Aviseringar
Rensa alla

6 dagar sen! hjälp, stor sannorlikhet till graviditet!


Ämnesstartare

hej jag ha ett stort problem! å behöver någon slags hjälp, så skriver här för att kunna skingra mina tankar lite o samla dom te rätta!
Såhär ligger det till!
Jag är en 17 år tjej som har haft ett toppen förhållande med pojkvännen i 2 år! och nu så är min mensturration 6 dagar försenad, och det finns stora sannorlikheter till att jag faktiskt är gravid.
skall själv testa imorgon eller övermorgon!
Abort känns ju så fel o hemskt, för redan i v 5 slår hjärtat, anlag te tänder och en hjärna som är i utväckling för full fart och dvs..
Men att behålla det är ju i största sannorlikhet inte heller de mest smartaste man bör göra som 17! jag vet att jag kommer få stöd gällande ekonomi osv! då min pojkvän har fast jobb och tjänar ypperligt tillräckligt för att kunna försörja oss,
sen har vi ju skolan, de kommer o bli tufft! men de går ju alltid, o de är ju faktiskt inte så att man kommer o bli en gatuhora för att man fick unge i tidig ålder..!? utan i flesta fall fixar sig allt pretty well!

några tankebanor som ni kan leda in mig i? var snälla o inte skriva hur dålig jag e osv för är väl medveten om att jag sjläv försatt mig i denna situation och hur tufft de blir, men de blir ju tufft oavsett vad jag väljer angående detta... kram!

ÄNDRAT 2012-07-18 20:05


   
Citera

Jag tycker du är för ung, oavsett om du VET att du kan ta hand om ungen och sånt där.
Det verkar ändå redan nu som du har bestämt dig för att behålla barnet om det nu visar sig att du är gravid? Om jag var du, skulle jag gå till UM och be om råd och ta ett test där (de är ganska dyra att köpa själv har jag för mig..)

Var smart. Tänk vad som är bäst för dig.
Jag ser inte som om abort skulle vara fel, barnet har inte ens utvecklats helt nu, då ser jag inte det som något "fel". Du kanske ser på det annorlunda.

Du väljer själv hur du vill göra, men en 17åring med barn är för ungt imo...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag har ej bestämt mig ännu! jag vet att jag ej bör behålla barnet.. men de finns ju faktiskt folk som har klarat det galant! och inte mått dåligt alls, i sånna här situationer är inget lätt, vad jag än kommer att välja kommer de påverka mig väldigt mycket, frågan är vilket som påverkar mig mer negativt än positivt. tack för rådet <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon som vart i denna sitsen föut? som kan berätta hur ni kände, och gjorde, hur de påverkade er etc?


   
SvaraCitera

Har ont i halsen och är irriterad över det så därför skriver jag. Lilla gumman du kan inte ens ta ansvar när det gäller skydd, hur ska du kunna ta hand och prioritera ett annat LIV i arton år?

Annars skulle jag skriva - Ditt liv, ditt val, väljer du dina livsbeslut utifrån vad andra tycker så är det synd om dig [sad]


   
SvaraCitera

Grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ansvar om att ta skydd har jag tatt, p-piller funkar tydligen inte på mig! så det ansvaret har jag tagit.. lite otur där men men


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och om ni tror att jag tänker fatta beslut utifrån vad ni säger etc så nej där har du fel.. jag behövr hjälp att skingra på tankarna! och där av se vad som är bäst för mig och barnet.. och vad som påvekar mig etc


   
SvaraCitera

sososweet:

ypperligt tillräckligt

[shake]

passaro:

Grattis

[party]


   
SvaraCitera

sososweet:

och om ni tror att jag tänker fatta beslut utifrån vad ni säger etc så nej där har du fel.. jag behövr hjälp att skingra på tankarna! och där av se vad som är bäst för mig och barnet.. och vad som påvekar mig etc

Okej då rekommenderar jag dig till detta forumet
www.familjeliv.se
Här finns typ inga som e stöttiga när de gäller tonårsgrav


   
SvaraCitera

sososweet:

nu så är min mensturration 6 dagar försenad, och det finns stora sannorlikheter till att jag faktiskt är gravid.

Det har inte ens gått en vecka.. [crazy] men såklart att du ska testa dig om du är orolig. Och ta alltid pillerna på samma tid. Be att få skaffa spiral om du tror att ppiller inte funkar.

Angelize:

Lilla gumman du kan inte ens ta ansvar när det gäller skydd, hur ska du kunna ta hand och prioritera ett annat LIV i arton år?

+1
var ej självisk. du kan ej erbjuda ett barn ett fullgott liv som sjuttonråring.


   
SvaraCitera

isola:

du kan ej erbjuda ett barn ett fullgott liv som sjuttonråring.

Vad är ett fullgott liv, vems definition går vi efter? Vad är det barnet behöver som personen inte kan erbjuda? Osvosv.

Du får allt vara mer specifik än så där om personer skall förstå.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Vad är ett fullgott liv, vems definition går vi efter? Vad är det barnet behöver som personen inte kan erbjuda? Osvosv.

En bostad där barnet får plats (visst kan du få en sådan lägenhet som sjuttonåring om du bor i en håla någonstans, men oftast har du ju inte det när du är så ung)
En stabil ekonomi och liv, en utbildning, ett jobb osv. + en mognad som människa sjuttonråingar ofta inte har.


   
SvaraCitera