Aviseringar
Rensa alla

4km på 25 min ?


Ämnesstartare

Hejhejhejhej!

Hur många kcal förbränner man om man går 4km på 25min?
hittar bara att man förbränner 230kcal om man går 4km/h ? fattade inte de. hehe. jag e trög
nån som vill förklara och kanske räkna ut det ovannämda åt mig?
snälla (:


   
Citera
Ämnesetiketter

Är det inte dags för mänskligheten att fatta hur idiotiskt det är att räkna kalorier?
Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är. [zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Räkna får istället FF! [mad]


   
SvaraCitera

Inte många i alla fall. Spring bort fettet tjockis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Inte många i alla fall. Spring bort fettet tjockis.

Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Geigerzähler:

Inte många i alla fall. Spring bort fettet tjockis.

så vem är det som är tjockis????


   
SvaraCitera

kkandis:

Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!

Jag vägde 37 och var 166cm. [zzz] Du är knappast smal. [shake]

Dold text: Notera seriositetsnivån.


   
SvaraCitera

kkandis:

ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!

HAHAHAHA kul att du ser det som nåt positivt[bigcheers]

nej men faktiskt, folk som tror att promenader ger nåt kan ju *raderat*[zzz]


   
SvaraCitera

Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Slutsats:

TROLL!


   
SvaraCitera

NeoSeymour:

Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.

Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är. [rolleyes] Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.


   
SvaraCitera

Då får du gå fort som fan!


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är. [rolleyes] Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.

Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt[cute] Men poängen kvarstår! [bigcheers]


   
SvaraCitera

NeoSeymour:

Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt[cute] Men poängen kvarstår! [bigcheers]

Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt. [no-no][cute][blush]


   
SvaraCitera

Myksa:

Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är.

indeed. framförallt slarvas det väl med enheter och språket typ, folk säger att de ätit ~~~ antal kalorier och får det att låta som att de ätit typ små bitar av nåt ämne som gör en tjock.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kkandis:

ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!

får du hjälp? den här tråden stjälper nog snarare än hjälper.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt. [no-no][cute][blush]

Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min! [no-no]


   
SvaraCitera

NeoSeymour:

Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min! [no-no]

Nä, jag är ju för lat för att slita mig från datorn praktiskt taget. [sad]


   
SvaraCitera

gå länge annars lär det inte ge något i alla fall [no-no] längre i minuter alltså.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kkandis:

ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!

gratulerar [party]


   
SvaraCitera