall om man ska ta bilen med sig in till Manhattan.

Det finns två tunnlar (Lincoln & Holland) från New Jersey till Manhattan (och en del broar). Det finns både broar och tunnlar in till Manhattan, även från övriga NYC eftersom Manhattan är en ö.

Vart man än åker in från New Jersey till NYC kostar $8 toll (Men åker man tbx till NJ betalar man inget).
Bor man i övriga New York State kan man ta Tappan Zee Bridge för $5 in till NYC.

Vart man än åker in till Manhattan från NY State och NJ betalar man för tull, förutom gratis färja från Staten Island, men man betalar tull för att komma till Staten Island/NYC från NJ.

TheSpookyMan:

Dessutom kostar det skjortan att parkera i alla dessa parkeringshus

Räkna mellan $20 - $30 / dag för parkeringshus.

TheSpookyMan:

hittar man en parkeringsplats så kanske man kommer tillbaka o finner att det varit inbrott i den.

På söndagar och helgdagar är gatuparkeringar gratis över hela New York City. Annars betalar man (dock billigare än parkeringshus), och ganska svårt att hitta streetparkeringar, främst på Manhattan.
Men på söndagar kan man hitta parkeringar om man letar runt lite.

Faktiskt så är NYC one of the safest cities in America. Det finns poliser överallt och massa övervakningar. Tro mig, ingen går undan nått. Jag känner mig säker överallt jag går, för det finns alltid folk på gatorna 24-7, och massvis med poliser.

TheSpookyMan:

Kostar det förresten något att åka tunnlarna in med bil oavsett om man bor i Queens eller i Jersey?

Ja, $8 från NJ (man betalar en gång - broar och tunnlar).
De flesta broar in till Manhattan från övriga NYC är gratis, men en del tunnlar kostar pengar.

Från Queens (som du vill veta) in till Manhattan via bro är gratis, men tar man tunneln betalar man $4.50 (en gång).

TheSpookyMan:

Vad kostar månadskorten på tunnelbana o buss idag?

Månadskort (30 dagar): $29 ($14.50 för pensionärer, barn etc.).
Unlimited subway (tunnelbana) & buss (inom NYC) dygnet runt.

Så det är inte så dyrt gemfört med andra storstäder.

TheSpookyMan:

Hur stor lägenhet har du o vad får du betala?

Jag bor i 2 sovrum, fin kök, stor hall, 1.5 badrum (runt 100 kvm) för $3 500. Jag fick den lite billigare än grannen för ägaren är svinrik och gav mig lite rabatt [smile]

Ville jag köpa lägenheten vill ägaren ha $1,2 miljoner

-----------------------------------------------------------------------------

Ska jag säga sanningen så åker jag aldrig ut till övriga NYC, förutom några dagar på sommaren till stranden på Coney Island (Brooklyn) och enstaka gånger till Astoria, Queens för grekisk mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Oj, hjälp!! Kan inte du berätta allt om NYC, är jätteintresserad.

Vad vill du veta?


   
SvaraCitera

New York City:

Vad vill du veta?

Allt du har att dela.


   
SvaraCitera

New York City:

Vad vill du veta?

berätta för mig va ni gör på fritiden


   
SvaraCitera

va äter ni?


   
SvaraCitera

hur sover ni, var o när?

ni är ju förfan helt unika!!!


   
SvaraCitera

vad är din favorit blomma?

hur mkt äter ni`ä? är det sant att amerkans är feta??


   
SvaraCitera

förlåt om ja stör men sista frågan

är zebror snygga?


   
SvaraCitera

New York City:

Tänk om staden du bodde i hade så många turister - hur skulle det kännas?

Skulle flyttat in i skogen då eller nått i den stilen. [tired]


   
SvaraCitera